Naši susedi u "korona šopingu" potrošili 40 miliona evra, i to za samo tri nedelje
GfK Panel domaćinstava, koji prati potrošnju proizvoda, zabeležio je da su hrvatski građani od 24. februara do 15. marta u radnjama potrošili skoro 40 miliona evra (300 miliona kuna) više na hranu, piće, ličnu negu i kućnu hemiju.
Najviše su kupovali so, smrznuta gotova jela, konzervisano meso i ribu, kao i vino i žestoka pića. GFK je analizirao 20 miliona korpi i uporedio ih s kupovinom iz istog perioda 2019. godine, piše Novac.hr.
Listu top 20 kategorija s najvećim rastom prodaje "otvara" so, čija je prodaja porasla 290 odsto. Brašno i kvasac koji su, uz toalet papir, postali sinonim za "korona šoping", ovde su tek na 6.i 7. mestu po rastu vrednosti.
Sapun je na dalekom 20, a toalet papir tek na 31. mestu, od ukupno 130 analiziranih kategorija.
U prve tri nedelje "korona šopinga", vino i žestoka alkoholna pića rastu munjevito, u odnosu na rast sapuna. Odlično su se prodavale i gotove salate, pirinač, voće i povrće u konzervi, šećer, kolači, kreme i losioni, kao i sva sredstva za čišćenje i dezinfekciju.
S druge strane, aparati za brijanje i sredstva za higijenu zuba - doživeli su pad. Slabije nego inače prodavali su se sveži pekarski proizvodi, bezalkoholna gazirana pića, pivo i bombonjere.
Kao što je očekivano, onlajn prodaja je porasla za 51 odsto, dok je na pijaci primetan pad, od 8 procenata. Analiza je pokazala i da su kupci koji imaju više od 45 godina, trošili znatno više nego ranije.
Video: Ozbiljne gužve ispred supermarketa, Parižani mirno čekaju svoj red
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Boki
Nismo ni mi ništa bolji. Danas u Lidlu nema slobodnih kolica, sve kase rade, po 30 ljudi čeka rad na jednoj kasi, a rafovi skoro počišćeni
Podelite komentar
Kiza
Unutrasnja dezifekcija.Podrzavam.Sljiva je cudo
Podelite komentar