• 3
 ≫ 

Probijen tunel na jednom od najvećih gradilišta u Evropi, naši neimari pre roka usred korone

 ≫ 

Desna cev i pre roka

  • 3

Ruski RŽD International i domaći graditelji završili su, uprkos krizi izazvanoj virusom korona, probijanje desnog tunela “Čortanovci” na budućoj brzoj pruzi od Stare Pazove do Novog Sada.

Direktor RŽD International u Srbiji Mansurbek Sultanov, koji je prisustvovao probijanju tunela, dugog oko 1,1 kilometar, najavio je da će cela deonica od Stare Pazove do Novog Sada biti završena u predviđenom roku, odnosno do novembra 2021. godine.

Sultanov je istakao da je tunel probijen uprkos tome što se radi u otežanim uslovima zbog krize izvazvane virusom korona i da je desna tunelska cev probijena i pre roka, s obzirom da je ranije bilo obećano Vladi Srbije da će to biti učineno polovinom aprila.

Deonicu Stara Pazovna-Novi Sad grade ruske železnice zajedno sa domaćim firmama u dužini od 40 kilometara i ona je deo buduće brze pruge od Beograda do Budimpešte koja će biti za brzine vozova do 200 kilometara na sat.

"Radnici su takođe heroji epidemije"

 

Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović, rekla je, povodom probijanja prve cevi tunela , da infrastruktura uprkos epidemiji korona virusa ostaje važan pokretač privrede i razvoja Srbije.

- Probijanja tunela je važan trenutak na svakom projektu i uobičajenim okolnostima. Međutim, ako znamo da su Čortanovci jedno od najvećih infrastrukturnih gradilišta u Evropi, na kojem se uprkos epidemiji poštuju svi rokovi, to je rezultat na koji Srbija treba da bude ponosna. Hvala svim radnicima, koji su kao i zdravstveni radnici, vozači, prodavačice i prodavci, takođe heroji Srbije u danima epidemije. Zahvaljujući njima, Srbija ne samo što nije stala ni u najtežim okolnostima, već i nastavlja da gleda ka budućnosti - rekla je Mihajlovićeva.

Potpredsednica Vlade naglašava da je na celoj deonici od Stare Pazove do Novog Sada, od kad su na snazi mere države za suzbijanje epidemije Кovid-19 svakog dana bilo aktivno od oko 500 do skoro 1.000 radnika.

- Hvala “Ruskim železnicama” na posvećenosti projektu, kao i na tome što posebno vode računa o zaštiti radnika u uslovima epidemije - navela je Mihajlovićeva.

Mihajlovićeva je zahvalila svim domaćim i stranim izvođačima koji su ispoštovali preporuku Ministarstva da se održi nivo aktivnosti na gradilištima, uz primenu svih mera suzbijanje zaraze predviđenih odlukama Vlade Srbije.

“Infrastruktura će biti važna i u periodu posle pandemije, kad se budemo borili za viši privredni rast i zato nam je važno da kroz mere Vlade za pomoć privredi

Radovi na izgradnji tunela i vijadukta “Čortanovci” su deo projekta izgradnje deonice brze pruge Beograd-Budimpešta od Stare Pazove do Novog Sada, čija je dužina 40,4 km.

Ukupna dužina obe tunelske cevi je 2.242,5 metra, a 3. aprila 2020. godine probijena je desna cev, dužine 1.086,5 metara. Trenutna realizacija radova na ovom objektu iznosi 86 odsto. U okviru istog projekta, u toku je izgradnja i dvokolosečnog vijadukta “Čortanovci”, dužine skoro tri kilometra. Procenat realizacije radova na vijaduktu iznosi 91 odsto.

Vrednost radova na izgradnji tunela i vijadukta “Čortanovci”, koji se finansira iz kredita Ruske Federacije za modernizaciju srpske železnice, iznosi 337,6 miliona dolara.

Video: Ovako izgleda tunel kod Bancareva, pogled iz drona daje najbolju sliku

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>