• 4

Hoće li i kako Montenegro erlajnz platiti 8 miliona evra duga Kontroli letenja Srbije i Crne Gore

"SMATSA ne samo da nije naplatila novac, nego je u "faulu" desetak ili 15 miliona evra"

  • 4
Tokio Aerodrom

Aerodrom u Tokiju / pixabay.com

Crnogorska avio-kompanija Montenegro erlajnz duguje Kontroli letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) još oko osam miliona evra, rekao je  direktor SMATSA Predrag Jovanović i dodao da je u toku priprema sporazuma o dinamici isplate duga, koji će, kako kaže, preuzeti Vlada Crne Gore.

- U toku 2017. godine, u dva izvršna postupka od Montenegro Airlines sudski je naplaćen iznos od oko 4,7 miliona evra. U toku 2019. godine Montenegro Airlines je od ukupnog duga platio dva miliona evra. Ukupan preostali dug Montenegro Airlines prema SMATSA iznosi, sa kamatama, oko osam miliona evra - naveo je Jovanović.

Kako kaže, taj dug za prelete nastao je u periodu od 2004. do 1. juna. 2020. godine. Jovanović navodi da je krajem 2019. godine Vlada Crne Gore donela zakon kojim preuzima dugove Montenegro erlajnza prema SMATSA. U toku je priprema sporazuma kojim ce se odrediti dinamika isplate duga, dodao je direktor SMATSA.

Srbija u SMATSA ima 92 odsto vlasništva, a Crna Gora osam odsto.

Zamenik direktora Lazo Maksimović, koji predstavlja crnogorsku stranu u SMATSA, potvrđuje da je Vlada Crne Gore krajem prošle godine donela zakon po kojem će da preuzme dugove Montenegro erlajnza, ne samo prema SMATSA, kao i da su u toku dogovori oko toga da se napravi jedan sporazuma koji će to da ozvaniči.

- Dakle, preuzmanje duga i da utvrdi dinamiku tog preuzimanja - kaže Maksimović i dodaje, ironično, da je to sva istina o dugu Montenegro erlajnza i "zlom zameniku" direktora i "nekakvom činovniku tamo koji utiče da se to odlaže", što su, inače, bile optužbe na njegov račun, te naglašava da je sav njegov napor svih ovih godina bio upravo suprotan, da se taj dug nekako sanira i naplati.

Pojedini mediji u Srbiji su preneli da u SMATSA Lazo Maksimović i Predrag Marković sprečavaju da se naplati ogroman dug crnogorske aviokompanije Montenegro erlajnz, uz navođenje da su oni "Milov brat od ujaka", Lazo Maksimović, i sin premijera CG Duška Markovića, Predrag Marković.

AERODROM AVIONI LETOVI AERODROM NIKOLA TESLA

Foto: Tanjug/Tara Radovanović

Mediji su takođe špekulisali da je simptomatično što je Marković u SMATSA došao upravo s mesta komercijalnog direktora Montenegro erlajnza i to u momentu kada je sud u Podgorici presudio da ta aviokompanija mora da plati SMATSA pet miliona evra plus kamate, kao i da je jasno da je Marković direktno poslat kako bi izvršio opstrukciju pomenute naplate.

Maksimović ističe da bi taj sporazum bio već postignut da nije bilo epidemije korona virusa, s obzirom da je bilo par sastanaka na tu temu.

- U toku je usaglašavanje tog sporazuma, oni su predložilil, a mi smo imali neki kontrapredlog, ali od tada nismo uspeli da se vidimo i očekujemo prvih dana, sad kad se otvore granice i kada krene malo saobraćaj, njihov rukovodstvo da se oko toga dogovorimo. Naravno, iza toga mora da stane i Vlada Crne Gore, da bi to bio ozbiljan sporazum i da bi se to izvršilo. Očekujemo to u toku ove godine -kaže Maksimović.

Vlada Crne Gore je budžetom predvidela dva miliona evra za pokrivanje dela duga, kaže Maksimović i dodaje da je neki načelan dogovor da se to izmiri u narednih par godina. Ističe da da postoji spremnost Vlade Crne Gore da preuzme taj dug, pošto je donet leks specijalis, koji je predvideo da je prvo potrebna saglasnost SMATSA da se preuzme dug.

- To je dobijeno i sada je u toku samo finaliziranje tog sporauzma. Nama u SMATS-a mnogo znači da taj novac dobijemo, pogotovo u ovoj situaciji kada već već dva ili tri meseca nije bilo letenja - dodao je Maksimović.

Kaže da Montenegro erlajnz duguje od 2005. godine, isto kao što je dugovao i bivši JAT I da je Kontrola letenja tolerisala dugove nacionalnih aviokompanija.

- Pošto su nam osnivači bili ist, imali smo jak respekt prema njima i dugovi su tako rasli, a onda je dug JAT-a prebijen 2010. i 2012. sa akademijom u Vršcu, odnosno dug JAT-a je naplaćen tako što smo preuzeli pilotsku akademiju u Vršcu. To nismo uradili iz naših interesa, već da pomognemo osnivaču Republici Srbiji i na konto toga mi od tada imamo svake godine preko milion evra gubitke zbog toga - tvrdi Maksimović.

Dodaje da tako SMATSA ne samo da nije naplatila novac, nego je u "faulu" desetak ili 15 miliona evra.

- Pokušali smo isto tako da uradimo sa Montengro erlajnzom, da preuzmemo neku imovinu, međutim oni nisu bili na kraju sposobni da to sprovedu. Tako da je njihov dug utužen i za razliku od JAT-ovog, dug Montnegro erlajnza je utužen na vreme i svaka faktura po redu. Probali smo da napravimo reprogram tog duga 2014. godine i oni su izdržali jedno godinu i po dana da to izmiruju i nakon toga prestali, pa smo vratili stvar na sudska izvršenja -

Takođe, Maksimović kaže da su donesene izvršne presude po tom dugu 2017. godine i da je naplaćeno oko 4,5 miliona evra na ime dve izvršne presude sve sa kamatama.

Dodaje da osnovni dug sada iznosi nešto više od šest miliona evra, a da su ostalo presuđene kamate.

- To vam je kompletna istina od dugu Montenegro erlajnza - dodao je Maksimović.

Video: Na beogradski aerodrom će morati da se dolazi 3 sata pre leta: Evo šta će još biti obavezno

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Marko

    Nek im zaplene neki aerodrom, u Pg ili Tivtu..

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke