Građani se skoro 2.000 puta žalili na banke, najviše zbog kredita

  • 0

U prošloj godini Narodna banka Srbije dobila je 1.976 pritužbi korisnika na rad davalaca finansijskih usluga i banaka, od čega je 280 osnovanih, a o 399 se odlučuje, navodi se u godišnjem izveštaju koji je danas objavila NBS.

Od ukupnog broja na postupanje društava za osiguranje bilo je 53,8 procenata pritužbi dok je 46 procenata na postupanje banaka, dok je ostatak pritužbi bio na postupanje platnih institucija i društava za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima.

U godišnjem izveštaju o podnetim pritužbama i prigovorima na rad davalaca finansijskih usluga i postupanju banaka u oblasti zaštite korisnika finansijskih usluga NBS navodi da je ukupno bilo 280 osnovanih pritužbi, 1.297 su bile neosnovane a 399 ih je u postupku.

Pritužbe na rad banaka najviše se odnosile na kredite, zatim platne račune i usluge pa platne kartice. Kod osiguranja 970 pritužbi je bilo na neživotno osiguranje, a 84 na životno osiguranje.

Za neživotno osiguranje najviše pritužbi bilo je u oblasti autoodgovornosti a slede osiguranja od nesrećnog slučaja. Tokom 2019. godine pred NBS je bilo i 271 predlog za posredovanje od toga su strane u postupku prihvatile predloge u 77 slučajeva.

NBS navodi da je dve trećine postupaka posredovanja bilo za osiguranja, a ostalo za banke.

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Video: Skupština počela rad minutom ćutanja za stradale u NS i Dragana Markovića Palmu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>