• 98
 ≫ 

Ekskluzivno! Javio nam se UBER: Ne, Srbija nije opcija

 ≫ 

Nudimo i pet razloga zašto poznata kompanija neće doći na srpsko tržište

  • 98
Uber Srbija

Foto ilustracija: Telegraf/Shutterstock

Američka kompanija Uber ne dolazi u Srbiju, potvrđeno je za Telegraf Biznis i iz matične kompanije i našeg resornog ministarstva.

Spekulacije da kompanija Uber već nudi svoje usluge na tržištu Srbije koje su objavili neki mediji nisu tačne. Za naš portal iz Ubera su rekli da trenutno nemaju planova za širenje poslovanja u našoj zemlji.

- Uber je trenutno dostupan u više od 700 gradova u 66 zemalja. Kontinuirano tražimo nove načine pomoću kojih korisnicima možemo ponuditi pristup novim oblicima mobilnosti. Međutim, trenutno nemamo planova za potencijalno širenje usluga na područje Srbije - rečeno je u ekskluzivnoj izjavi te kompanije za naš portal.

Spekulacije su naime krenule od toga da su taksisti proteklih dana dobili su poruke s pozivom da se priključe, navodno, aplikaciji Uber i prevoze putnike putem nje, što je izazvalo burne reakcije.

Međutim, odlaskom na sajt jasno piše da je dotična firma iz Birmingema, kao i da je sajt registrovan u Crnoj Gori.

Kada se pristupi aplikaciji, ona nije registrovana pod nazivom "Uber Srbija", i na sajtu se ni u jednom delu ne pominje reč "uber". A nigde nema ni prepoznatljivog loga kompanije Uber (koji je u jednom trenutku imao i drugačiju verziju). Sporna aplikacija postoji od 26. decembra, a trenutno sve liči na situaciju da je neko pokušao da korišćenjem imena poznate firme razvije posao pružanja nečeg poput taksi usluge.

Upravo prema našim saznanjima, taksi udruženja su prijavila ovaj slučaj, i imaju približno sličan zaključan a to je da se radi o nekoj aplikaciji koja pokušava da nelegalno stupi na tržište.

Još 5 dokaza zašto Uber neće u Srbiju: 

 

Uber Careem Acquisition

Richard Drew

1. Nije registrovao firmu

 

Uber da je ušao na naše tržište morao bi da registruje firmu u Srbiji, što kompanija, potvđeno nam je, nije uradila. Iz Ministarstva saobraćaja, građevine i infrastrukture nam je takođe rečeno, da Uber nije poslao nikakav zvaničan zahtev.

Ukoliko žele da se bave bilo prevozom putnika ili stvari zakonom propisana je procedura i moraju da podnesu zahtev za licence.

2. Uslovi poslovanja 

 

Kada ulazi na neko tržište, Uber (posle registrovanja firme), nudi da se skine aplikacija kompanije sa prepoznatljivim logom. Osim loga, prepoznatljivi su i njihovi automobili, ali i manje-više jedinstveni uslovi poslovanja. Za vozače koji žele da postanu deo ove mreže, neophodno je skinu aplikaciju i registruju se i ostave podatke: ime, prezime, broj vozačke, broj lične karte, tablica, kao i tip vozila koje poseduju

3. Uber jednostavno ne može u Srbiju

 

Našim trenutnim zakonom o saobraćaju onemogućen je ulaz i poslovanje kompanija poput Ubera. To je bio i glavni razlog odustajanja ove kompanije uopšte od bilo kakvog pokušaja da ovde posluje.

Preduzetnici koji ideje kreiraju na internetu, a inovaciju doživljavaju kao najbolji pristup za započinjanje biznisa - potpuno su protiv novog zakona.

U resornom Ministarstvu ranije su naglasili da nije reč o bilo kakvoj zabrani, već jednostavno uređenju ove oblasti tako da će "svi koji se bave prevozom putnika morati da koriste usluge profesionalnih vozača, koji poseduju odobrenje za obavljanje javnog prevoza putnika".

