• 0

Oglašivači, vaši potrošači su na medijima – budite tamo!

Život se posle korone polako vraća u normalu, a samim tim i kampanje... Šta će se promeniti u budućnosti u medijima i kakvu će poruku oglašivači želeti da plasiraju? To je bila tema šestog po redu, DIRECT TALKS From Home, webinara

  • 0
Brending strategija, marketing U kakvoj su sada poziciji brendovi? / Foto: Shutterstock

U medijima postoji ogroman prazan prostor koji brendovi treba da iskoriste i približe se svojim potrošačima. Kampanje se uveliko vraćaju, stabilizacija tržišta se očekuje u maju, a na medijima i agencijama je da brendovima obezbede pravu meru kontenta u kojem će oglašivači želeti da plasiraju svoju poruku. Ovo su zaključci šestog po redu, DIRECT TALKS From Home, webinara.

Iskoraci u vreme korone

Najmlađi učesnik webinara, portal Nova.rs, koji je počeo sa radom dve nedelje pre proglašenja vanrednog stanja može da se pohvali da je položio ispit rada u kriznim trenucima. Prema rečima Jelene Tušup, svih 80 zaposlenih, novinara i urednika su vrlo brzo tehnološki osposobljeni za rad od kuće.

- Novo normalno je za nas jedino normalno koje poznajemo. Brzo smo se uhodali i nismo imali kikseve i pored nekih dramatičnih događaja, kao što je hapšenje naše novinarke usred vanrednog stanja - kaže Jelena.

Ona navodi da je Nova.rs pre krize napravio koncept koji se razlikuje, a kojim žele da daju vrednost

čitaocima.

- Sa tim konceptom izlazimo ne samo da bismo bili konkurentni, već i da bismo bili dodatni izvor informacija pored svih ostalih sajtova. Pored long reed-ova i autorskih tekstova koji se dosta čitaju,

imamo preko 10 kolumnista iz svih branši, a među njima i Miru Furlan, kao i rubriku Kultura sa

intervjuima, komentarima i kritikama koju pokušavamo da razradimo, svesni da to u Srbiji nije viralan

sadržaj - kaže Jelena.

Redakcija portala Telegraf.rs je prepoznala ozbiljnost situacije sa korona virusom i, prema rečima Jasmine Koprivice, proaktivno reagovala izbacivši specijal o koroni na naslovnu stranu još u prvim danima, istovremeno sve tekstove opremivši multigrafikom koju čitaoci vole.

- Sajt je porastao za neverovatnih 60 odsto. Naravno da polako opada interesovanje za temu korone, ali se više čita ekonomski aspekt promena, vesti na Biznis sekciji o tome kako će se ljudi vraćati na posao, kako će se podeliti pomoć fizičkim licima i privredi, ali i vesti o putovanjima i odmorima i to je sada sledeće o čemu će razmišljati - navodi Jasmina, i dodaje da se polako vraćamo normalnim temama.

- Svakako će nova normalnost biti da u narednim mesecima, pa i možda godinama, pričamo i o Covidu i njegovim posledicama, kao sastavnom delu naših života - ocenjuje Jasmina.

Color Press Grupa, kao veteran u medijskom biznisu, istrenirana je za ovakve krizne situacije.

- Radili smo i tokom devedestih i tokom hiperinflacije, a ’99. kad je počelo bombardovanje za svega nekoliko nedelja smo počeli da izdajemo ukrštenice jer smo shvatili da će ljudi želeti da ih rešavaju. Kad se Covid-19 desio, videli smo gde to vodi i šta treba da radimo - kaže Robert Čoban.

Prema njegovim rečima, deo zaposlenih koji radi na magazinima - radi od kuće, a zaposleni koji rade na organizaciji događaja usposleni su u call centru za pomoć starijim licima u Novom sadu, koji je Color Press pokrenuo, a kojem se prikljućilo još 140 volontera.

Nedeljnici su proredili dinamiku izlaženja, a mesečnici Lepota&Zdravlje i Diplomacy&Commerce su prvi put izašli u svojim online izdanjima.

