• 2

Na slikama luksuzan hotel, a kad dođete tamo šok: Evo kako to da im naplatite i kaznite agencije

Imate pravo da zahtevate na licu mesta uslove koje ste platili

  • 2
Prevare turističkih agencija

Foto ilustracija: Telegraf/Shutterstock

Prethodni praznici preseli su jednoj grupi putnika koja je opet bila žrtva nesavesnih vlasnika agencija koji se predstavljaju kao turističke.

Kako je Telegraf Biznis nedavno pisao, prevara se ponovila po ustaljenom šablonu - vlasnik uzeo pare - nije poslao putnike na put. Kako se ne bi ponavljale ovakve situacije, a u susret letu, evo nekoliko stvari na koje bi trebalo da obratimo pažnju kada je reč o ugovaranju turističkih aranžmana.

Odnosno, ovo su najčešći prigovori koji već stižu Nacionalnoj organizaciji potrošača (NOPS), a imajući u vidu da su počele rezervacije i za leto 2020.

Veoma često se prigovori odnose na to da se na slikama reklamiraju luksuzne sobe, luksuzni hoteli a kada odu tamo, potrošači primete da to nije blizu kao na slikama, i da hotel ne poseduje toliko zvezdica koliko je naznačeno u putnom aranžmanu već duplo manje i duplo su gori uslovi.

Šta tada da radite?

 

- U takvim slučajevima, potrošač mora na licu mesta prvo da uloži prigovor vlasniku hotela, apartmana ili predstavniku agencije koji je imenovan da bude u hotelu i kontroliše u ime agencije. Ukoliko potrošač to ne uradi, nema nikavu zakonsku mogućnost da potražuje novac i nadoknadi to - kaže Marko Dragić iz NOPS.

Dakle, prema njegovim rečima, ukoliko je prigovor zaveden tada može da se nadoknadi nesaobraznosti usluge, odnosno da se zameni uslugom kakva je navedna u putnom aranžmanu, da zahteva bolje uslove.

Ukoliko se ne otklone ti nedostaci na koje se žalio potrošač, on ima pravo na umanjenje cene srazmerno visini koliko je on platio aranžman pa u odnosu na to kakav je zaista hotel i srazmerno tome plati uslugu, dodaje.

- Svakako je savet da se proveri da li je agencija u sistemu Jute, da iskljčivo putuju peko tih agencija, jer imaju zakonsku mogućnost da nadoknade sve - kaže on.

Dragić podseća i da putnici imaju pravo da odustanu od aranžmana ali da treba voditi računa kada. U tom smislu, naovdi, postoji balgovoremeni i neblagovremeni odustanak.

Blagovoremeni podrazumeva da se odustane u roku od 90 do 45 dana, i tada agencija ima pravo da zadrži deo novca koji se odnosi samo na putne troškove, što je i naznačeno tzv. opštim uslovima putovanja (npr. troškovi papira, kucanja...)

- To zadražva agencija za sebe, a ostatak novca mora da da vrati potrošaču -

Neblagovoremeno odustajanje je ukoliko se putnik javi tri dana pre puta da neće doći- - U tom slučaju agencija ima pravo da zadrži 100 uplaćenog aranžmana - navodi Dragić.

Dragić veruje da će izmene zakona o turističkim uslugama, koje stupaju na snagu, upravo smanjiti nepoštene prakse.

- Agencije neće moći uopšte da se registruju kao turističke ukoliko ne budu mogle da daju novčane garancije da neće doći do prevara ili sličnih situacija. Moraju da garantuju novem, odnosno da će sve nadoknaditi korisniku usluge, potrošaču. S druge strane, većina malih agencija nema da plati te, nekada i milionske iznose, što znači da će mnogo manjih agencija da nestane. Opstaće one koje su novčano stabilnije i koje mogu da usklade ponudu i tražnju - kaže on.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • ime

    26. januar 2020 | 12:15

    Pobogu ljudi, 21.vek ko jos veruje agencijama. Sko vec hocete preko njih da uplatite, Na tripadvisoru imate realne slike svih hotela i to slike koje su slikali putnici koji su bili tamo, a ne menadzment hotela. Istrazite to malo pre nego sto krenete!

  • 🧅

    26. januar 2020 | 12:26

    Pun Instagram travelera i putuju preko agencije

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>