Milan Kovačević: Rast posete i lojalnosti internet korisnika u Srbiji
Pandemija koronavirusa i uvođenje vanrednog stanja su u velikoj meri promenili navike u korišćenju interneta kod populacije Srbije, pokazuju najnoviji podaci kompanije Gemius, čije merenje pokriva veliku većinu saobraćaja na domaćim sajtovima.
Nestali su vikendi, odnosno oscilacije koje su oni donosili, a broj posetilaca, poseta i pregledanih strana su se znatno uvećali. Ovaj trend je postao vidljiv oko 9. marta, što se jasno vidi na grafikonima koji porede period od 15. februara do 26. marta ove godine sa istim periodom prethodne, kada je u pitanju poseta ostvarena na sajtovima uključenim u merenje Gemiusa (kompletna lista sajtova sa osnovnim pokazateljima posećenosti, uključujući sve ovde korišćene podatke, je dostupna na www.audience.rs).
Važno je napomenuti da se svi ovde navedeni podaci odnose samo na posetioce i posete iz Srbije, koji i jesu ciljna grupa oglašivača aktivnih na našem tržištu.
Već od kraja februara, bilo je moguće zapaziti promenu u kretanju broja posetilaca, tj. stvarnih korisnika (RU – Real Users) na dnevnom nivou, na način da su padovi karakteristični za dane vikenda postali manje izraženi, da bi početkom marta došlo do ujednačavanja, a potom i rasta od 9. marta nadalje. Interesovanje za lokalne vesti je očito dovelo do transformacije „lakih“ korisnika interneta u učestale posetioce domaćih sajtova, čiji doseg među srpskom populacijom rapidno raste iz dana u dan.
Porast broja poseta je još ekstremniji od porasta broja posetilaca, što pokazuje uvećanje lojalnosti srpske populacije lokalnim medijima. Trend rasta kreće od 9. marta, da bi dva dana kasnije došlo do eksplozije, koja se nastavlja kroz čitav praćeni period.
Kretanje broja pregledanih strana pokazuje identičan trend kao i kretanje broja poseta. Očito je da posetioci sa velikim interesovanjem prate sadržaj koji im je ponuđen kroz lokalne digitalne platforme.
Svi navedeni podaci bivaju još bolje oslikani ako se uporede „običan“ mart, kakav je bio prethodne godine, sa „vanrednim“ martom, koji je trenutno na snazi.
Na sledećem grafikonu, vertikalni stubići predstavljaju kretanje broja posetilaca, a linija kretanje broja pregledanih strana u toku marta 2019. i marta 2020. godine:
"Podaci jasno pokazuju da se srpski internet kao medij promenio od početka marta i da je trenutna kriza, koliko god teška i neprijatna bila, realno donela neke ozbiljne benefite oglašivačima koji se odluče za komunikaciju putem lokalnih digitalnih medija”, navodi Milan Kovačević, regionalni menadžer Gemiusa za Adriatic region, dodajući da su nivoi posećenosti, lojalnost posetilaca, fokusirana pažnja i stepen poverenja u lokalne portale na istorijskom maksimumu i da je, koliko god to paradoksalno zvučalo, ovo za mnoge kompanije pravi trenutak za obraćanje širokoj i informacija žednoj publici.
Niko ne zna koliko će kriza izazvana koronavirusom trajati niti iko može pouzdano predvideti kako će svet izgledati nakon nje. Možemo samo da se nadamo da će broj izgubljenih ljudskih života biti smanjen na minimum, kada je već takav tužan scenario bio neizbežan.
Ali ono što sa sigurnošću možemo da znamo je da će se život nastaviti i za vreme i nakon korone, da ekonomija mora da ide dalje kako bi nam svima omogućila opstanak na ovoj planeti. Zato će svako od nas nastaviti da radi svoj posao, od kuće, a posao marketara je da prihvate pruženu priliku i rast uticaja srpskog interneta zarad sadašnjeg i budućeg opstanka i benefita kompanija koje predstavljaju, svih zaposlenih u njima i njhovih porodica”, zaključuje Kovačević.
Video: Rajkov: Vaši lični podaci su najvrednija stvar koju imate
(Telegraf Biznis)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.