• 13
 ≫ 

Pitali smo 15 kompanija u Srbiji kako se snalaze i rade u doba korone, ovo su njihovi odgovori

 ≫ 

Prelazak na rad od kuće, stopiranje proizvodnje, komunikacija, zaštita radnika, pa čak i nova zapošljavanja i stimulacije na plate - šta rade sad firme u Srbiji

  • 13
Rad od kuce u doba korona virusa

Ilustracija: Nikola Jovanović/Shutterstock

Kompanije koje posluju u Srbiji kao prioritet ističu da je sada, dok traje vanredno stanje, najvažnije sačuvati ljude, ali i pronaći načine da se održe poslovni procesi i osigura likvidnost preduzeća u izazovnim vremenima.

Telegraf Biznis vam donosi priče predstavnika kompanija u Srbiji, iz različitih inudstrija sa različtim brojem zaposlenih.

Naše glavno pitanje je bilo kako se snalazi njihova firma u ovom periodu.

U nastavku pročitajte šta su to firme preduzele, kako teče njihov posao, kako štite radnike, da li su morali da dele otkaze, ali i koje savete imaju kako bi se ovaj period što bezbolnije prebrodio.

COMTRADE

Budući da je Comtrade sistem prevashodno IT kompanija, ova situacija je za nas predstavljala izazov na više nivoa. Prvo, neke od naših kompanija upravo pomažu klijentima da optimizuju poslovanje i usklade korišćenje resursa, u šta spada i situacija kada treba da se radi sa udaljenih lokacija. Drugo, mi sami smo geografski dosta razuđena grupacija, sa firmama u 17 zemalja na tri kontinenta; iako neki delovi firme uobičajeno funkcionišu, ipak je situacija u kojoj više hiljada zaposlenih od jednom pređe na rad od kuće svojevrstan “stress test”. Koji smo sa uspehom položili, uspostavivši preko 12,000 VPN konekcija u najkraćem vremenu.

Dok u čisto programerskim firmama ljudi već dugo imaju opciju povremenog rada od kuće, pa im sve ovo nije bilo ni novo ni strano, imamo sa druge strane sistem-integratorsku firmu kod koje smo ugovorima obavezani da pružamo održavanje nekih sistema, ili, u našoj distributivnoj firmi, imamo magacin i servis koji moraju da ostanu operativni i u ovakvim situacijama.

Moglo bi se reći da 95% naših zaposlenih radi od kuće. Koristimo sve tehnologije i platforme za držanje on-line sastanaka, kako što su Microsoft Teams ili Zoom. Imamo puno razumevanje za situaciju u kojoj su ljudi u kući sa decom i postoji fleksibilnost po pitanju radnog vremena i obaveza.

Uveli smo kontrolni pregled temperature, obaveznu najavu gostiju. Nema sastanaka, sve se radi daljinski, online. Higijena se rigorozno održava i pravovremeno smo nabavili sredstava za dezinfekciju. Kako je situacija postajala ozbiljnija, tako smo sve veći deo zaposlenih slali na rad od kuće što je dalo vremena našem internom IT-ju da pripremi sistem za daljinsko funkcionisanje.

Samo smo nekoliko kolega „stavili u izolaciju“ zbog kontakata koje su imali sa inostranim partnerima. Ispostavilo se, srećom, da nije bilo zaraze. Osim toga svi su i dalje u punom radnom odnosu i posao ne trpi.

Veoma je važno očuvanje radnog morala; radnici moraju da znaju da je kompanija tu za njih i u izazovima kao što je ovaj. Praktikujemo redovnu internu komunikaciju putem našeg portala i mailova i to ne samo radi razmene informacija koje su važne za biznis, već se u mnogome bavimo i pitanjima vezanim za organizaciju rada od kuće, očuvanja fizičke kondicije i raspoloženja zaposlenih. Samo ukoliko su naši zaposleni dobro i naš biznis će biti dobro.

