Niko više ne izlazi da doručkuje. To je problem za celu industriju u kojoj su Mek i Burger king
Kompanije poput Mekdonaldsa, Vendi ili Dankin mnogo su uložile u obroke, testirajući sve, od novih pilećih sendviča do nekih opcija na bazi biljaka.
Sada, kada su ljudi ostali kod kuće zbog pandemije korona virusa, to je jedan od najgorih segmenata u industriji. Kris Kempzinski rekao je da je "doručak značajno smanjen" u poređenju s drugim obrocima.
Slično tome, Džoš Cil, izvršni direktor KSR, koji poseduje Burger King, Popis i Tim Hortons, rekao je da tokom prošle nedelje doručak i užina gotovo da se nisu konzumirali, dok su ručak i večera ulili nadu.
Pad ima smisla: Ako naručujete samo jeda put dnevno, verovatnije je da ćete naručiti večeru.
Smanjena prodaja doručka problem je za industriju brze hrane, koja se borila da održi kupce i a uvela je novine još pre pandemije, jer su više visokih, brzih lanaca poput CMG i Panera doneli konkurenciju.
"Gubitak doručka je težak udarac", izjavila je Sara Senatore, analitičarka istraživanja koja pokriva restorane. "To će imati implikacije zbog kojih lanci vide najveći svoj pad."
Pre nego što se pandemija pojavila, doručak je činio oko 25% Mekdonaldsove prodaje i 40% njegove zarade, rekla je Senatore.
"Skoro svaki operater imao je veliku investiciju u doručak", rekao je Piter Saleh, analitičar restorana u BTIG-u. "A verovatno će ovo biti jedan od poslednjih" obroka koji će se zaista vratiti, rekao je. Ljudi će verovatno zadržati doručak kod kuće dok ne nastave svoju uobičajenu rutinu.
Do tada će kompanije verovatno morati da sačekaju. Njihova najbolja opcija može biti otvaranje restorana kasnije tokom dana kako bi nadoknadili te troškove, rekao je.
Ratovi za doručak
U septembru je Vendi objavio da se priprema za nacionalno izdavanje svog menija za doručak. U to vreme kompanija je saopštila da planira da zaposli 20.000 radnika i investira 20 miliona dolara u projekat. Pre predstavljanja, Vendi je doručak prodavao samo u relativno malo svojih prodavnica. Novi meni zvanično je predstavljen početkom marta
Unutar profitabilne kategorije doručka, borba za kupce se zagrejala.
Mek je uzvratio izdavanjem besplatnog McMuffins-a na dan lansiranja, i smatrao ga je „nacionalnim danom McMuffina“. Pre pre te kampanje, McDonald's je testirao nove sendviče sa piletinom.
Ostali lanci već su pojačavali svoje doručke. Dunkin je prošle godine lansirao sendvič za doručak, napravljen od kobasice na biljnoj bazi. IHOP je najavio novi brzi koncept doručka pod nazivom Flipd, namenjen kupcima koji žele doručak u pokretu.
Dugoročna opklada
Kompanije u industriji misle da je doručak još uvek važan dugoročni plan. Planiraju doručak na meniju kada ljudi ponovo počnu da jedu van ili u pokretu.
U Meku kažu da će kompanija biti "veoma agresivna" u svojim naporima da pojača taj deo poslovanja.
Lanci brze hrane, nadaju se da će preuzeti deo mušterija i od lokalnih kafeterija koje su posluživale doručak, ali veruju da će moći da preuzmu i dobar deo radnika koji su ostali bez posla.
Dodatno, davaće i popuste za doručak kako bi privukli kupce.
Video: Naručio je telefonom namirnice, a onda je dron obavio nabavku
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.