Urednici i novinari na visini zadatka: Domovi su postali redakcije, vesti ne mogu da čekaju

  • 0
Wellness, posao Radna atmosfera u kancelariji / Foto: Pixabay

Virus Covid-19 uzdrmao je ceo svet, negde doveo do zvaničnog vanrednog stanja, negde do oštrih mera, a negde samo do preporuka, ipak, jedno je sigurno: životi ljudi širom planete privremeno su potpuno izmenjeni.

Redakcije i dalje rade punom parom, ali mahom su "preseljene" u domove urednika i novinara, koji su stalno na vezi, i vredno pišu i izveštavaju od jutra do mraka kako bi javnost bila informisana.

Situacija s korona virusom je posebno izazovna za menadžere, odnosno lidere, koji vode tim i moraju sve da organizuju kako bi posao i u vanrednim okolnostima funkcionisao.

Dmitri Šiskin, ispred britanskog sajta "Culture Trip", kaže da je situacija vrlo konfuzna, i to ne samo s profesionalne strane.

- Mnogo toga ne znamo, sada ne samo da moramo pravovremeno da izveštavamo, već i da mislimo na menadžere, i one kojima treba pomoć - kaže on.

Prošle nedelje je održan vebinar, u kojem su učestvovali TV i novinski urednici iz SAD i Azije, kako bi razmenili iskustva o radu od kuće u trenutnim uslovima, odnosno o tome kako je kada se redakcija presele u dom.

Robin Tomlin vodi 11 TV redakcija, u četiri jugo-istočne savezne države, i kaže da je "zbog manjka vremena, prvih dana sve bilo navrat-nanos".

- Imali smo mnogo zaposlenih koji kod kuće imaju laptopove i internet, ali nisu imali sve potrebne IT aplikacije i programe. Nisu znali kako da koriste video čet, bili su generalno zbunjeni u vezi s novim načinom komunikacije, i iskreno, imali su pred sobom mnogo izazova, jer su se škole zatvorile, pa su deca bila s njima kod kuće - kaže Tomlin.

U ovoj situaciji nikome nije lako, a posebno onima koji imaju veliku profesionalnu odgovornost. Među njima su i urednici vesti, novina i portala, koji moraju da daju brze, tačne i relevantne informacije o ovako ozbiljnoj temi.

Kako se snalaze?

Tomlin kaže da su dva puta dnevno u e-mejl komunikaciji sa svakom redakcijom, kako bi videli šta se dešava. Dva puta dnevno se takođe čuju preko video četa, odnosno koriste Google Hangouts za sastanke, i svi učestvuju, ne samo urednici.

Međutim, postoji i momenat kada se dogovaraju samo urednici. Tomlin kaže da intenzivno koriste i aplikaciju Slack. Dodaje i da se trude da im raspored bude jasan i precizan, i da ga se svi zaposleni pridržavaju. Ipak, jedno se sigurno: ključ je u stalnoj komunikaciji.

Robin Tomlin, koja uspešno vodi 11 redakcija, kaže da trenutno u karantinu imaju mnogo ljudi, a pritom, u SAD sada postoji veliki problem da se ljudi testiraju, jer je mnogo stanovnika, a malo testova. - Imamo jednu koleginicu koja je bolesna, ne može da se testira, ali mislimo da je pozitivna na korona virus - kaže on, i dodaje da je tu veoma važno uveriti se da su svi dobro, fizički i mentalno, i održavati dobar odnos s ljudima.

Većina redakcija kojima ona upravlja su male, imaju od 10 do 50 ljudi, pa je tu komunikacija još važnija, smatra ova vešta urednica. Uveli su i neke novine, kao što je slanje njusletera, dva puta dnevno, čitaocima na e-mejl adresu. Ipak, ono što smo dobili od njih, kao povratnu informaciju, jeste da ih ta dodatna obaveštenja uznemiravaju.

Iz Azije, ispred "South China Morning Post-a", javio se Brajan Roads koji kaže da su oni o koroni pričali od samog početka i da su preduzeli sve mere da se širenje virusa smanji, pa je tako njihovo osoblje s radom od kuće počelo još u januaru.

Kaže da im je umnogome pomoglo i to što su unapred imali spremne neke planirane stvari koje su samo mogli da implementiraju i objave.

Video: Roditelji dece do 12 godina, hronični bolesnici i stariji od 65 godina treba da rade od kuće

(Telegraf Biznis)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>