Naši susedi u "korona šopingu" potrošili 40 miliona evra, i to za samo tri nedelje

 ≫ 
  • 2
U prodavnicama nema nestašica Radnje su dobro opremljene / Telegraf.tv

GfK Panel domaćinstava, koji prati potrošnju proizvoda, zabeležio je da su hrvatski građani od 24. februara do 15. marta u radnjama potrošili skoro 40 miliona evra (300 miliona kuna) više na hranu, piće, ličnu negu i kućnu hemiju.

Najviše su kupovali so, smrznuta gotova jela, konzervisano meso i ribu, kao i vino i žestoka pića. GFK je analizirao 20 miliona korpi i uporedio ih s kupovinom iz istog perioda 2019. godine, piše Novac.hr.

Listu top 20 kategorija s najvećim rastom prodaje "otvara" so, čija je prodaja porasla 290 odsto. Brašno i kvasac koji su, uz toalet papir, postali sinonim za "korona šoping", ovde su tek na 6.i 7. mestu po rastu vrednosti.

Sapun je na dalekom 20, a toalet papir tek na 31. mestu, od ukupno 130 analiziranih kategorija.

U prve tri nedelje "korona šopinga", vino i žestoka alkoholna pića rastu munjevito, u odnosu na rast sapuna. Odlično su se prodavale i gotove salate, pirinač, voće i povrće u konzervi, šećer, kolači, kreme i losioni, kao i sva sredstva za čišćenje i dezinfekciju.

S druge strane, aparati za brijanje i sredstva za higijenu zuba - doživeli su pad. Slabije nego inače prodavali su se sveži pekarski proizvodi, bezalkoholna gazirana pića, pivo i bombonjere.

Kao što je očekivano, onlajn prodaja je porasla za 51 odsto, dok je na pijaci primetan pad, od 8 procenata. Analiza je pokazala i da su kupci koji imaju više od 45 godina, trošili znatno više nego ranije.

Video: Ozbiljne gužve ispred supermarketa, Parižani mirno čekaju svoj red

(Telegraf Biznis)

Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Boki

    21. mart 2020 | 17:34

    Nismo ni mi ništa bolji. Danas u Lidlu nema slobodnih kolica, sve kase rade, po 30 ljudi čeka rad na jednoj kasi, a rafovi skoro počišćeni

  • Kiza

    21. mart 2020 | 17:50

    Unutrasnja dezifekcija.Podrzavam.Sljiva je cudo

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>