• 2

Auto-industrija sve teže se kotrlja: Više od milion radnika bez posla

Zatvaranje proizvodnih pogona dovelo je i do smanjenja proizvodnje za 1,2 miliona vozila

  • 2
Mercedes W124 300D Turbo

Dajmler, vlasnik Mercedesa, do 17. aprila je uveo kraće radno vreme u proizvodnji / Foto: Mechatronik

Više od 1,1 miliona evropskih radnika, zaposlenih u auto-industriji, trenutno zbog pandemije korona virusa i zatvaranja fabrika - živi u neizvesnosti. Kako sutra? Da li će moći da se vrate na posao?

Prema navodima evropskog udruženja proizvođača automobila, skoro 14 miliona radnika, direktno ili indirektno, zavisi od ove industrije, a zbog zatvaranja pogona u Francuskoj, Nemačkoj, Italiji i Velikoj Britaniji, pod znakom pitanja je čak 40 odsto radnih mesta, prenosi Novac.hr.

Osim toga, zatvaranje proizvodnih pogona dovelo je i do smanjenja proizvodnje za 1,2 miliona vozila.

- Trenutno, glavni fokus je na upravljanju i smanjivanju posledica najstrašnije krize koja je zahvatila ovaj sektor – istaknuo je Erik-Mark Huitema, generalni direktor Udruženja.

Kako navodi CNN, ova industrija već poslednje dve godine trpi drastični pad prihoda od prodaje, a prema predviđanjima analitičara - posledice krize uzrokovane virusom Covid-19 - za automobilski sektor bi mogle biti fatalnije od onih iz 2008. Pogođeni su lanci snabdevanja, ali i sami radnici.

Najviše zaposlenih trpi zbog prekida proizvodnje u Nemačkoj, tačnije njih 568.518, a računica pokazuje izgubljenu proizvodnju od 359.287 vozila.

Sledi Francuska, s 90 hiljada radnika na prinudnom odmoru i proizvodnjom smanjenom za 113,200 vozila.

U italijanskoj automobilskoj industriji ne radi 69.382 radnika, a proizvodnja je smanjena za 78.434 jedinica. U Španiji na posao ne ide 60 hiljada osoba, a izgubljena je proizvodnja 237.806 vozila. Što se tiče VB, zatvoreni pogoni znače prisilni odmor za 65.455 radnika i proizvodnju manju za 94.717 vozila.

Inače, Folksvagen je zatvorio sve svoje fabrike u Evropi, uključujući svoj najveći pogon u Nemačkoj. Isto je uradio Fijat, koji je za sada odlučio da zadrži sve svoje radnike. Dajmler, vlasnik Mercedesa, do 17. aprila je uveo kraće radno vreme u proizvodnji, dok administrativni sektor radi od kuće.

Honda, koja u britanskoj fabrici zapošljava 3.000 ljudi, obustavila je proizvodnju do 14. aprila.

Video: Borba protiv korona virusa: Policija pod rotacijom prati kamione koji ulaze u Srbiju

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Prile

    Sto nesmanje Cijene nego prije Obicnih Radnika imaju po 10000 Sefova kojima Treba Zaraditi Platu i Auto kosta 200 000 Eura.Neka Svi Propadnu oni Koji Nisu posteni.

  • y

    Nema više ovaca za šišanje .

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke