• 5
 ≫ 

Znate li da se keks koji svi jedemo pakuje u karton jedne fabrike - srpske

 ≫ 

"Karton ne gubi na popularnosti, bas suprotno. A zabrana upotrebe plastike samo je dodatna šansa za ovu industriju"

  • 5
Milos Ljusic, generalni direktor Fabrike kartona Umka,  fabrika kartona Foto: Privatna arhiva

Ekološka svest, kojoj svi težimo i društvena odgovornost kojoj se kompanije danas okreću, izazovna je posebno za pojedine industrije. Da je industrija papira, odnosno kartona, prljava nije tajna. Ipak, kako je raditi u takvim uslovima razgovarali smo sa Milošem Ljušićem, generalnim direktorom Fabrike kartona Umka.

- Društvena odgovornost i briga o sredini u kojoj živimo i radimo nam je izuzetno važna i ponosni smo na pristup koji imamo u tom segmentu. Na način poslovanja, koji nas određuje kao kompaniju koja je prijatelj životne sredine. U prilog tome je i činjenica da za osnovnu sirovinu za proizvodnju našeg finalnog proizvoda – kartona, koristimo otpadni papir i karton koji se sakuplja na teritoriji naše zemlje - kaže nam on.

Umka je inače, najveći recikler ambalažnog otpadnog papira, odnosno kartona u Srbiji, sa ukupnim kapacitetom od 130.000 tona godišnje, skoro sve od toga je  namenjeno izvozu.

Kompanija je, otkriva, u proteklih 17 godina, investirala više od 60 miliona evra, povećali su kapacitet, unapređivali kvalitet proizvoda, a radili su na ispunjavanju najviših standarda industrije.

  • Pored investicija koje su neophodne, koliko je teško primeniti sve međunarodne standarde u jednoj industriji kao što je vaša?

- Osim standarda 9001, 14001, OHSAS, FSC posedujemo i nemački ISEGA sertifikat, koji potvrđuje da je naš karton pogodan za pakovanje hrane - objašnjava nam.

  • Kada se čuje da je vaša fabrika fabrika kartona, dobije se neka uopštena slika, ali šta zapravo čini vaš asortiman, možete li da nam približite koje sve proizvode imate?

- U asortimanu imamo tri kvaliteta kartona u gramnmaturama od 230 do 500 gsm po metru kvadratnoom. Najlakši način da objasnimo koji karton Umka proizvodi je da kažemo da se mnogi proizvodi, poput popularnog keksa Jaffa, pakuju upravo u ambalaži proizvedenoj od našeg kartona.

Milos Ljusic "Pažnja je usmerena i ka kupcima, ali i ka zaposlenima, koji su izuzetno važan resurs u svemu onome šta radimo" Foto: Privatna arhiva

A na pitanje da li karton gubi na popularnosti, kaže:

- Sve činjenice govore baš suprotno. Karton ne gubi na popularnosti, a inicijativa za smanjenje upotrebe plastike, definisana ciljevima Evropske unije otvara velike mogućnosti razvoja papirne industrije. Verujemo da jedino reciklirani karton, kao materijal za pakovanje i u ovom trenutku i dugoročno može zadovoljiti zahteve održivog razvoja i cirkularne ekonomije -

  • Vi ste i primer jedne od najuspešnijih privatizacija u srpskoj industriji, u čemu je tajna, kako ste uspeli da prođete kroz taj proces?

- Verujem da je tajna u naporima koje ulažemo sa ciljem da na kraju imamo zadovoljne kupce, jer oni na najbolji način mogu da daju ocenu našeg rada. Kao i svaki početak, i naš je bio izazovan, u prvim godinama preuzimanja fabrike od strane KappaStar grupe, imali smo kapacitet od svega 45.000 tona, zastarelu opremu. Međutim, uz pažljivu selekciju prioriteta u investiranju, veliko ulaganje u razvoj kadrova i orijentisanost ka kupcima, uspeli smo u nameri da fabrika bude prepoznata kao pouzdan partner mnogim domaćim i evropskim kupcima -

Nije toliko poznato da je Umka regionalni lider u proizvodnji (hromo) kartona, koji ima široku primenu u proizvodnji ambalaže za prehrambenu, farmaceutsku, automobilsku i brojne druge industrije. Pored Srbije, proizvode plasiraju na više od 30 evropskih tržišta, među kojima su zemlje bivše Jugoslavije, kao i Nemačka, Poljska, Češka, Rusija, Mađarska, Rumunija i Turska.

Milos Ljusic, generalni direktor Fabrike kartona Umka,  fabrika kartona Fabrika je jedan od retkih primera uspesne privatizacije/Foto: Privatna arhiva
  • Da li planirate nova zapošljavanja?

- Svako novo ulaganje iziskuje dobro promišljanje, analizu svih segmenata koji mogu da utiču na poslovanje. Želja nam je da dodatno povećamo kapacitet, proširimo proizvodni portfolio i još više unapredimo kvalitet, a verujemo da ćemo sa investicijom od 40 miliona evra to i ostvariti. Ona će biti podeljena u dve faze – prva faza, u kojoj ćemo uložiti 30 miliona evra biće završena do leta 2021.godine, dok završetak druge faze uz ulaganje od 10 miliona evra očekujemo do 2025. I odabir pravog partnera je veoma važan i tu ćemo imatio podršku kompanije Valmet iz Finske, koja je globalni lider u proizvodnji opreme za papirnu industriju. Na ovaj način želimo da udvostručimo naš trenutni proizvodni kapacitet i da obezbedimo proizvodnju od više od 250.000 tona.

  • Šta su vam tri najvažnija koraka za 2020. godinu?

- Realizacija planiranih projekata kroz dve faze investicija biće u prvom planu, u tom procesu pažnja je usmerena i ka kupcima, ali i ka zaposlenima, koji su izuzetno važan resurs u svemu onome šta radimo. I to je na vrhu prioriteta iz godine u godinu.

Kompanija je nedavno dobila i plaketu Privredne komore Srbije povodom osam decenija poslovanja, a za ulaganja u tehnoloski razvoj i zelenu ekonomiju, povećanje proizvodnje i izvoza...

- Obeležavanje 80 godina poslovanja predstavlja značajan jubilej, a činjenica da smo dobili i nagradu predstavlja samo još veću odgovornost, izazov da budemo još bolji, pogotovo u segmentu koji nam je izuzetno važan – a to je društvena odgovornost. Ipak, najveću nagradu smo dobili od naših zadovoljnih kupaca, u vidu poverenja, koje nas ujedno i obavezuje na dalji razvoj i unapređenje poslovanja.

(V.B.)

Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>