Delta Holding

 

Nažalost, kriza nije nepoznat pojam jednoj velikoj kompaniji koja posluje skoro 30 godina. To iskustvo već imamo, ukljujući ratove 90-ih, globalnu ekonomsku krizu iz 2008. i ono što sigurno znamo to je da u krizi sistem ne može da stane. Zapravo suprotno, kriza je veliki i realni stres test i ona pokazuje koliko je sistem jak.

Kao što znate, hotelski biznis je među prvima došao na udar i on nije mimoišao ni naše hotele. Prilagodili smo poslovanje znatno smanjenom broju gostiju, a između ostalog naša Crowne Plaza je ponudila isporuku hrane na adresu.  Danubius, Yuhor, fabrika vode Mioni, Fun&Fit isporučuju redovno svoju robu kupcima.

Gde god je to moguće, kolege smo uputili na rad od kuće. Ukinuli smo sastanke licem u lice i dogovaramo se putem elektronske komunikacije. Tamo gde je nužno da zaposleni dolaze na posao, najpre su to delovi posla od kojih zavisi snabdevanje tržišta, tamo smo primenili sve dostupne mere zaštite, od zaštitnih maski, sredstava za higijenu i dezinfekciju, do organizovanja timova na način da se broj ljudi na jednom mestu smanji na apsolutni minimum.

Zaposleni sa ugovorima na neodređeno vreme ostaju na svojim pozicijama, dok kod kolega na privremenim i povremenim poslovima činimo sve da im pronađemo zaposlenje u nekom od delova Deltinog sistema koji trenutno ima više posla.

Iz iskustva Delte mi možemo da poručimo da je važno sačuvati tim, ohrabriti duh zaposlenih, ako treba i humorom, jer to je ono što čini kompaniju. Trenutni gubitak u poslovanju se može nadoknaditi, lakše ili teže, brže ili sporije, ali gubitak ljudi za jedan poslovni sistem je nenadoknadiv. Zato naša poruka za ovo krizno vreme je: Čuvajmo jedni druge!

Biznis, rad od kuće, maske, laptop, kompjuter, ljudi

Foto: Shutterstock

Bad sistems

 

S obzirom da je BAD SISTEMS firma koja se bavi razvojem digitalnih proizvoda, sreća u nesreći je da svoj posao možemo obavljati od kuće. Tako da ovo stanje nama, osim promenjene organizacije posla, nije donelo nikakvo smanjenje obima posla.

Trenutno je cela firma na radu od kuće. A naš proizvod NadjiTuru.rs (berza tereta i transporta) potpuno je sada besplatan za korišćenje, jer su logistika i transport u ovom trenutku najpotrebnija a najugroženija vrsta poslovanja. KANBANSI (Alat za upravljanje projektima i procesima rada) je idealno rešenje za rad od kuće.

Otkazi i slično nisu ni razmatrani ni u jednom trenutku, niti će biti sprovođeni.

Ovim putem apelujemo i na druge firme da pokušaju ukoliko je moguće da izdrže ovaj period bez otkaza i da sačuvaju svoje zaposlene. Znamo da je opterećenje veliko, ali ova situacija od nas zahteva solidarnost i razumevanje.

Atlantic Grupa

 

Negde su promene veće, a negde manje. Kao jedna od prvih mera, pre proglašenja vanrednog stanja, doneta je odluka da se u operativnim kompanijama  Grupe organizuje rad zaposlenih od kuće, gde god je to moguće. Za one radnike koji svoje radne obaveze i dalje obavljaju na terenu ili u prostorijama kompanije, a radi redovnog snabdevanja i sprečavanja nestašice, obezbeđena je adekvatna zaštitna oprema te dodatna finansijska stimulacija na redovnu platu, počevši od 16. marta pa do daljnjeg.

Unutar kompanije različite kategorije zaposlenih, u zavisnosti od njihovih ličnih uslova, koriste opcije u rasponu od preventivnog rada od kuće, preko samoizolacije ili čuvanja dece mlađe od 12 godina. Imamo sreću da je većina procesa visoko digitalizovana i to nam mnogo olakšava.

Najvažnije je da čuvamo zdravlje i hladnu glavu. Treba da se pridržavamo uputstava koja dolaze od nadležnih institucija, jer samo disciplinovano pridržavanje mera za sprečavanje epidemije će doprineti rešenju. Pazimo na sebe i ljude oko nas.

Svako svoj model poslovanja mora adekvatno prilagoditi situaciji u kojoj se nalazimo.

Fabrika dečje hrane

 

Posao smo organizovali u skladu sa svim propisanim uredbama. Na radnim mestima na kojima je to moguće, omogućeno je obavljanje poslova van prostorija poslodavca odnosno od kuće. Zaposleni u proizvodnji i svim ostalim pratećim službama koji zbog prirode posla ne mogu da rade od kuće, dolaze na posao.

Roditeljima dece mlađe od 12 godina  i zaposlenima koji traže odsustvo sa rada iz zdravstvenih razloga, omogućeno je korišćenje odsustva.

Proizvodna delatnost je nastavljena u cilju redovnog snabdevanja potreba tržišta i (naših najmlađih) potrošača.

Za deo radnika koji ne mogu obavljati posao od kuće obezbeđen je privatni prevoz, a Fabrika je organizovala i rad u smenama. Postavljene su dodatne dezobarijere, obezbeđene su maske i rukavice. Sva putovanja u zemlji i inostranstvu su odložena.

Fabrika nije smanjivala broj zaposlenih, niti preduzimala mere u cilju prekida rada - proizvodnja se odvija nesmetano, kaže nam Milena Cvetković, izvršni direktor BFF.

Gebruder Weiss

 

Preduzeli smo obimne mere kako bismo osigurali da naši poslovni procesi budu bezbedni. Pripremili smo odgovarajuće planove za rad u vanrednoj situaciji. Organizovali smo Situacioni centar. Takođe, napravili smo poseban odeljak na našem veb sajtu (www.gw-world.com), u okviru kojeg naši klijenti mogu da prate aktuelne informacije o situaciji na različitim tržištima u Evropi. U pojačanom smo kontaktu i koordinaciji sa klijentima, zaposlenima i partnerima i to je verujem od ključne važnosti u ovom trenutku, čak više nego ikad.

Organizovali smo rad od kuće za sve zaposlene za koje je to bilo moguće. Nema službenih putovanja i svi sastanci se obavljaju preko Skajpa ili telefona. Za one koji ne rade od kuće, podelili smo smene.

Na svim ulazima u kompaniju, postavili smo zaštitna stakla i dezinfekcione stanice. Pored toga, svim zaposlenima obezbeđujemo zaštitnu opremu, a kod svakoga pre ulaska u našu kompaniju vršimo kontrolu temperature, beskontaktnim toplomerima. Organizovali smo dodatni autobus za transfer do i od naše kompanije.

Nismo morali da sprovodimo radiklane mere. Posledice po posao naravno postoje, ali smo stabilni. U sferama nekih usluga postoji čak i povećan broj pošiljki.

Mora se uzeti u obzir kako situacija utiče na klijente i partnere, i biti fleksibilan, kaže Roland Raith, generalni direktor za Srbiju.

AmCham

 

AmCham-u koji zastupa 200 kompanija sa oko 95.000 zaposlenih, prvi i najvažniji zadatak je da krvotok privrede nastavi da funkcioniše, kaže Amalija Pavić, zamenica izvršnog direktora AmCham.

- Ljudi i privreda su u fokusu mera koje smo predložili Vladi. Cilj mera je da sačuvamo nivo zaposlenosti, likvidnost, hitno pomognemo najugroženijim sektorima i stvorimo pretpostavke za brži oporavak. Naravno, u ovom trenutku važno je pomoći zdravstvenom sistemu i građanima, te koordiniramo različite inicijative naših kompanija članica koje delima pokazuju solidarnost u ovakvim teškim trenucima.