4. Uber ruši cenu taksija i "nelojalna je konkurencija"

 

Aplikacija, klik, adresa i već ste na dobrom putu da za manje novca nego taksijem stignete tamo gde treba. Uber povezuje one kojima je potreban prevoz sa vlasnicima privatnih automobila koji su spremni da ih prevezu. A to, imajući u vidu stav taksista prema sličnim aplikacijama za prevoz, i nedavnih protesta neće proći glatko.

Pri tom, njihovi argumenti su da kompanije poput Ubera izbegavaju plaćanje poreza, da ne poštuju bezbednosne standarde, da krše zakon. Dodatno, njihova hitna reakcija jasno pokazuje da su spremni da "ratuju" i kada bi kompanija pokušala da dođe.

5. Tržište Srbije, činjenica je, malo je za Uber.

 

Uber nam je najbliži u Hrvatskoj, a evo kako su to rešile komšije

 

Uber Hrvatska

Foto ilustracija: Telegraf/Shutterstock

Uticaj Ubera na industrije u kojima posluje (a to su, pored prevoza, dostava hrane i mreža transporta) je toliko veliki da postoji poseban termin za njega: "uberizacija".

Ipak, imao je velike probleme u evropskim zemljama, zabranjen je u nekim zemljama, poslednji put u Nemačkoj i Londonu, iz Danske se čak i povukao.

Najradikalniji protest zbog najave početka poslovanja organizovan je prošle godine u Parizu, kada je policija suzavcem morala da rastera taksiste. Pored toga, poznato je i mišljenje Evropskog suda pravde da Uber pruža usluge iz domena tehnologije, a ne prevoza.

U susednoj Hrvatskoj Uber posluje još od septembra 2015, a trenutno preko 3000 partnera-vozača posluje u 7 hrvatskih gradova. Mnogo im je trebalo da počnu normalno da rade. Na ulicama je takođe trajao svojevrsni rat sa taksistima.

Onda je donet set zakonskih izmena kojima se značajno deregulisalo tržište prevoza, pa je time bio rešen status Ubera, kao i sličnih kompanija koje povezuju pružaoce usluga sa korisnicima.

Uberovi vozači u Hrvatskoj prošli su kroz proces prilagođavanja koji je doneo nekoliko velikih promena. Osim oznake i table na kojoj piše "taxi", mogu da voze i žutom trakom.

Vozila moraju da budu mlađa od sedam godina. Hvale se da sada na tom tržištu obaraju nove rekorde.

Da li želite Uber u Srbiji?

 

Odgovorite nam u našoj anketi - kakav je vaš stav po pitanju dolaska američke kompanije, da li bi vam bio olakšan saobraćaj i prevoz ukoliko bismo imali i Uber u ponudi?

Video: Taksista se zapalio zbog aplikacije za naručivanje prevoza

(Vesna Bjelić)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Rastko

    10. januar 2020 | 18:14

    Nesam bas razumeo razloge odustanka ove strane kompanije ali mislim da ce na svoju prvostepeno brzopleto donetu odluku vrlo brzo da upute ZALBU drugostepenom organu koje ce im dodatno vreme nadam se biti dovoljno da dobrano razmisle sta im valja dalje ciniti kako djavo ne bi odneo salu.

  • Miks

    10. januar 2020 | 18:06

    Mi smo kameno doba sa razmišljanjem. Ovo mi liči kao kad bi poštari i mobilni provajderi strajkovali protiv vibera ili sličnih aplikacija. Ili ne znam, brodovlasnici linija preko atlantika protiv avio industrije jer im "ulaze" u džep, a proizvođači metli protiv usisivača itd...

  • Daca

    10. januar 2020 | 18:10

    Taksisti kada se bune protiv novih vidova prevoza i organizacije prevoza putnika je isto kada bi se postari bunili sto danas ljudi komuniciraju putem neta, mobilnih, aplikacija, SMS isl a ne salju medjusobno pisma i telegrame. Jednstavo nova vremena donose, i treba da donose, nesto novo i drugacije. A ko se tome ne prilagodi normalno da ce propasti. Ne mogu ni taksisti silom za navek kociti promene i napredak.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>