• 3

5 jednostavnih mera koje bi mogle da ostanu posle korone: U prodavnicama je sada rizik minimalan

Opšte preporuke su da kupci radije koriste kartice nego gotovinu u kupovini, kao i da prodavci s vremena na vreme dezinfekcionim sredstvima brišu površine oko kojih rade

  • 3
Korona virus, koronavirus, Austrija, Beč, kupovina, prodavnica

U radnji obavezno držite propisanu distancu od drugih ljudi / Foto: Tanjug/AP

Prodavnice i ovih dana rade punom parom, bez obzira na krizu. Osnovne namirnice su nam svima neophodne, i teško je zamisliti kako bi svet funkcionisao bez lokalnih radnji i supermarketa.

Ipak, to ne znači da ne možemo da uradimo sve što je u našoj moći da zaštitimo sebe, ali i prodavce, odnosno sve ostale radnike koji su ovih dana na prvoj liniji odbrane, u borbi protiv pandemije.

Mnoge zemlje su već uvele strože mere vezane za ponašanje u prodavnici, odnosno za samu kupovinu, a one posebno važe za hipermarkete i supermarkete u kojima je promet veliki.

Na primer, jedna od konstruktivnih opcija je smanjenje broja radnih dana za zaposlene, što im omogućava više slobodnog vremena, odnosno duži boravak kod kuće, u izolaciji. Radnici se dele u dve grupe, jedne nedelje jedna grupa radi tri dana, a druge nedelje četiri dana.

Broj radnih sati ostaje isti, kao i broj dana kojima marketi rade, samo je osoblja manje. Možda ne rade sve kase, ali je zato zaštita na nivou. Cilj je maksimalno smanjiti kontakt među zaposlenima, a istovremeno - ostaje im više vremena za porodicu. Redovi ispred prodavnica takođe nisu "osmišljeni" bezveze.

Zašto je važno čekati ispred dok se radnja "ne oslobodi"? Zarad sigurnosti kupaca, ali i prodavaca, potrebno je smanjiti broj ljudi na određenom prostoru, kao što je market. Koliko god da ste udaljeni od nekoga, nalazite se u potencijalno kontaminiranom prostoru, jer su veliki kolektivi, površine u radnji, novac - "idealni" za nastanjivanje virusa.

Osim toga, ako je gužva u radnji prevelika, ma koliko da objekat ima kvadrata, nikada ne možete biti sigurni da je razmak između vas i druge osobe adekvatan. Podsetimo, on treba da iznosi najmanje 2 metra. Zato je dobra ideja i da se na podu radnje vidljivim nalepnicama obeleži gde treba kupac da stoji, kako ne bi ugrožavao onoga ispred ili iza sebe. Verovali ili ne, potrošači slabo poštuju propise, pa radnici moraju da reaguju.

Možda je u ovoj situaciji suvišno govoriti, ali zaposleni u prodavnicama moraju da imaju zaštitne maske, rukavice i dezinfekciona sredstva. Poželjno je i da kupci nose adekvatnu opremu. Veliki trgovinski lanci širom sveta su kao obavezno uveli i merenje temperature svih zaposlenih, pre ulaska u prodajni prostor.

Opšte preporuke su da kupci radije koriste kartice nego gotovinu u kupovini, kao i da prodavci s vremena na vreme dezinfekcionim sredstvima brišu površine oko kojih rade - pult, stolicu, kasu, rafove koji su u fokusu, korpe.

Neki inostrani giganti su postavili i zaštitne barijere od pleksiglasa na svim blagajnama, a radnicima na samouslužnim kasama su omogućili zaštitne vizire.

Video: Penzioneri ponovo iskoristili priliku u jutarnjim satima da obave kupovinu

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Sanja

    2. april 2020 | 20:44

    Odavno su sve prodavnice vapile za higijenom. Nadam se da ce i posle korone njihova dezinfekcija biti presudna za kupce.

  • DESANKA

    2. april 2020 | 19:18

    U mom marketu prodavacici rukavice zute i bran m pocepane dira u korpi hleb abi mi stavila ukrsu sta da radimo postovanje

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>