Srpski začarani krug: Prodavci nezadovoljni uslovima rada, a mušterije kvalitetom usluge
Usluga koju u trgovinama dobijaju potrošači u Srbiji je na skoro duplo nižem nivou nego na Zapadu, pokazuje najnovije istraživanje kompanije "Intelligence".
Kvalitet usluge u prodavnicama robe široke potrošnje, koji je praćen metodom "mystery shopping" (tajni kupac u kupovini), bio je uoči 2020. godine na nivou 52 odsto, dok je evropski standard 81 procenat, prema saopštenju kompanije o rezultatima istraživanja.
Oko 30 odsto svih prodavaca, kako se ističe, uopšte ne poznaje karakteristike proizvoda koje prodaju i teško im je da pronađu informacije o njima. Čak dve trećine njih ne zanimaju potrebe kupaca, već vode računa o nekim drugim poslovima. Iako trgovci na oko 70 odsto elektronskih poruka odgovore na vreme, polovina njih odgovori veoma šturo, često koristeći generičke poruke.
- S obzirom na to da većinu prodavnica u ovom sektoru čine strane kompanije, očekivanja da će svoje znanje uložiti u podizanje standarda usluge do sada se nisu ispunila u potpunosti - navodi se u istraživanju.
Ipak, napominje se da je u devet praćenih trgovinskih lanaca zabeležen rast povećanja kvaliteta usluge: sa 47 odsto u trećem kvartalu prošle godine na 52 procenta u poslednjem tromesečju.
Istraživanje je pokazalo da su zadovoljstvo zaposlenog i zadovoljstvo potrošača u korelaciji, i da će nivo usluge, kao i promet, porasti ako su zaposleni zadovoljniji.
Video: Mrzite kilometarske redove u prodavnicama?! Ovo je idealno rešenje za sve naše muke
(Telegraf Biznis/Tanjug)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Doajen 🌹
Nas narod kaze "ne mogu oni toliko malo da me plate koliko ja mogu malo da radim" tako da nisu prodavci krivi..oni se drze one dobre stare "koliko para toliko muzke"
Podelite komentar
нс
Шта ће јадни продавци,нуде 2/1 а и сами кажу да је скупо! Спустите цене!
Podelite komentar