• 1

Počele rasprodaje u Milanu: Ovako danas izgleda šoping

Međusezonsko sniženje traje do 2. juna. Može li modni centar Evrope da se oporavi u ovoj godini?

  • 1
Tržni centar, šoping, prazno, koronavirus

Trgovci su snizili cene prolećne odeće, kako bi bar nešto zaradili / Foto: Tanjug/AP

Kada je 9. marta Italija proglasila karantin zbog epidemije virusa korona, još uvek su u toku bile zimske rasprodaje.

Prodavnice nikada nisu prestajale da rade onlajn, a nakon što je doneta odluka da letnje rasprodaje u celoj Italiji počnu ove godine 1. avgusta (prvobitno je početak bio predviđen za 4. jul), trgovci su počeli sa tzv. međusezonskim popustima, ne bi li na neki način ispraznili magacine, još uvek pune prolećne odeće koja nije imala šansu da bude izložena, prenosi RTS.

Međutim, najvažniji razlog je pokušaj trgovaca da bar nešto zarade s obzirom na ogromne gubitke u ovom sektoru, zbog dvoipomesečne izolacije.

Troškovi za iznajmljivanje prostora i fiksnih režija, plus oni novi za sanifikaciju lokala, zaštitnu opremu, termoskenere i pleksiglas - toliko su visoki, da se prodavci zapravo nadaju da će uspeti da budu na nuli. Tako da 90 odsto lokala, otvorenih od 18. maja, vode vrlo ozbiljnu borbu za preživljavanje putem raznih sniženja koja će trajati do 2. juna.

U centru Milana, kao i u drugim italijanskim gradovima, na prvi pogled deluje kao da se nikada ništa nije dogodilo, kao da nije bilo virusa. Na drugi, malo detaljniji osvrt, stvari ipak nisu onakve kakve su bile pre.

Ispred nekih prodavnica u Milanu stoje postavljeni mali stubovi sa trakama koje označavaju gde treba da se formira red, u kojem može da stoji jedna po jedna osoba, dok prodavci na ulazu broje koliko je ljudi ušlo. Svaka prodavnica je odredila maksimalni broj dozvoljenih klijenata u momentu, a on zavisi od veličine radnje.

Manje je ljudi na ulicama, prevoz je prazan, više je bicikala i kola. Budući da nema turista, a među stanovnicima još uvek vlada strah od zaraze, u prodavnicama i nema mnogo kupaca bez obzira na sniženja od 20 do 70 odsto.

Mnoge prodavnice nisu ni otvorene, naime, u većini gradova, jedna od tri prodavnice je zatvorena. Veliki broj manjih radnji više neće biti u stanju da otvori svoja vrata.

Sa druge strane, poznati svetski lanci tzv. Fast fashion, uglavnom su otvoreni sa posebnim vratima za ulazak, na kojima osoba zadužena za obezbeđenje, klijentima meri temperaturu, dodaje gel i daje rukavice. Postoje i posebna vrata za izlazak.

U mnogim radnjama nije moguće probati odeću i ispred svlačionica stoji traka na kojoj piše "zabranjen ulaz", a u onima u kojima je moguće probati stvari, ta ista odeća odlazi u "karantin" dok se ne dezinfikuje.

Dve radnje jednog poznatog modnog brenda, koji posluje i kod nas, nisu još otvorene, a to ulazi u plan ovog lanca da zatvori sedam prodajnih mesta u Italiji do kraja godine. Mnogim zaposlenima na određeno vreme nije obnovljen ugovor, dok je dosta njih ostalo kod kuće sa smanjenom platom za 20 odsto.

U poznatoj ulici Via Monte Napoleone sve luksuzne radnje su otvorene, ali bez natpisa "Popusti". Najviše klijenata je bilo u Luj Vitonu, dok drugim radnjama nedostaju azijski turisti koji su ispunjavali milanske modne zone. Ovde su, inače, rasprodaje nešto što se ne govori naglas.

Naime, radnje visoke mode tu reč izgovaraju ispod glasa, čak i u periodima najvećih zimskih i letnjih rasprodaja. Iako sniženja u ovim vrstama prodavnicama nikada nisu velika, dobar broj ovih njih je uveo "rezervisanje termina" - odnosno vreme kada kupac može da šopinguje, a da ne sretne bilo koga sem prodavaca.

Italija još uvek "na prstima" izlazi iz karantina, mnogo kupaca se orijentisalo na onlajn kupovinu, dosta je ljudi koji se plaše virusa i još uvek ne izlaze iz kuće, sem iz nekog važnog razloga. Ne žele da dodiruju odeću koju je neko pre njih dodirivao. Situacija je slična svuda, pa se trgovci nadaju da će sa drastičnim opadanjem broja zaraženih, ljudi početi da se vraćaju normalnom životu i šopingu.

Video: Tržni centri u Beogradu: Kako građani provode prve dane nakon izlaska iz karantina?

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Brk

    Ma ja vidim nešto mi fali!A ono nisam kupio najmodernije krpice za ovo proleće....ipak ću da nosim majice iz 2008 još mogu da prođu...

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke