• 8

Proradio Blizanac na Savi: Najvažniji i najskuplji most

"Ovi projekti važni su za spajanje Srbije sa Evropom ali i za regionalno povezivanje i sve građane"

  • 8
most ostruznica

Foto: MGSI

Most na Savi, "Blizanac" postojećeg mosta kod Ostružnice na obilaznici oko Beograda, pušten je danas u saobraćaj.

Izgradnja mosta počela je krajem februara 2016. godine, a ovom prilikom ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je da je završetak izgradnje i puštanje u saobraćaj ovog mosta, važno za sve građane.

- Završili smo još jedan most na teritoriji Srbije. Ovaj posao nije bio lak ali je od velikog značaja pošto je prvi put primenjena jedna potpuno nova tehnologija u izgradnji mosta. Ovo je pokazatelj da možemo da uradimo sve što smo zacrtali i započeli - rekla je Mihajlović.

Ministarka je dodala da će ovaj most doprineti tome da budemo efikasniji što se tiče protoka saobraćaja.

Ona je zahvalila finansijerima, inžinjerima i svima koji su učestvovali u ovom projektu i dodala da posao nimalo nije bio jednostavan jer su se na početku radova suočili sa tonama materijala u reci zaostalog još od bombardovanja 1999.

- Pokazali smo da smo hrabri, nepokolebljivi i da možemo da završimo sve što smo obećali i počeli. Nema ništa lepše nego kada se spajaju obale reka ali i ljudi - rekla je Mihajlović.

Ona je dodala da završetak i puštanje u saobraćaj ovog mosta pokazuje da ništa više nije daleko i nedostižno.

Puštanju mosta u saobraćaj prisustvovali su i direktor JP Putevi Srbije Zoran Drobnjak, šefica regionalne kancelarije Evropske investicione banke Dubravka Negre.

Drobnjak je tom prilikom rekao da je gradnja ovog mosta obavljena posebnom opremom i tehnikom i da je veoma važno što je završen na vreme.

- Čeka nas sada drugi veoma važan posao a to je sanacija dela drugog mosta koji je građen 1999. i koji je bombardovan tokom NATO agresije - rekao je on i izrazio nadu da će se vrlo brzo krenuti u taj posao.

Negre je rekla da su predstavnici EIB počastvovani i veoma zadovoljni time što su mogli da učestvuju u ovako važnom projektu.

Istakla je da se vrednost obilaznice meri upravo time od kakvog je značaja za privredu i građane ali i da će most doprineti smanjenju gužvi ali i povećanom protoku robe i ljudi, a tako i smanjenju zagađenja u centru grada.

- Ovim se naša investicija od 100 miliona evra za obilaznicu završava - rekla je Negre i zahvalila svima koji su učestvovali u ovom poslu i predstavnicima vlade što su EIB odabrali za partnera na ovom projektu.

Ona je rekla da je do sada EIB 1,8 milijardi evra opredelio za infrastrukturu u Srbiji, kako drumsku, železničku, vazdušnu, rečnu.

- Ovi projekti važni su za spajanje Srbije sa Evropom ali i za regionalno povezivanje i sve građane - rekla je ona.

Nadzorni organ Dragan Jocić rekao je da će ovaj most biti prepoznatljiv kako zbog svoje veličine, tako i zbog tehnike i konstrukcije te će biti nešto što će ostati u amanet budućim inženjerima i konstruktorima.

Ugovorena vrednost radova (sa aneksom) je oko 4,2 milijarde dinara i reč je o zajmu Evropske investicione banke.

Investitor je JP Putevi Srbije, glavni izvođač radova je konzorcijum s kompanijom "Štrabag" na čelu, a podizvođač je beogradska "Mostogradnja".

Na izgradnji betonskih konstrukcija i završnih radova učestvovalo je više od 10 domaćih firmi.

Most je dužine skoro dva kilometra, a projektom je predviđena izgradnja leve trake autoputa iza mosta u zoni petlje Ostružnica dužine jednog kilometra, kao i uklapanje dve rampe petlje Ostružnica u novoizgrađeno stanje.

Ukupna dužina mosta je tri kilometra.

Most preko Save kod Ostružnice jedan je od najvažnijih i najskupljijih objekata u sklopu izgradnje deonice autoputa od Dobanovaca do Bubanj Potoka.

Završetkom mosta obilaznica oko Beograda praktično postaje funkcionalna u punom profilu autoputa u dužini od skoro 27 kilometara.

Most od 5.000 tona čelika

Njegovo pustanje u saobraćaj značajno će povećati kapacitet obilaznice kojom dnevno u proseku prolazi oko 18.000 vozila što će dodatno rasteretiti centralne gradske saobraćajnice i skratiti vreme putovanja u tranzitnom saobraćaju.

Novoizgrađeni most je "most blizanac" već izgrađenom mostu preko Save koji je završen i pušten u saobraćaj 1999. godine ali je iste godine bombardovan. U periodu od 2002. do 2006. rekonstruisan je i pušten u saobraćaj.

Pored značaja za tranzitni saobraćaj Ostružnički most predstavlja i rezervenu saobraćajnu vezu postojećeg autoputa E-70 sa Ibarskom magistralom, odnosno budućim autoputem Beograd-Južni Jadran.

Obilaznica će povezati i magistralne puteve ka Obrenovcu i Valjevu, Čačku i Kraljevu i Ralji i uklopiti u pravac ka Nišu kod Bubanj Potoka.

Za izgradnju čeličnog mosta - konstrukcija 8 preko reke predviđene dužine 586 metara nabavljeno je i obrađeno 4.900 tona čelika.

Specifičnost ovog mosta je da je prvi put u Srbiji primenjena takozvana tehnika liftovanja velikih delova konstrukcije.

Radovi su počeli 24. februara 2016. godine, a predviđeni rok za završetak je bio jun ove godine.

Video: Ovako izgleda Gazela odozdo

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Miodrag

    Ja mislim da na Savi ima sasvim dovoljno mostova i da sto pre treba poceti sa gradnjom 2 mosta na Dunavu !!!!

  • Borča

    Dajte mostove preko Dunava što pre!Ada Huja da se konačno Pančevac rastereti i renovira pa i onaj od Vinče ka Pančevu i južnoj industrijskoj zoni,da se izbace vagoni sa opasnim materijama i teretnjaci iz Beograda i sa Pančevca pa i Pančeva,neka idu obilaznicom a preko Pančevca samo Beovoz i putnicki za Vršac i Rumuniju.Dosta više sa Ostružnicim i Savom ima Beograd i drugu,treću,četvrtu stranu....

  • Milan

    Posle 15 godina rada svaka cast.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke