Avio-gigant ne zna šta da radi sa 22.000 radnika, svima preti otkaz
U nemačkoj nacionalnoj avio-kompaniji Lufthanza zbog krize izazvane virusom korona ugroženo je više radnih mesta nego što se pretpostavljalo do sada, a broj se procenjuje na čak 22.000.
Lufthanza je, nakon runde pregovora sa sindikatima, saopštila da je taj broj radnih mesta višak. Do skoro se iz kompanije moglo čuti da je ugroženo "samo" nešto više od 10.000 radnih mesta.
Cilj je, ističe koncern, da se izbegnu otkazi primenom mera prijavljivanja na skraćeno radno vreme i krizne dogovore.
- Bez značajnog smanjenja troškova osoblja za vreme krize propustićemo šansu za bolji ponovni start i rizikujemo da grupacija izađe znatno oslabljena iz krize - poručio je direktor za sektor zapošljavanja, Mihael Nigeman.
On je ukazao da kompanija čini sve kako bi do 22. juna postigla konkretni dogovor sa sindikatima. U Lufthanzi očekuju da će oporavak potražnje za letovima biti spor i da će flota kompanija nakon krize imati oko 100 aviona manje.
Uz to, postoji i višak radne snage u administraciji i takozvanom sekundarnom poslovnom sektoru. Sindikat stjuardesa "Ufo" iskazao je spremnost za postizanje sporazuma do vanredne skupštine 25. juna.
"Zaposlenima svih kompanija u okviru koncerna mora biti zagarantovana zaštita od otkaza", istakao je sindikat.
Sindikat pilota izrazio je spremnost svog članstva na odustajanje od dela plate. Tako su oni spremni da se odreknu do 45 odsto svoje plate, što bi kompaniji donelo uštedu u visini od 350 miliona evra.
- Zauzvrat očekujemo samo da koncern stane uz svoje zaposlene - naglasio je predsednik sindikata Markus Val. Takođe, poziva akcionare da prihvate paket mera za spašavanje kompanije.
Lufthanza, koja je u prvom kvartalu ove godine imala gubitke veće od milijardu evra, zapošljava trenutno oko 138.000 ljudi.
Video: Najveći ekonomski izazovi u narednih 10 godina
(Telegraf Biznis/Tanjug)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
anonimus
Sta ce biti sa avioindustrijom ko zna...izgleda da se vise nece putovati onako slobodno kao pre svega ovoga sa koronom. Bice privatnih letova po grupama za one koji moraju da putuju kao sto je Royal charter i to je to...kuda ide ovaj svet?
Podelite komentar