Indijke obožavaju kremu za izbeljivanje kože, ali kompanija sada menja njeno "neprimereno ime"
Kompanija "Unilever Plc" planira da preimenuje "Fair & Lovely" kremu za suzbijanje melanina, inače, jednu od najprodavanijih u Indiji.
Ova odluka je doneta nakon što se stvara sve veći pritisak na rasno osetljive nazive i kampanje, širom sveta, odnosno i van granica SAD, a deluje da brendovi masovno menjaju politiku zato što je smrt Džordža Flojda izazvala proteste nezapamćenih razmera.
Samo u Indiji, ova kompanija ostvaruje više od 500 miliona dolara prihoda godišnje, a sada planira da ukloni epitete koji se smatraju neprikladnim, kao što su "fair" (svetla put), "whitening" (izbeljivanje) i "lightening" (prosvetljivanje).
Inače, sam naziv kreme je sporan jer znači "Svetlo i divno", čime se aludira na to da tamnije boje kože - nisu divne. Iako se ovaj proizvod godinama prodaje pod tim imenom, sada posebno "upada u oči". U budućim kampanjama, "Unilever Plc" navodi da planira da slavi lepotu žena svih rasa i nacija.
Podsetimo, reč je o britansko-holandskoj kompaniji, pa je pritisak samim tim jači. Sporna krema se takođe prodaje u Bangladešu, Indoneziji, Pakistanu, na Tajlandu, i u drugim zemljama Azije. Pokret "Black Lives Matter" je privukao mnogo pažnje poslednjih nedelja i podstakao kompanije da preispitaju svoje poslovanje.
Video: Ko je bio pokojni Džordž Flojd zbog koga ratni bubnjevi odjekuju Amerikom?
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sonja
Postoje i kreme za samopotamnjivanje i solarijumi.Mislim da je svet u paranoji umesto u ljubavi.
Podelite komentar