• 1

Potvrđeno: Reno se ne spaja s Nisanom, akcije mu skočile 20 odsto

Japanska kompanija će sada preuzeti vodeću ulogu u matičnoj zemlji, Kini i Severnoj Americi, a gigant iz Francuske će biti nadležan za Evropu, Rusiju, Južnu Ameriku i Severnu Afriku

  • 1
Nissan Renault, kola, auto, kompanija, logo Foto: Tanjug/AP

Kompanije Reno, Nisan i Micubiši isključile su danas mogućnost eventualnog spajanja i saopštile da će, umesto toga, tešnje sarađivati na razvoju vozila, kako bi smanjile troškove i spasile svoj poljuljani savez.

Tri proizvođača automobila suočavaju se sa nedaćama zbog pandemije, koja ih je zatekla baš u vreme kad su pokušavali da preoblikuju svoje partnerstvo nakon hapšenja, a zatim i smene bivšeg generalnog direktora Karlosa Gosna 2018. godine.

Njegovo zalaganje za merdžovanje Nisana i Renoa zateglo je odnose između francuskih i japanskih proizvođača automobila, a novi plan ove alijanse je skrojen tako da posluži kao mirovni sporazum za rešavanje dugogodišnjih tenzija, prenosi Rojters.

- Ne postoji plan za spajanje naših kompanija. Naš model je danas prilično prepoznatljiv. Ne treba nam spajanje da bismo bili efikasni - izjavio je predsednik Renoa Žan-Dominik Senar, na konferenciji za novinare.

Akcije Renoa su nakon ove izjave skočile za gotovo 20 odsto.

Kompanije sada imaju za cilj da ostvare uštede putem sistematičnije podele svoje proizvodnje, po takozvanom sistemu "lider-sledbenik", pri čemu je jedna kompanija vodeća za određeni model vozila i teritoriju, a druga je prati.

Reno poseduje udeo od 43 procenata u Nisanu, dok japanska firma ima 15 procenata vlasništva u francuskoj kompaniji, ali bez glasačkog prava. Nisanovi rukovodioci snažno su se protivili Gosnovim naporima za potpuno spajanje.

Kompanije su iznele malo detalja o tome kakve efekte očekuju od nove strategije u kratkom roku, budući da se automobilska industrija bori sa oštrim padom zbog pandemije i pritiscima za razvoj vozila koja manje zagađuju.

One su u zajedničkom saopštenju navele da imaju za cilj da proizvode gotovo polovinu vozila po novom modelu do 2025. godine, i da se nadaju da će po toj šemi smanjiti ulaganja po modelu do 40 odsto.

Predviđaju, takođe, da će obim vozila koja proizvode opasti za 20 % do 2025. godine, ali nisu navele koliko će radnih mesta biti izgubljeno usled najavljenih promena načina rada.

Nisan će sada preuzeti vodeću ulogu u Japanu, Kini i Severnoj Americi, a Reno će biti nadležan za Evropu, Rusiju, Južnu Ameriku i Severnu Afriku, dok će Micubiši biti zadužen za tržišta jugoistočne Azije i Okeanije.

Video: Najveći ekonomski izazovi u narednih 10 godina

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Silvija

    27. maj 2020 | 17:47

    Tasna skupa,prazna,zena poznata,nema maramicu u tasni,nema karmin u tasni,gle ni telefona?Veliki znak pitanja gde su joj atributi za sminkanje ili za nos ,sigurno joj ostalo u onim prljavim kolima Zali se na fotografe à odkud oni znaju kada JK dolazi pred studio ,jao njena supa mi lici na Bosanski lonac.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>