Indijke obožavaju kremu za izbeljivanje kože, ali kompanija sada menja njeno "neprimereno ime"

  • 1
Fair and Lovely krema Foto: Profimedia/AFP

Kompanija "Unilever Plc" planira da preimenuje "Fair & Lovely" kremu za suzbijanje melanina, inače, jednu od najprodavanijih u Indiji.

Ova odluka je doneta nakon što se stvara sve veći pritisak na rasno osetljive nazive i kampanje, širom sveta, odnosno i van granica SAD, a deluje da brendovi masovno menjaju politiku zato što je smrt Džordža Flojda izazvala proteste nezapamćenih razmera.

Samo u Indiji, ova kompanija ostvaruje više od 500 miliona dolara prihoda godišnje, a sada planira da ukloni epitete koji se smatraju neprikladnim, kao što su  "fair" (svetla put), "whitening" (izbeljivanje) i "lightening" (prosvetljivanje).

Inače, sam naziv kreme je sporan jer znači "Svetlo i divno", čime se aludira na to da tamnije boje kože - nisu divne. Iako se ovaj proizvod godinama prodaje pod tim imenom, sada posebno "upada u oči". U budućim kampanjama, "Unilever Plc" navodi da planira da slavi lepotu žena svih rasa i nacija.

Podsetimo, reč je o britansko-holandskoj kompaniji, pa je pritisak samim tim jači. Sporna krema se takođe prodaje u Bangladešu, Indoneziji, Pakistanu, na Tajlandu, i u drugim zemljama Azije. Pokret "Black Lives Matter" je privukao mnogo pažnje poslednjih nedelja i podstakao kompanije da preispitaju svoje poslovanje.

Video: Ko je bio pokojni Džordž Flojd zbog koga ratni bubnjevi odjekuju Amerikom?

(Telegraf Biznis)

Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Sonja

    27. jun 2020 | 09:28

    Postoje i kreme za samopotamnjivanje i solarijumi.Mislim da je svet u paranoji umesto u ljubavi.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>