• 2

Ovo se ne pamti: Prodaja opala za više od 50 odsto, ugroženo milion radnih mesta

Auto-industrija na tankom ledu

  • 2
Automobil, automobili

Auto-industrija na tankom ledu / Foto: Tanjug/AP

Prodaja automobila u Evropi drastično je potonula prošlog meseca zbog rigoroznih mera ograničenja kretanja, što je uzrokovalo zatvaranje automobilskih predstavništava od polovine marta i desetkovalo kupovinu vozila.

Evropsko udruženje proizvođača automobila, ACEA, saopštilo je danas da su nove registracije automobila "zabeležile dramatičan pad" od 55 odsto, na 567.308 jedinica, prenosi agencija AP.

Ovaj pad je čak gori nego tokom krize 2008/2009, koja je pokrenula šestogodišnji sunovrat kupovine vozila. Najveći pad tokom te krize zabeležen je u januaru 2009, kada je prodaja potonula za 27 procenata.

Zbog pandemije korona virusa, potrošači širom sveta, pa i u Evropi, suočeni su sa ekonomskom neizvesnošću, budući da su svedoci ogromnog pada nacionalnog bogatstva, industrijske proizvodnje i trgovine.

Sve to utiče na zapošljavanje i plate, čak i ako se u većini zemalja aktiviraju programi pomoći tokom privremene nezapslenosti. Obustave proizvodnje u evropskoj auto-industriji pogodile su 1,1 milion radnih mesta i smanjile proizvodnju za najmanje 1,2 miliona vozila do kraja prošlog meseca.

Prihodi auto-industrije čine 7 procenata BDP-a Evropske unije.

Italija, prva zemlja u Evropi koju je pogodio korona virus, pretrpela je najgori pad prodaje automobilskog sektora od čak 85 odsto, na samo 28.326 novih registracija automobila u martu. Potražnja je opala i u Francuskoj, za 72 %, i u Španiji, za 69 procenata.

U Nemačkoj, koja je u dužem periodu izbegavala uvođenje strogih ograničenja zbog pandemije, pad prodaje je bio manje ekstreman i iznosio je 38 odsto.

Tokom prvog tromesečja, broj registracija putničkih automobila u Evropi bio je manji za četvrtinu. Proizvođači vozila za masovno tržište su pretrpeli najveći udarac - prodaja Fijat Krajslera je pala za 77 procenata, PSA grupa je registrovala pad od 68 odsto, a Reno - 64 procenta.

Nemački Folksvagen je prošao nešto bolje sa padom od 46 %, a na račun pada prodaje rivala čak povećao svoj tržišni udeo za gotovo 5 procenata na 29 odsto.

Video: Počeo policijski čas, a Gazela puna automobila

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Prile

    Neka Spuste Cene za 50 posto Jeftinije Opet Će Prodaja Porasti.

  • Srdjan

    Nije puno ni pala s obzirom na situaciju, nije mi jasno kako je i toliki prodato.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke