• 0
 ≫ 

Upozorenje: Reklama za C supu iz kesice obmanjuje, da ste ovo znali možda je ne biste kupili

 ≫ 

"Prosečnom potrošaču ne može biti potpuno jasno po čemu je, primera radi, Nestle C kokošija supa "broj jedan"", upozorava NOPS.

  • 0
Nestle C kokošja supa Foto: Shutterstock, nestle.rs

Nacionalna organizacija za zaštitu potrošača (NOPS) upozorila je potrošače i institucije o potencijalnoj nepoštenoj poslovnoj praksi kompanije Nestle.

- Na TV-u često možemo videti razne oglasne poruke koje se pozivaju na različita istraživanja javnog mnjenja, stručna mišljenja, laboratorijske analize i drugo. Malo detaljnije smo analizirali jedan od takvih primera i došli do sledećih saznanja:  U reklamnom TV spotu za Nestle C kokošiju supu iz kesice iznosi se tvrdnja da je navedeni proizvod "No 1 kokošija supa". Oglasna poruka formulisana na nerazumljiv i dvosmislen način uskraćuje potrošačima neophodan nivo obaveštenosti i može ih navesti da donesu ekonomsku odluku koju inače ne bi doneli - navode u NOPS.

Kako objašnjavaju, navedena poruka, prema Zakonu o zaštiti potrošača i Zakonu o oglašavanju može se okarakterisati kao obmanjujuća, budući da pojam "No 1" može ukazivati na različita svojstava proizvoda i prosečnom potrošaču ne može biti potpuno jasno po čemu je, primera radi, Nestle C kokošija supa "broj jedan".

Naime, prema istraživanjima kompanije Nielsen, takozvanom "revizijom maloprodaje", za prošlu godinu, Nestle C kokošija supa je prodata u dva puta manjoj količini od supe koja bi, ako se kao kriterijum uzme količina prodatog proizvoda na tržištu bila "No 1 u Srbiji" (117.500 kg prema 231.000 kg).

- Kada se prodaji C kokošije supe pridoda i promo pakovanje, koje sadrži dve kesice po povoljnijoj ceni i dalje se ovaj proizvod proda u manjoj količini i manjoj vrednosti od najprodavanijeg iz ove kategorije u Srbiji. Prema informacijama koje su dobijene, pomenuta Nielsen "istraživanja maloprodaje" koristi većina trgovaca i dostupna su svim akterima na tržištu, radi objektivnog upoređivanja međusobnih odnosa i kretanja na tržištu.

Kompanija Nestle se u svom TV spotu očigledno poziva na neko drugo, jednokratno istraživanje druge agencije pri čemu se kao glavni parametar koristi subjektivno mišljenje potrošača o njihovom proizvodu, a koje nije dostupno konkurentima, navodi NOPS:

- TV spot o Nestle C supama smatramo spornim iz gore opisanih razloga i očekujemo od nadležnih organa da reaguju u skladu sa zakonom i utvrde postojanje nepoštene poslovne prakse i obmanjujećeg oglašavanja koji su zakonom zabranjeni. Tim povodom obratili smo se i Regulatornom telu za elektronske medije (REM) i očekujemo odgovor - napisao je NOPS.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>