- Evente smo prebacili na online, a na konferenciji smo imali za gosta kongresmena iz Ohaja koga ne bismo nikad imali da smo radili normalnu konferenciju. Koristimo sve prednosti tehnologije, kombinujući Zoom i livestream na Youtube-u sa svim pratećim momentima da bi korisnik imao bolje iskustvo - kaže Robert.

Iako je korona virus doneo tržištu mnogo toga lošeg, pokazao je da je i kompanija Ringier Axel Springer

Srbija mobilna i da smo kao tržište spremni da se mobilišemo. Prema rečima Sretena Radovića, dosta poslovnih odluka je nastalo pre korone, postoje one koje se ne bi desile da nema korone, a neke je

ona ubrzala.

- Lansirali smo elektronsku pretplatu na štampana izdanja Blica i Blic žene, kao jednu od poslovnih odluka koje su deo šire strategije koju naša medijska grupa sprovodi. Pokrenuli smo i Blic Premium, i to je prema prvim rekacijama, sjajan projekat gde pretplatnici iz dijaspore dobijaju pristup premium sadržaju na sajtu Blic.rs i svim našim izdanjima u PDF formatu. Kao i svi ostali, i mi smo mnogo toga morali da promenimo zbog korone. Oko 96 odsto zaposlenih je izmešteno da rade od kuće, pokrenuta je drugačija komunikacija ka tržištu, zaposlenima, a za čitaoce su pokrenute zapažene kampanje podizanja svesti i preko portala blic.rs i Žena.rs - navodi Sreten.

On dodaje da je čitaocima kroz serijal tekstova Biznis protiv korone, a onda i novi serijal Život protiv korone, omogućeno da se konsultuju sa stručnjacima i čitaju vizije o post korona društvu renomiranih autora.

Adria Media Group u najtežem trenutku lansira nove biznise, a prema rečima Predraga Roganovića, ove planove je korona samo malo odložila.

- Reč je o kablovskoj televiziji Kurir, trećoj ekstenziji Kurira koja je po planu trebalo da krene sa emitovanjem u martu. Namerno ističem "kablovska", jer bez tog predznaka, kod nas uvek imate velika očekivanja od televizije, od kojih mi svakako ne bežimo, jer smo zaposlili stručnjake koji rade na produkciji sadržaja. U roku od mesec dana od kada je krenula kriza globalno smo zaposlili 150 ljudi i uspeli da organizujemo posao po uzoru na model jednog azijskog medija, ali smo u međuvremenu sve prebacili na rad od kuće. Paraleleno sa televizijom, pokrećemo Oglasnik koji lansiramo 7. maja, i moram da kažem da je broj oglasa već šestocifren - navodi Peđa Roganović.

On dodaje da ih je najviše zabrinulo štampano izdanje Kurira, ali da je situacija pokazala da ljudi žele da čitaju taj format medija i dalje, mada postoji problem sa prihodima od oglašivača.

- Zaposleni su imali poverenja u naše odluke i zajedničkim razumevanjem smo uspeli da izguramo sve planove - navodi on.

Foto: Direct Media

Poruka brendovima

- Iako je 2020. godina krenula jako dobro što se tiče oglašavanja, videli smo sa ovom krizom da izvori finansiranja mogu lako da presuše. Živimo od komercijalnih kampanja, od toga isplaćujemo plate –

oglašivači i mediji moraju biti solidarni i tu sponu držati što čvršće - navodi Jasmina Korpivica iz

Telegraf.rs.

Prema njenim rečima, veliki udarac na digital je bilo otkazivanje sportskih događaja i poremećaji u industriji turizma.

- Prilagodili smo se i počeli da nudimo različite pakete uz različite pogodnosti, ne mislim samo na gratise, više na činjenicu da se objasni oglašivačima da nastave da se oglašavaju, jer je engejdžment publike ogroman i nikad neće biti ovakav. Direktna poseta se zadržala i to su kvaliteti za oglašivače. Poruka je: publika veruje medijima, dolazi na medije, budite i vi tu. Najlakše je katovati budžete i reći kriza je, treba ih samo smanjiti, optimizovati, jer publika je tu, na digitalnim kanalima. Ja očekujem, i ceo moj tim, da će maj biti bolji i već vidimo da se u velikom obimu kampanje vraćaju tako da verujem da će se tržište oporaviti i doći u normalu - ocenjuje Jasmina.

Prema rečima Roberta Čobana, Color Press kao medijski pokrovitelj Olimpijskog komiteta otkazao je seriju događaja "Odbrojavanje do Tokija", ali je s druge strane pokrenuo akciju Recepti iz karantina.

- Shvatili smo da će imati dobar odziv pošto mnogo ljudi provodi vreme u karantinu i bili smo u pravu, pojavilo se puno učesnika i sponzora, kijenti su dobro reagovali, jer su shvatili da je to prava mera kontenta koja se odnosi na nešto što je aktuelno, a da je pozitivan. U jednoj rečenici, na nama medijima je da zavedemo klijente i ponudimo im kontent koji će biti prilagođen situaciji, a s druge strane - optimističan, i da govori o pozitivnim momentima - navodi Robert Čoban.

- Koliko god ova situacija bila ograničavajuća i za medije i za oglašivače, ipak nam daje priliku da

eksperimentišemo, a volela bih da mediji više eksperimentišu sa sponzorisanim sadržajem - kaže Jelena Tušup sa Nova.rs.

Prema njenim rečima, oglašivači vole da promovišu proizvod kroz sadržaj, ali ovo je bila lepa prilika da se brendovi, podržavajući sadržaj koji je koristan čitaocima i gledaocima, a vezan za aktuelni momenat, više uvuku u ekrane i kuće, mnogo elegantnije i sa jasnijim prisustvom.

- Oglašivači mnogo vole društvene mreže i čitav influenser marketing koji raste, ali se u ovoj krizi pokazalo da su mediji izvor pouzdanih i proverenih informacija i rast svih medija, posebno digitalnih u martu i aprilu, to i pokazuje. Ovo je jasna poruka oglašivačima gde će njihova poruka izgledati dobro i pored kakve poruke treba da stoji - ocenjuje Tušup.

Prema rečima Predraga Roganovića iz Adria Media Group, naši oglašivači nisu iskoristili trenutak i

prilično kasne, izuzev pojedinih poput online kladionica koje su ga iskoristile odlično.

- U marketingu je borba za pažnju, a u medijima je trenutno samo jedna tema. Ljudi su tražili način ili

kako da se prilagode poslu ili kako da se zabave i imali ste ogroman prazan prostor za pažnju, za novu informaciju, za učvrščivanje brenda. Prema istraživanju međunarodne pabliš organizacije INMA, Americi 28 odsto čitalačke publike nije želelo da čita vesti o koroni, jedna trećina je čitala samo te vesti, a jedna trećina kombinovano. Naša analitika govori da postoji ogromna želja da se ljudi vrate u normalan život, a novih i lepših informacija ima malo. U narednim nedeljama će biti biti prazan prostor za pažnju i informaciju, a da ne govorim za reklamu, i brendovi koji to shvate biće u prednosti - smatra Roganović.

- Postojao je iskorak, ali ne od strane kompletnog tržišta. Neke kompanije su se pozicionirale i prazan prostor iskoristile da budu mnogo uočljivije nego što bi bile u nekim drugim vremenima. Jedna od njih je mlada mlekara Dr Milk, koja je megalomanskom kampanjom i vise nego zapažena - ocenjuje Sreten

Radović iz Ringier Axel Springer, navodeći da to nisu česti slučajevi, ali da su vredni pomena.

- S druge strane, momenat kreativnosti medija i agencija je izuzetno bitan, odnosno koliko ćemo mi klijentima ponuditi nešto što je interesantno, u liniji sa aktuelnim dešavanjima i da ima lepši prizvuk. Sa

kompanijom IDEA je takođe urađen "Ručak iz karantina", koji je imao veliku posetu korisnika sa

inovativnim receptima lakim za spremanje, generalno se desila popularizacija kuvanja, što se vidi i kroz

pojačanu produkciju i interesovanje klijenata, ali i publike za Noizz food. Naš zadatak će zato posle 1.maja biti da animiramo tržište i da se klijenti vrate u svoje tokove jer će i život početi da se vraća. Nadam se da ćemo već u maju imati bolje priče - zaključuje Sreten.

Povratak u budućnost

- Adria Media Grupa ima za cilj da se nikad ne vrati na stari način funkcionisanja, jer se većina procesa pokazala kao daleko brža, efikasnija, i ako postoji nešto dobro što nam se desilo u koroni, to je digitalizacija svega - zaključuje Predrag Roganović, navodeći da će se kompanija vratiti poslu na isti način kako je ušla u rad u izmenjenim okolnostima.

- Ovo vidimo kao mogućnost da budemo efikasniji i istovremeno napravimo balans između rada i života, što je pre korone kod mnogih postojalo samo u teoriji - kaže on.

U Telegraf.rs takođe smatraju da ništa ne treba vraćati u potpunosti na stanje kao pre virusa.

- Nastavljamo sa projektima, okrećemo se i nekoj mladoj publici koja je zainteresovana za gejming i e-sport, i veoma se ozbiljno bavimo sadržajem na tu temu, planiranjem video produkcije i organizacijom video turnira. Bavićemo se unapređenjem videa kroz nove formate i prilagođavanjem mobilnih aplikacija, čiji je download skočio - kaže Jasmina Koprivica.

- Mnoge stvari ćemo nastaviti da praktikujemo, poput online sastanaka, a što se tiče biznisa, okrenućemo se onome što već radimo poslednjih par godina sa Hello travel, promovišući turističke destinacije u Srbiji, budući da će ove godine 90 odsto ljudi letovati u Srbiji i to su prostori koje treba osvajati - kaže Robert Čoban.

Prema njegovim rečima, jasno je da štampani mediji više neće moći da postoje na način na koji su postojali, magazini sa eksluzivnim sadržajem su bezbedni, a svuda drugde se moraju tražiti niše i čitaocu ponuditi dodatno iskustvo.

- Naš časopis o gejmingu, koji ima postere, nikad neće moći da bude zamenjen onlajnom, kao ni kulinarski magazini, Uradi sam... - navodi Robert.

- Shvatili smo da radimo u kućama koje su izuzetno fleksibilne i sposobne i koje mogu ne samo da opstanu pod nečim što se svima činilo nezamislivim, već i da krenu u novi ciklus razvoja - kaže Sreten Radović, navodeći da će kompanija imati etapno vraćanje na posao zaposlenih, kao i da im je taj osećaj povratka u redakciju i radni prostor važan.

- Definitivno možemo poslovno da funkcionišemo i bez putovanja, a na nama je da napravimo miks najboljeg, da iskoristimo neke lekcije koje smo pod pritiskom naučili i primenimo ih u vremenu koje dolazi -kaže Sreten Radović.

Prema rečima Jelene Tušup iz Nova.rs, taj portal je zahvaljujući matičnoj kući United Grupi još u fazi investicije, pa nije u obavezi da pravi profit, iako se oglašivači javljaju u želji da plasiraju oglasne poruke.

- Cilj nam je da što više rastemo, pa svu pažnju fokusiramo na kontent i zaboravljene vrednosti u digitalu, poput preciznosti, pouzdanosti, proverenog i neobogaćenog šarenilom sadržaja. Širićemo mrežu

saradnika i uskoro imati video striming platformu, na kojoj će postojeća sinergija sa televizijom Nova TV, čije emisije i serije strimujemo, biti još vidljivija. Sve može da se promeni u budućnosti kada su mediji u pitanju, pre svega platforme konzumacije medija, ali ono što ostaje je redakcija i sadržaji u koje ljudi imaju poverenja - zaključuje Jelena.

Ceo webinar pogledajte ovde:

Učesnici webinara bili su:

Predrag Roganović, COO, Adria Media Group

Jelena Tušup, Executive Editor, Nova.rs

Robert Čoban, President, Color Press Group

Jasmina Koprivica, General Manager, Internet group

Sreten Radović, Publishing Director, Ringier Axel Springer

Razgovor vodila: Milica Marković, Corporate Communications Manager, DIRECT MEDIA United Solutions

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>