Probijen tunel na jednom od najvećih gradilišta u Evropi, naši neimari pre roka usred korone
Ruski RŽD International i domaći graditelji završili su, uprkos krizi izazvanoj virusom korona, probijanje desnog tunela “Čortanovci” na budućoj brzoj pruzi od Stare Pazove do Novog Sada.
Direktor RŽD International u Srbiji Mansurbek Sultanov, koji je prisustvovao probijanju tunela, dugog oko 1,1 kilometar, najavio je da će cela deonica od Stare Pazove do Novog Sada biti završena u predviđenom roku, odnosno do novembra 2021. godine.
Sultanov je istakao da je tunel probijen uprkos tome što se radi u otežanim uslovima zbog krize izvazvane virusom korona i da je desna tunelska cev probijena i pre roka, s obzirom da je ranije bilo obećano Vladi Srbije da će to biti učineno polovinom aprila.
Deonicu Stara Pazovna-Novi Sad grade ruske železnice zajedno sa domaćim firmama u dužini od 40 kilometara i ona je deo buduće brze pruge od Beograda do Budimpešte koja će biti za brzine vozova do 200 kilometara na sat.
"Radnici su takođe heroji epidemije"
Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović, rekla je, povodom probijanja prve cevi tunela , da infrastruktura uprkos epidemiji korona virusa ostaje važan pokretač privrede i razvoja Srbije.
- Probijanja tunela je važan trenutak na svakom projektu i uobičajenim okolnostima. Međutim, ako znamo da su Čortanovci jedno od najvećih infrastrukturnih gradilišta u Evropi, na kojem se uprkos epidemiji poštuju svi rokovi, to je rezultat na koji Srbija treba da bude ponosna. Hvala svim radnicima, koji su kao i zdravstveni radnici, vozači, prodavačice i prodavci, takođe heroji Srbije u danima epidemije. Zahvaljujući njima, Srbija ne samo što nije stala ni u najtežim okolnostima, već i nastavlja da gleda ka budućnosti - rekla je Mihajlovićeva.
Potpredsednica Vlade naglašava da je na celoj deonici od Stare Pazove do Novog Sada, od kad su na snazi mere države za suzbijanje epidemije Кovid-19 svakog dana bilo aktivno od oko 500 do skoro 1.000 radnika.
- Hvala “Ruskim železnicama” na posvećenosti projektu, kao i na tome što posebno vode računa o zaštiti radnika u uslovima epidemije - navela je Mihajlovićeva.
Mihajlovićeva je zahvalila svim domaćim i stranim izvođačima koji su ispoštovali preporuku Ministarstva da se održi nivo aktivnosti na gradilištima, uz primenu svih mera suzbijanje zaraze predviđenih odlukama Vlade Srbije.
“Infrastruktura će biti važna i u periodu posle pandemije, kad se budemo borili za viši privredni rast i zato nam je važno da kroz mere Vlade za pomoć privredi
Radovi na izgradnji tunela i vijadukta “Čortanovci” su deo projekta izgradnje deonice brze pruge Beograd-Budimpešta od Stare Pazove do Novog Sada, čija je dužina 40,4 km.
Ukupna dužina obe tunelske cevi je 2.242,5 metra, a 3. aprila 2020. godine probijena je desna cev, dužine 1.086,5 metara. Trenutna realizacija radova na ovom objektu iznosi 86 odsto. U okviru istog projekta, u toku je izgradnja i dvokolosečnog vijadukta “Čortanovci”, dužine skoro tri kilometra. Procenat realizacije radova na vijaduktu iznosi 91 odsto.
Vrednost radova na izgradnji tunela i vijadukta “Čortanovci”, koji se finansira iz kredita Ruske Federacije za modernizaciju srpske železnice, iznosi 337,6 miliona dolara.
Video: Ovako izgleda tunel kod Bancareva, pogled iz drona daje najbolju sliku
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
PECA
Zar BG na vodi nije najveće gradilište u Evropi?
Podelite komentar
Lord
Pa to sad svi heroji...!?!
Podelite komentar