• 1
 ≫ 

Kinezi iz straha neće u gradski prevoz, hrle da kupe automobile

 ≫ 

Međutim, dok se potražnja za Folksvagenovim modelima oporavlja u Kini, to nije slučaj s ostatkom sveta...

  • 1
Gužva u saobraćaju

Ponovo navala na automobile, iz straha od korone / Foto: Pixabay

Kada govorimo o ekonomskim posledicama pandemije Covid-19, industrija automobila je među onima koje su pretrpele najviše štete. Najpre je bio osetan manjak radne snage, zbog uvedenih mera prevencije, a potom su i fabrike prestale s radom.

Ljudi nisu izlazili iz domova, pa se sve odrazilo i na prodaju automobila, a kompanije su se istovremeno suočavale s izazovima u lancima snabdevanja. Jednom rečju: korona je sve paralisala. Međutim, sada kada se život polako vraća u normalu, posebno u Kini, neke automobilske kompanije vide šansu za oporavak.

Na ruku im ide i činjenica da ljudi sada strahuju da se voze javnim prevozom, zbog gužve i lakšeg širenja zaraze. U nekim zemljama je čak najavljeno poskupljenje karata za autobus, voz, metro, pa građanima ideja o upotrebi sopstvenog vozila i kupovini goriva (čija je cena pala) - sada deluje isplativije nego ikada.

Kako ističu iz kompanije Folksvagen, "potražnja za automobilima u Kini se ubrzano oporavlja, zahvaljujući kupcima koji žele da umesto javnog prevoza koriste sopstvena vozila", međutim, dalje napominju da se prodaja neće oporaviti tako lako u ostatku sveta.

Folksvagen ističe da je prodaja putničkih automobila u Kini, u poslednjoj nedelji aprila, bila iznad nivoa koji je zabeležen u istom mesecu 2019. godine. To znači da se građani sve više uzdaju u svoj prevoz do posla. Ipak, kompanija kaže da ne može da računa na istu situaciju u Evropi, i da tu "krivulja oporavka neće biti u znaku slova V".

Zanimljivo je i to da je u aprilu, prodaja Folksvagenovih vozila u Nemačkoj pala za 60 odsto u odnosu na godinu pre, a u ostalim zemljama Evrope - za čak 85 procenata. Tržišta na koja je ova kompanija sve do krize računala, poput Španije i Italije, sada su potpuno zatvorena.

Kako dalje navode, prodaja je u Severnoj Americi potonula za 50 odsto, a u Južnoj Americi za 81 procenat. I oni nisu jedini. Južnokorejski proizvođač automobila, Hjundai Motor, saopštio je da je u aprilu zabeležio pad prodaje širom sveta za čak 57 odsto na godišnjem nivou.

Video: Ovako protiče jedan od poslednjih policijskih časova u Srbiji

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>