Gde je gradski prevoz u Evropi najskuplji, da li cene prate standard i kako se rangira Srbija?

U komparaciji cena gradskog prevoza u najprometnijim evropskim gradovima, fokusiraćemo se na mesečne karte za zaposlene. Počnimo od naše zemlje, odnosno od glavnog grada.
Zaposleni građani republike Srbije, koji žive u Beogradu u zonama 1 i 2, za mesečnu BusPlus kartu moraju da izdvoje 3.275 dinara, a 285 dinara manje daju oni koji prevoz koriste samo u 1. zoni.
Putnici kojima je prevoz potreban i za 3. zonu - mesečnu kartu plaćaju 3.890 dinara. Dakle, možemo reći da je prosek 30 evra.
Zagrepčani i Ljubljančani prevoz mesečno plaćaju čak 45 evra, u proseku, samo šest evra manje u odnosu na Beč, u kojem ova usluga košta 51 evro, slično kao i u Briselu.
U 2020. London nastavlja da dominira kada je reč o paprenim cenama karata za gradski prevoz, pa tako ovde mesečna karta košta 160 evra, i to samo za prve dve zone, a London ih ima 9.
Mnogi žitelji britanske prestonice se, zbog visokih cena stanova u centru, odlučuju za periferiju, odnosno zone 3-9, pa im je cena karte skuplja.
U Barseloni, mesečna karta za metro i autobus, u prvoj zoni, košta 40 evra, a ona koja uključuje 10 vožnji - vredi 11 evra. Jasno je da se ovde, kao i svuda u svetu, najviše isplate mesečne karte. Madrid drži još jaču cenu, a ona iznosi 53 evra.

Svaka država uređuje i specifične povlastice za svoje građane, bilo da je reč o deci, studentima, penzionerima, nezaposlenim licima, ili o porodičnim i grupnim kartama.
AB zona u Berlinu podrazumeva centar i okolinu, a cena mesečne karte gradskog prevoza za nju je oko 80 evra. U Minhenu ćete ovaj "luksuz" platiti 66 evra. U Istanbulu i Budimpešti gradski prevoz mesečno košta 28 evra.
Podsećamo, Luksembrug je od 1. marta zvanično postao prva država sa besplatnim javnim prevozom.
Vlasti su ukinule karte za vozove, tramvaje i autobuse kako bi pomogle smanjenju zagađenja, a ujedno i siromašnijim građanima. U Buenos Ajresu mesečna karta je 15 evra.
U odnosu na prosečne plate u navedenim zemljama Evrope, jasno je da beogradski javni prevoz nije nimalo jeftin. Primera radi, ako je prosečna plata u prestonici nepunih 70.000 dinara, a cena mesečne karte 3.500, ona čini 20. deo plate.
U Minhenu, prosečna zarada stručnjaka bez odgovornosti prema osoblju iznosi 4.500 evra mesečno, a mesečna karta košta 66 evra, odnosno čini ugrubo 65. deo plate.
Video: Kako naći stan u situaciji kada cene nekretnina i zakupa divljaju?
(Telegraf Biznis)
Video: Inovacije, inteligencija i intuicija: U svetu koji se stalno menja bitno je pronaći svoj ritam
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Misko
Mirisem poskupljenje?!
Podelite komentar
Ivan
A kad uporedjujete ovako cene, za druge nas prevoz je jeftin, za nas nije uopste. Ne mozete da uporedjujete kad po vama prosek plata je 70 000 u sta cisto sumnjam osim ako su racunali samo plate politicara i direktora, vrh glave ovde je prosek 350-400e i da neko placa kartu 35e, a ne 30e jer 30e nije sigurno 3900 dinara, plus ubacite racune za struju, vodu, telefone, hrana i onda neko treba da prezivljava sa maks 100e. U drugim zemljama prosek plata je 10 puta veci nego kod nas, pa onda uporedite njihovih 3000e naspram nasih 350-400e i da plate kartu 50e mesecno, znaci skuplja za 15e od nase, pa to nema nigde samo kod nas, imas platu 300e i placas javni prevoz 35e, a neko ko ima 3000e platu placa samo 15e vise od nas. A da ne pricam koliko je uzasan samo nas prevoz, prljav, klima ne radi, vrata ne rade i za to da dajem 35e mesecno? U Becu gde sam bio pre 2 nedelje busevi, tramvaji, metro sve je to cisto kao da je tek izaslo iz fabrike, a da ne pricam ne da hranu ne smes da zagrizes u prevozu, ne smes ni da popijes nesto ako te uhvati kontrola odmah pisu kaznu, a kod nas mozes komotno pecenje da rasiris na sred busa pa neka se goste svi redom.
Podelite komentar
Miki
U beču ukoliko se uzme godisnja karta i ukoliko se plati odjednom ceo iznos, kada se izračna, dnevna karta iznosi 1 Euro za ceo Beč za ceo dan za sve prevoze.
Podelite komentar