Pavić je naglasila da se AmCham potpuno prilagodio novoj situaciji, da svi rade od kuće, ali da njihova uloga ostaje ista i u vreme najveće krize, a to je, da budu, kako kažu, „servis“ članovima, resurs Vladi i pomoć zajednici.

Gorenje

 

Zajedno sa našim vlasnikom kineskom kompanijom Hisense preduzeli smo preventivne mere. U svim našim fabrikama u Evropi obustavljena je proizvodnja do 6. aprila, dok će zaposleni čija je stručnost neophodna za funkcionisanje nastaviti sa radom od kuće ili, ukoliko je to neophodno, u predstavništvu kompanije ili na terenu.

U tim slučajevima, obavezna je svakodnevna kontrolatemperature, dezinfekcija i korišćenje zaštitne opreme. Organizovan je i prevoz, dok je smenski rad postavljen tako da se zaposleni ne menjaju.

Kupcima smo obezedili pojačanu podršku operatera pozivnih centara u rešavanju manjih problema sa aparatima, servisera na terenu za hitnije slučajeve, dok su im naši proizvodi dostupni korišćenjem najbezbednijeg kanala – online kupovine, kao i  u Gorenje studijima.

Uvereni smo da ćemo po ugledu na Kinu, kao odličan primer dobre prakse, ali i uz odgovornost svih nas uspeti da prebrodimo novonastalu situaciju.

Biznis, rad od kuće, maske, laptop, kompjuter, ljudi

Foto: Shutterstock

METRO Cash & Carry Srbija

- Svi naši zaposleni, čiji posao to dozvoljava, rade od kuće. Za sve one koji, zbog prirode posla, moraju da rade u prodavnicama ili u našoj Direkciji, sprovedene su mere zaštite koje će im pomoći da ostanu bezbedni. Uvedena su i pravila zaštite za naše kupce.

Naši zaposleni su najbolji primer nas kao kompanije i zahvalni smo i ponosni na njihov požrtvovani angažman u ovim izazovnim vremenima. Na kraju, želim da istaknem da iako zaista treba da pokažemo disciplinovanost i da se izolujemo i držimo distancu kako bismo zaštitili sebe, svoje okruženje i svoje najmilije – ipak smo svi zajedno u ovoj situaciji, zbog čega je solidarnost glavni princip kojeg se držimo - kaže Jovana Anđelić, HR direktorka kompanije.

Emmezeta

 

Zdravlje i bezbednost zaposlenih i kupaca su kompaniji Emmezeta uvek na prvom mestu, tako da smo počev od 22.3. obustavili rad kako svih naših centara, tako i veb šopa. Primarni cilj i misija su nam sada da doprinesemo podizanju svesti o neophodnosti zaštite od širenja virusa i da odgovornim poslovanjem doprinesemo da celo društvo što pre izađe iz ove teške situacije. Zaposleni koji rade od kuće se trude da kupcima i fanovima na veb-sajtu emmezeta.rs i na našim kanalima na društvenim mrežama omoguće sadržaj koji će ih inspirisati i dati im ideje kako da kvalitetno provedu vreme u svojim domovima i kućnim kancelarijama. Takođe, kao i inače, komuniciramo na društvenim mrežama sa našim fanovima i pratiocima i razmenjujemo sa njima savete i planove za uređenje domova, kancelarija, bašti i terasa kada se sve vrati u normalu.

Želimo da budemo odgovoran deo društva i da unesemo dašak optimizma i kreativnosti u vreme koje se sada provodi kod kuće.

Pre nego što je proglašeno vanredno stanje, kompanija je zaposlene koji rade u kancelarijama uputila na rad od kuće. Odmah nakon proglašenja vanrednog stanja, skratili smo radno vreme centara, izvršili dodatnu dezinfekciju i obezbedili zaposlenima zaštitne maske, rukavice i dodatna sredstva za dezinfekciju. Počev od 22.3, u potpunosti posvećeni zaštiti zdravlja naših zaposlenih i kupaca, obustavili smo rad svih naših centara, pa čak i veb šopa, jer želimo da svaka naša koleginica i svaki naš kolega budu bezbedni.

