"Od Užica do Beograda za sat i 42 minuta". Gradi se i najduži tunel u zemlji
- Užice-Beograd prelaziće se za sat i 42-3 minuta - rekao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić priliskom obilaska radova.
Vučić je obišao je radove na izgradnji tunela Laz, kod Čačka, u okviru budućeg autoputa od Preljine do Požege, koji će, sa gotovo tri kilometra, biti najduži tunel u Srbiji.
- Ovo je najduži tunel u Srbiji od 2.850 metara i svakako najteži za gradnju - istakao je Vučić.
Kaže da će taj auto-put mnogo značiti svim ljudima u zlatiborskom i moravičkom okrugu, kao i celoj Srbiji, pošto će ga građani koristiti kada putuju ka Zlatiboru i Crnoj Gori.
- Značiće puno čitavoj Zapadnoj Srbiji. Mislim da ovo niko nije očekivao, niti sanjao - dodao je Vučić.
Takođe, preneo je novinarima tokom obilaska da su mu Kinezi obećali da će sve završiti do kraja sledeće godine. Vučić je rekao da je kineska kompanija C C C C, koja izvodi radove, jedna od najboljih na svetu i da do sada nije viđeno u našoj zemlji da se na takvom mestu pravi tunel.
- Ovo vam je najbolja referenca - poručio je Vučić kineskom izvođaču.
Kako će biti kad se sve završi?
Tunel Laz ide kroz planinu Jelicu i biće najduži tunel u Srbiji. Takođe, u blizini Lučana se gradi i tunel Munjino brdo od 2.800 metara. Deonica Preljina - Požega je duga 30,9 kilometara na trasi Koridora 11, prema granici sa Crnom Gorom.
Skoro trećinu trase od 30,93 kilometara na budućem autoputu od Preljine do Požege, činiće mostovi i tuneli.
Izvodac radova na ovoj deonici, koja je nastavak projekta izgradnje autoputa Beograd - Južni Jadran ukupne dužine 258 kilometara, je kineska kompanija ČČ (China Communications construction company).
Pored ova dva velika tunela, gradice se i tunel Trbušani od oko 300 metara dužine, 35 mostova ukupne dužine 5.196 metara, četiri nadvožnjaka ukupne dužine 592 metra, zatim skoro dva miliona kubnih metara nasipa, izgradnja kompletne saobraćajne petlje Pakovraća koja će omoguciti rasterećenje postojeće obilaznice oko Čačka, dok će na celoj trasi biti tri saobraćajne petlje.
Rok za izvodenje radova je 36 meseci, a vrednost radova je 450 miliona evra. Autoput Preljina - Požega je podeljen na tri manje deonice.
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Neki Tamo
I sta kaze nece skupove i kampanju?
Podelite komentar
zeljko
42-3 minuta,hahaha...kako li samo izracunao to vreme?
Podelite komentar
Ivan
Drobnjak rece 500 miliona..
Podelite komentar