• 1

Saloni ne rade, pa aparati za negu "planuli". Tu su i računari, gejming konzole, bela tehnika

Šta sve poručujemo onlajn ovih dana?

  • 1
pisanje Onlajn prodaja dočekala svojih 5 minuta / Foto: Pixabay

U pojedinim prodavnicama tehničke robe od uvođenja vanrednog stanja zbog epidemije korona virusa onlajn prodaja je povećana za 50 odsto, a najveći rast beleži prodaja računara, IT opreme i gejming konzola, dok su se na listi najbolje prodavanih proizvoda našli i aparati za negu i ulepšavanje.

U Narodnoj banci Srbije kažu za Tanjug da se očekuje da će elektronska trgovina u prvom tromesečju u pojedinim privrednim granama pokazati rast, dok će u nekima biti u padu, što je sasvim očekivano u datim okolnostima.

Za sada tehnička roba ima najveću prođu, a u velikim prodavnicama nameštaja i drugih stvari za kuću kažu da potrošači onlajn kupuju stvari koje su im potrebne kako bi reorganizovali i opremili svoj dom za period izolacije, pa su tako najviše zainteresovani za stolove, stolice, dušeke i posteljine.

Iz Tehnomanije, za Tanjug, povećanu tražnju za računarima i IT opremom objašnjavaju uglavnom činjenicom da mnogi poslodavci organizuju za zaposlene rad od kuće.

- Porast prodaje konzola i gejming opreme možemo pripisati činjenici da sve više ljudi svoje slobodno vreme provodi kod kuće. Pored pomenutih kategorija na listi najbolje prodavanih proizvoda su se našli i aparati za negu i ulepšavanje koji potrošačima pružaju jednostavno i brzo sređivanje - kažu iz kompanije.

- Nastojimo da odgovorimo što brže na sve zahteve. U skladu sa novim okolnostima organizovali smo našu isporuku i povećali mere predostrožnosti. U cilju prevencije, isporuka se vrši beskontaktno. Uređaji se dopremaju do ulaznih vrata i po želji primaoca otpakuju na licu mesta - navode i dodaju da je vreme isporuke prilagođeno trajanju zabrane kretanja i da dostava funkcioniše nesmetano.

Iz Gigatrona kaže da je sada primarna onlajn prodaja, koja je značajno veća u odnosu na raniji period.

- Prodavnice u tržnim centrima su zatvorene, još uvek imamo neke objekte koji rade, međutim, kako je skraćeno radno vreme ljudima mnogo više odgovara da kupovinu obave onlajn iz svojih kuća - kažu iz ove kompanije. Njima su najprodavaniji laptopovi, desk top računari, monitori, televizori, oprema za gejming, fitnes oprema, ali i mali kućni aparati i bela tehnika.

- Deo isporuke radimo sami, naročito za belu tehniku, a što se čekanja tiče, tu smo uslovljeni radom kurirskih službi. Trudimo se da rok isporuke bude dva do tri dana - navode.

Nude i isporuku do vrata za kupce bele tehnike, a od skoro su pokrenuli novu uslugu koja podrazumeva preuzimanje kupljenih uređaja van maloprodajnih objekata u vreme koje kupcu odgovara, odnosno bez čekanja u redu i ulaska u prodavnicu.

U kompaniji IKEA kažu da je njihova onlajn prodavnica od samog uvođenja pokazala brojne prednosti, i da su u prethodnoj godini, kada je u pitanju ovaj segment, imali rast od 81,5 odsto. Navode da je vanredno stanje donelo i razne izazove, ali da i u ovim teškim vremenima i dalje postoji interesovanje građana za njihove proizvode.

U Srbiji, IKEA nudi beskontaktnu dostavu na kućnu adresu, a od juče je dostupno i preuzimanje porudžbine bez kontakta u robnoj kući IKEA Beograd i u centru za isporuku Novi Sad, putem Click & Collect usluge. Usluge dostave se naplaćuju po uobičajenim cenama, u zavisnosti od težine pošiljke.

Za Tanjug u NBS navode da će precizne informacije o broju i vrednosti transakcija kupovine roba i usluga na internetu imati po analizi relevantnih podataka koje će Narodnoj banci Srbije dostaviti banke.

Navode da će tada imati zvanične podatke o broju plaćanja bezgotovinskim putem, među kojima su i podaci o transakcijama platnim karticama i elektronskim novcem za kupovinu robe i usluga preko interneta.

Precizirali su da NBS raspolaže samo podacima o transakcijama internet kupovine robe i usluga koja je izvršena platnim karticama ili upotrebom elektronskog novca, ali ne i podacima o internet kupovini koja je izvršena na drugi način, na primer plaćanje pouzećem i slično.

Video: Naručio majicu, dobio haljinu: Ovo su najveći horori onlajn kupovine

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>