Koleginice i kolege koje rade od kuće odlično funkcionišu i izuzetno su efikasni dajući sve od sebe da kompanija Emmezeta nastavi da fukncioniše uprkos činjenici da je prodaja zaustavljena. Organizovani smo tako da možemo da poslujemo jednako efikasno i u slučaju remote workinga, tako da sada već planiramo sledeće sezone i nove poduhvate i projekte. Gledamo u budućnost i verujemo da ćemo zajedno prebroditi sve prepreke. Naši zaposleni pokazuju izuzetnu odgovornost, trud i požrtvovanost i zaslužuju sve pohvale.

I u redovnim okolnostima, naši zaposleni su zaštićeni od momenta kada počnu da rade za kompaniju Emmezeta, odgovarajućom opremom i zaštitnim sredstvima neophodnim za određene profesije. Pre zatvaranja naših centara i veb šopa, dok smo radili u smanjenom obimu, zaposlenima su bile obezbeđene maske, rukavice i dodatna dezinfekciona sredstva, a u centrima se brinulo da među svim prisutnima razmak bude minimum 2 metra. Uprava kompanije Emmezeta je i sada, kada su zaposleni kod svojih kuća, u kontaktu sa zaposlenima internim dopisima kako bismo zajedno prevazišli ove probleme, zadržali optimizam i bili solidarni.

Kompanija se u svakom trenutku brine o svojim zaposlenima pružajući im neophodnu podršku u ovim teškim trenucima. Ovakve situacije nesumnjivo utiču na svaki segment društva i ostavljaju značajan trag na privredu. Kompanija Emmezeta svoje poslovne aktivnosti proaktivno i blagovremeno planira sa ciljem da i ovakve teške, nepredviđene situacije ne ostavljaju posledice koji bi značajnije uticale na poslovanje.

U ovom teškom periodu za celo čovečanstvo najbitnije je da svaki pojedinac, a i celo društvo, budu odgovorni prema svom i zdravlju svih oko sebe. Zatim, neophodno je da se pokaže solidarnost kako na mikro, tako i na makro planu. Važno je da svako krene od sebe i svojih najbližih, da se u okviru svoje porodice ponaša odgovorno i poštuje preporuke nadležnih institucija – to je jedini put da celo društvo pobedi virus. Potrebno je zadržati optimizam i borbeni duh zajedno sa pogledom u budućnost, koji su značajni pokretači promena na bolje. Kompanije, kao činioci privrede svake države, neophodno je da pruže podršku svojim zaposlenima i zaštite ih, a zaposleni treba da zadrže veru u kompaniju u kojoj rade, pokažu lojalnost i duh zajedništva, jer samo tako se izazovna vremena poput ovih mogu prevazići uz najmanje posledice.

Direct media

 

Mozda zvuči čudno, ali kod nas se od izbijanja pandemije zaista radi više nego ranije. Svi naši partneri, kako mediji tako i brendovi u trenucima krize traže savet više kako da komuniciraju u ovakvim vremenima i okrecu se Direct Mediji.

Svakako da su za nesmetani rad od kuće bile neophodne određene organizaciono-tehničke prpreme, iako je naša industrija takva da ne zahteva boravak većeg broja ljudi na istoj lokaciji. Mi smo veliki sistem koji posluje na nekoliko tržišta. Pipremali smo se za remote rad dobrih dve nedelje pre nego sto smo u potpunosti presli u taj mod, i sve funkcioniose besprekorno.

