• 0

Kreirao je najslađu macu na svetu: Posle šest decenija vođenja imperije, povlači se u 92. godini

"Hello Kitty" je nastala 1974, a debitovala je na torbici od vinila. Godinu dana kasnije našla se svuda: od patika, preko peškira, do štapića za jelo

  • 0
Hello Kitty

Foto: Pixabay

Osnivač brenda "Hello Kitty", Šintaro Cuji (92), nakon 60 godina rada i vrhovnog položaja u imperiji koja ga je učinila milijarderom, odlučio je da je vreme da se povuče. Kontrolu na poslovanjem prepušta svom unuku.

Kako se navodi u saopštenju, od 1. jula on više neće biti CEO kompanije "Sanrio". Njegov unuk Tomokuni Cuji (31) preuzima tu funkciju, kako bi bilo "osigurano efikasno donošenje odluka".

Šintaro je najpre osnovao gift šop "Yamanashi Silk Center" 1960, a onda je 1973. godine promenio ime u "Sanrio". To je bila jedna od prvih japanskih kompanija koja je videla potencijal u biznisu s licenciranjem karaktera, a "Hello Kitty" je svakako najpopularnija i najprofitabilnija kreacija.

Shintaro Tsuji, Tomokuni Tsuji

Šintaro Cuji s unukom / Foto: Profimedia/Yoshio Tsunoda/AFLO

Ova slatka maca nastala je 1974, a debitovala je na torbici od vinila. Godinu dana kasnije našla se svuda: od patika, preko peškira, do štapića za jelo. Zaslužna je za širenje japanske "kawaii" pop-kulture širom sveta. ("kawaisa" se prevodi kao slatkoća).

Uprkos višedecenijskoj popularnosti, zarada kompanije "Sanrio" je godinama bila pod pritiskom. Za godinu dana, zaključno s martom 2020, neto dobit je opala za 95 odsto (u odnosu na prethodnu godinu), na 1,8 miliona dolara. To se uglavnom desilo zbog pada prodaje i zatvaranja "Hello Kitty" tematskih parkova.

"Hello Kitty Land" u Tokiju zatvoren je od februara, a plan je da ponovo počne s radom 20. jula.

Video: Ostrvo snova stiglo u Rusiju: Da li Diznilend odlazi u zaborav?

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke