Ove kompanije su procvetale usred korone. U čemu je tajna?
Ovih dana čitamo zapanjujuće podatke o tržištu rada i poslovanjima mnogih velikih kompanija za koje smo mislili da će odoleti krizi.
Čak 36 miliona Amerikanaca (oko 21 odsto radne snage) zatražilo je pomoć od države na osnovu nezaposlenosti, a sa druge strane, ima onih kojima biznis nikada nije išao bolje.
Restorani, kafići, teretane, kancelarije i mnoga druga mesta zatvorila su privremeno svoja vrata, što je dalo šansu ovim kompanijama, iako im nisu direktni rivali.
Kompanije koje prave video-igre, kao što su Activision Blizzard, Electronic Arts i Nintendo. Prva je uvećala zaradu za 21 odsto, u odnosu na isti period 2019, pa im je tako prodaja donela 1,52 milijarde dolara u prvom kvartalu ove godine. Sve to zahvaljujući igrici Call of Duty: Modern Warfare.
Kada je reč o Electronic Arts, njihov profit porastao je za 12 procenata, a to duguju tome što su ljudi bili prinuđeni da ostanu kod kuće i potraže zabavi, u igrama kao što su FIFA, Madden NFL, The Sims 4. Nintendo je svoj godišnji profit uvećao za čak 41 odsto, što je kompanija potvrdila pre nekoliko dana.
Dalje, ljudi su tokom pandemije non-stop čistili svoje kuće, razne površine, redovno prali i dezinfikovali ruke. To je išlo u prilog proizvođačima sredstava za čišćenje, kao što su Clorox Company i Reckitt Benckiser. Pre malo više od 10 dana, prva od ove dve kompanije istakla je da im je ukupna prodaja uvećana za 15 odsto u prvom kvartalu godine. Maramice za čišćenje su doživele skok od 32 %.
Britanska kompanija (Reckitt Benckiser) koja proizvodi Lysol i Dettol, takođe beleži dramatičan rast. Prve mesece 2020. godine opisuju kao "period jake potražnje", koja im je uvećala prodaju za 13,5 odsto. U martu i aprilu, aerosol sredstva su skočila za čak 230 procenata.
Teretane možda jesu bile zatvorene, a i dalje su u nekim zemljama, ali to nije sprečilo vežbače da svoju liniju drže pod kontrolom. Kompanija Peloton proizvodi sprave za vežbanje, što uključuje kućne bicikle i pokretne trake. Prihod ove kompanije je za samo nekoliko meseci uvećan za 66 odsto i imaju oko 30 procenata više članova koji koriste njihovu aplikaciju za vežbanje.
Publix i Kroger su lanci koji domaćinstva snabdevaju osnovnim potrepštinama, a znamo da ta vrsta poslovanja uopšte nije bila upitna tokom epidemije. Prvi je ostvario milijardu dolara prihoda, za prva tri meseca tekuće godine, a drugi lanac je takođe imao "koristi" od korone. U martu su imali skok od 30 odsto od direktne prodaje.
Oni koju su tokom pandemije radili od kuće, ili to čine i dalje, znaju od kakve pomoći su im bile aplikacije Slack i Zoom. Prva je namenjena timskoj kolaboraciji, koristi se u poslovne svrhe, i tokom krize je zabeležila 9.000 novih pretplatnika i rast od 80 odsto. Ne samo da imaju veći broj korisnika, već se i broj dnevnih poruka na četu uvećao.
O Zoom-u se prethodnih nedelja naširoko polemiše, u raznim kontekstima, ali je činjenica da je ova aplikacija za video pozive postala broj 1 svim poslovnim ljudima, koji su preko nje držali sastanke i dogovarali se o svemu. Preko nje dnevno razgovara 300 miliona ljudi, a akcije su im skočile za 120 odsto za 2020. godinu.
I tu nije kraj, još četiri velike kompanije su profitirale od korone. Tu je 3M (MMM), koji proizvodi stvari za ličnu higijenu i zaštitu, između ostalog, N95 maske. U prvom kvartalu profit im je skočio za 3 odsto, na 8,08 milijardi dolara. Segment za zdravstvenu negu je doživeo rast od 21 odsto.
Kompanija Beyond Meat je više nego duplirala svoje prihode u prva tri meseca ove godine, i od prodaje zaradila 97,1 milion dolara, za razliku od istog perioda 2019. - kada je ostvarila prihod od 40,2 miliona dolara. Inače, reč je o proizvođaču zamena za meso, na biljnoj bazi, iz Los Anđelesa.
Ako ste pomislili da tokom krize niko neće ni pomišljati na dekoraciju stanu, uređenje prostora, nov nameštaj... Prevarili ste se. Milioni ljudi su kancelarije, maltene, preselili u svoje domove, što je dobro došlo gigantima kao što su Overstock i Wayfair.
Prva od ove dve kompanije je u aprilu zabeležila skok maloprodaje od 120 odsto, u odnosu na isti mesec 2019. Ljudi su, kako navode, najviše kupovali "ključne komade nameštaja za kuću".
Njegov rival, Wayfair, uvećao je prodaju za 20 odsto, opet u poređenju s istim prošlogodišnjim periodom. Reč je o onlajn trgovini, koja prijavljuje veliki broj novih, ali i ponovljenih kupaca. Broj porudžbina je porastao za 21 procenat, i dostigao 9,9 miliona.
Video: Ovo je najbolji način da izbegnete onlajn sastanak i vratite se u krevet
(Telegraf Biznis)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ma
I nase mnoge su procvetale u vreme karantina ali su uzele od drzave novac za minimalce i njega isplatili a sve sto su zaradili jer su radili uredno celo vreme su gazde zadrzale za sebe, radim u jednoj od takovih
Podelite komentar