Vrlo brzo smo prešli na remote način rada. U tome smo imali veliku pomoć vlasnika BC Partners koji su nas, mnogo pre nego sto je većini izgledalo da je to neminovnost, upozorili o izvesnosti ovakvog scenarija. Ogromnu podršku smo imali i od United Grupe koja je na prvo mesto stavila zdravlje i sigurnost zaposlenih. Krajem prošle godine smo uveli, kao deo Family Friendly sertifikata, mogućnost rada od kuće za zaposlene u ograničenom vremenu, ali potpuno je drugacije kada treba izmestiti celu agenciju. Evo upravo smo imali Skype meeting svih skoro 250 zaposlenih na nivou cele regije koji je odlicno funkcionisao.

Kako su na nekim radnim mestima i one kolege koji imaju više od 65 godina, mlađi su preuzeli njihov posao, svesni ugroženosti starijih u novonastaloj situaciji.

Apsolutno nismo morali da pribegnemo ekstermnim merama, u smislu otpuštanja. Za naš sistem to nije opcija.

Smatram da je pogubno za ekonomiju uopšte da oglašavanje stane. Ako se to desi, to znači da nekoliko industrija u lancu ostaje bez posla. Kada ta mašinerija jednom stane, jako ce biti teško pokrenuti je i zato svi mi moramo da je održimo u nekom sporijem, ali operativnom modu. Brendovi moraju da komuniciraju, mozda ne iste poruke kao pre izbijanja pandemije, ali moraju biti prisutni i smatram da je to najvise sto mogu da urade u smislu korporatvine odgovornosti, da nastave da posluju najbliže moguće nekom uobičajenom načinu poslovanja. Tako će očuvati ekonomiju naše države i pomoći svima da i u vremenu krize, a pogotovo kada sve ovo prođe iz svega izađemo što je moguće manje oštećeni.

Cini mi se da je vecina kompanija, pa i agencija, vec nakon samo 10 dana naucila vise o tome kako se treba transformisati nego u proteklih 10 godina.

Što se tiče zaposlenih, oni ovaj period treba da iskoriste za sopstvenu edukaciju i nadogradnju u svakom smislu. Mi smo već krenuli sa nizom edukativnih radionica za zaposlene putem online kanala komunikacije i reakcije su odlične, kaže nam Jovan Stojanović, CEO DIRECT MEDIA United Solutions.

Neoplanta

 

U toku narednog perioda, na dnevnom nivou ćemo usklađivati svoj rad sa aktuelnim okolnostima, kako bi proces poslovanja tekao neometano koliko god je to moguće. Na prvom mestu je biti odgovoran, a to se ogleda u merama koje donosimo prateći preporuke Vlade.

Poslovne procese smo organizovali tako da deo zaposlenih, koji to mogu, rade od kuće, svu internu i eksternu komunikaciju obavljamo mailom ili telefonom i izbegavamo lične kontakte. Što se tiče zaposlenih u proizvodnji, najbitnije za našu industriju, je strogo pridržavanje svih higijenskih i drugih mera zaštite i prevencije. Radnici su podeljeni u smene, potencijalno ugrožene smo ostavili kod kuće, imamo i dodatne dezobarijere.

Uveli smo beskontaktno merenje temperature zaposlenih i posetilaca pre ulaska u prostor fabrike. Tamo gde smo mogli, ograničili smo broj osoba koje borave u zatvorenom prostoru, kafe kuhinja i naš restoran ne rade. Strogo je kontrolisano kretanje ljudi u fabrici i prostoru oko nje. Organizovali smo prevoz.

Ne, nismo morali da pribegnemo ekstremnim merama, mi zapošljavamo i nove radnike.

Mars

 

Želimo da budemo sigurni u to da radimo sve što je potrebno kako bismo zaštitili naše saradnike i doprineli sprečavanju širenja virusa u lokalnim zajednicama unutar kojih poslujemo. Samim tim, preduzimamo sve neophodne preventivne mere.

