Došlo je do "procvata" divljih prevoznika širom Srbije, a najviše ih ima na ovom potezu
Legalni autobuski prevoznici širom Srbije se žale na veliki procvat sive ekonomije u drumskom saobraćaju.
Tokom vanrednog stanja, dok je autobusima bio zabranjen rad, došlo je do ekspanzije sive ekonomije u drumskom saobraćaju - nelegalnog prevoza putničkim i kombi vozilima, pišu Novosti.
Pojedini vlasnici automobila iskoristili su priliku da zarade prevozeći ljude između gradova, a tu praksu su nastavili i posle ukidanja restriktivnih mera.
Iz saobraćajnih preduzeća upozoravaju na "procvat" divljih prevoznika širom Srbije, a naročito na potezu Mali Zvornik - Loznica - Šabac, kao i između Knjaževca i Zaječara.
Nelegalni prevoznici funkcionišu tako što na stajališta dolaze desetak minuta pre termina polaska autobusa i "otimaju" im putnike.
- Oni koriste naša stajališta i prate vreme polaska registrovanih linija, i po ceni autobuske karte prevoze putnike svakodnevno na istim relacijama - objašnjava Svetlana Bjeličić, predstavnica "Rakete" iz Bajine Bašte.
- Za razliku od nas, oni nemaju nikakve obaveze prema državi, zaposlenima i lokalnoj samoupravi. Sve to dovodi do jednog ekonomski neodrživog ambijenta i velikog poremećaja u javnom prevozu putnika, gde smo svi na gubitku, i država i saobraćajne firme - dodaje ona.
Marijan Jovanović, vlasnik "Maks Tursa", kaže da se i njegovo preduzeće bori sa nelojalnom konkurencijom na relaciji između Knjaževca i Zaječara.
- To nisu ni taksisti, već pojedinci koji imaju vozila sa sedam sedišta, koja idu ispred naših autobusa i kupe putnike - priča Jovanović, i nastavlja:
"Karta i kod njih košta 220 dinara, ali kada idu van naših polazaka, naplaćuju i skuplje. Tokom vanrednog stanja su se bolje organizovali nego ranije i sada ih ima više".
Prevoznici napominju da se putnici odlučuju za vozače koji voze "na divlje", jer smatraju da su u automobilima bezbedniji nego u autobusima.
Na poseban vid zloupotrebe ukazuje i prevoznik iz Padine, Jan Zemen. On kaže da ima pojedinaca koji rade u Beogradu, a kada ujutru kolima krenu na posao, pokupe putnike i naplate im vožnju, a isto rade u povratku.
Više je, međutim, onih koji organizovano prevoze putnike, nekoliko puta tokom dana.
- Ima pet ili šest firmi koje su registrovane za vanlinijski prevoz, a voze svakodnevno između Padine i Beograda - ističe Zemen, i dodaje da "popunjavaju fiktivne ugovore sa putnicima".
Video: Ljuba Marinković, čovek koji vozi autobus sa osmehom
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
CH
A lepo kad nemate konkurenciju pa karte skupe autobusi krsevi a osoblje samo sto ne ujeda.Sad ima i drugih a vi odmah u plakanje .Sredite autobuse spustite cene karata i uljudite vase osoblje pa ce biti rezultata.
Podelite komentar
Ma
Smanjite cene karata koje su previse naduvane i pojacajte ljubaznost vaseg osoblja i putnici ce vam se vratiti
Podelite komentar
Đorđe T.
Šta rade Saobraćajna Policija i Komunalna milicija ?
Podelite komentar