• 0

Rajski uslovi za kvalifikovane: Poslodavci se utrkuju da se dopadnu radnicima, a ne obrnuto

Kvalifikovani radnici u deficitarnim zanimanjima u Nemačkoj, kao i u svetu, mogu da biraju gde će da rade. Toga su svesni i poslodavci pa zato raznim povlasticama nastoje da privuku radnike

  • 0
Posao, kancelarija

Foto: unsplash.com

Svi se sećaju priča iz ere nastanka internet-kompanija: po hodnicima i u zajedničkim prostorijama fliperi, automati s pićima i slatkišima (naravno besplatno), kafa, pa čak i pivo. Atmosfera koja pre podseća na nekakav studentski dom, nego na firmu koja obrće milione.

Ali u međuvremenu i etablirane firme u drugim industrijskim granama, sasvim analognim, posežu za raznim mamcima kako bi privukli kvalifikovanu radnu snagu. Iz gotovo svih privrednih grana stižu vesti o nedostatku kadra – i to ne samo vrhunskih stručnjaka, već i kvalifikovanih radnika na gotovo svim nivoima.

"Ovo više nije tržište poslodavaca, već posloprimaca",  rekao je nedavno predsednik Udruženja nemačke IT-industrije "Bitcom" Ahim Berg.

Feel-Good-Manager

 

- Pored obaveznog stonog fudbala, simulatora vožnje i stonog tenisa, naši Feel-Good-menadžeri brinu se za to da se naše kolege na poslu osećaju ugodno. Oni pomažu pri selidbi, pronalaženju stana, kao i izdavanju vize - To je deo teksta oglasa kojim jedna rent-a-kar kompanija traži informatičara.

Friderike Šreder, šefica kadrovskog odeljenja u firmi za finansijski servis „Ratepay“ u Berlinu potvrđuje da se poslodavci takmiče kod potencijalnih radnika, a ne obrnuto. Njena firma trenutno traži 60 stručnjaka, mahom IT-specijalista.

„Ratepay“ već zapošljava oko 250 stručnjaka 28 različitih nacionalnosti – prosek starosti: početak tridesetih. Pored radnih prostorija, koje su sve različite po veličini i opremi, tu je i centralni, zajednički prostor s udobnim foteljama, na svakom stočiću su korpe sa svežim voćem. Tu je i bar s kafom i pićima, a naravno, stoni fudbal je obavezan.

Slobodno vreme važnije od velike plate?

 

Berlin, Nemacka

Foto: Pixabay

- Za one koji upravo završavaju fakultet i dolaze ovamo sve te pogodnosti se podrazumevaju - kaže Šreder. Oni koji tek dolaze na tržište rada zahtevaju i više slobodnog vremena. I više se ne ustručavaju da otvoreno traže beneficije.

U firmi „Ratepay“ najradije individualno odgovaraju na takve zahteve i kandidatima daju priliku da sami odluče o beneficijama koje odgovaraju njihovoj trenutnoj poziciji, bilo da se radi o besplatnoj karti za javni prevoz, besplatnom vrtiću ili članstvu u fitnes-klubu.

Ispitivanje „Bitcoma“ sprovedeno među 856 direktora i šefova kadrovskih odeljenja IT-preduzeća pokazalo je da je bez fleksibilnog radnog vremena, mogućnosti daljeg obrazovanja i najnovijeg mobilnog telefona teško nekog privoleti da preuzme radno mesto. Nasuprot tome, nekad obavezan statusni simbol svakog zaposlenog – službeno vozilo – izgleda da je izgubilo na popularnosti. I kad su plate u pitanju, novi kandidati više nisu tako pohlepni. Njima su važniji faktori poput fleksibilnog radnog vremena ili ugodne atmosfere na radnom mestu.

Jaki argument – simpatične kolege

 

- Posao očigledno više ne služi isključivo za zarađivanje novca potrebnog za život, već kako bi se u poslu uživalo i nešto pokrenulo - smatra Friderike Šreder. I učestvovanje u krojenju strategije preduzeća tu igra ulogu. Ciljevi se više ne diktiraju odozgo, već se o njima diskutuje sa zaposlenima.

Pritom i tzv. „soft skills“, dakle lični kvaliteti kandidata, a ne isključivo stručnost, igraju važnu ulogu. Na plakatima koji vise po zidovima firme može se donekle saznati šta to firma želi od svojih kandidata: "Želja za pobedom", "Spremnost za preuzimanje zadataka", ali i "Srdačnost". Tu još stoji i „Mi se brinemo jedni za druge“.

To ima i svoju taktiku vezivanja za radno mesto. Uzalud, naime, sve beneficije ako poželjni kandidat ode nakon nekoliko meseci, jer mu radno okruženje ne odgovara. - Ljudi na jednom radnom mestu ostaju zbog ostalih ljudi u preduzeću - zaključuje Šreder.

(Telegraf Biznis/Deutsche Welle)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>