Poslovanje kompanije Mars bazira se na 5 principa koje smo godinama unazad negovali kod naših zaposlenih, a koje su se još jednom pokazale kao ključne – kvalitet, odgovornost, uzajamnost, efikasnost i sloboda. Rad od kuće ili sa nekog drugog mesta odavno je prisutan u našemfunkcionisanju, a upravo su zajedničke vrednosti zaposlenih i kompanije u vidu slobode, odgovornosti i efikasnosti stvorile pravi pristup i dobar model koji funkcioniše i u ovim okolnostima. Trenutno smo fokusirani na ključne aktivnosti kako bi naša roba blagovremeno stigla do potrošača, dok istovremeno pripremamo donacije i komunikaciju prilagođavamo okolnostima. Svakako, pažljivo pratimo situaciju i za sada nismo osetili značajnije promene u procesu rada.

Smatramo da kompanije imaju veliku odgovornost u ovim neobičnim okolnostima i da je neophodno da svi damo svoj doprinos u borbi da se situacija u svetu što pre vrati u normalu. Taj cilj je moguće dostići ako budemo brinuli o dobrobiti svih tako što ćemo zaštiti saradnike, raditi od kuće i slediti preporuke nadležnih, kaže Zorana Novaković, direktor ljudskih resursa za Mars BBA regiji.

SAM

 

Srpska asocijacija menadžera prilagodila je način funkcionisanja u vanrednim uslovima, zaposleni rade od kuće, ali je ovaj period i pored toga veoma aktivan. Asocijacija je u želji da pojača delovanje poslovne zajednice u društvu, sa svojim članovima pokrenula serijal online konferencija pod nazivom „Biznis u izazovnim vremenima“. Cilj je da se kroz različita iskustva, primere dobrih praksi, ali i kroz saradnju sa relevantnim institucijama, pronađu najefikasnija rešenja za održavanje poslovanja.

Važno je da se kroz naše članove, kojih ima više od 400 i koji su rukovodioci različitih kompanija, čuje na koji način poslovna zajednica može da pomogne društvu, ali i šta je potrebno da bi se oni koji su prvi na udaru, mala i srednja preduzeća, sačuvali i održali i koliko je značajno da se dele najbolje prakse, ideje i predlozi. U svemu tome, važno je da pošaljemo poruku da su zaposleni na prvom mestu, da poslodavci treba da ih zaštite, da im omoguće da način na koji rade bude najbezbedniji. Takođe, važno je država izađe sa merama prema privredi, pre svega prema najpogođenijim industrijama i MMSP sektoru, da bi im pomogla da sačuvaju svoje poslovanje. Na kraju, važno je da svi koji mogu ne prekidaju lanac plaćanja da bismo zajedno pomogli očuvanju privrede, kaže nam Jelena Bulatović, izvrsna direktorka SAM-a.

Video: Vučić: Sav višak novac dajemo za pomoć privatnika, to je od 2, 5 do 4 milijarde

(Vesna Bjelić)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Sludjen

    26. mart 2020 | 15:01

    Pitajte male PREDUZETNIKE kako rade, kako će platiti porez,plate ... Koliki im je promet u radnjama (oni koji ne prodaJu hranu) , pitajte poljoprivrednike (kad uberu spanac,salatu...) pa je ne mogu prodati za dva-tri dana... PITAJTE NJIH , JER ONI NE MIGU RADITI NA DALJINU IZ STANA !!!

  • Bg

    26. mart 2020 | 14:36

    Al ste nasli kompanije za statistiku. Prava istina je u malim firmama sa jednim ili dvoje zaposlenih . A ste ce da radi armija ljudi koji sami rade u svojim prodavnicama i servisima a nalaze se u trznim centrima ?Kirija ide infostan i struja moraju da se plate a mi prekinuli posao.

  • SrbskiBek

    26. mart 2020 | 14:33

    Pitajte..taxiste.frizere.stolare..itd.. Pitate one koji prodaju maske od 12 dinara za 120 dinara !! One koji imaju milione eura..pitajte preduzetnike kojima se sprema omca oko vrata ..bankrot..a ne" debele guzice"

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>