Jeste li platili ručak u restoranu karticom ili ste išli u market? Od toga zavisi imate li koronu
Da li vi idete u restoran ili spremate hranu kod kuće? Kako plaćate?
Amerikanci pokušavaju da predvide gde će doći do sledećeg talasa korona vorusa, a primetili su zanimljiv trend koji se tiče pitanja - gde lokalci kupuju hranu?
JP Morgan čejs utvrdio je da je nivo potrošnje u restoranima najjači preduslov odnosno pokazatelj gde će se pojaviti novi slučajevi zaraženih. Slično tome, veća potrošnja u supermarketima ukazuje na sporije širenje, što sugeriše da kupci u tim kvartovima verovatno žive opreznije.
Da bi došao do ovih rezulata, JP Morgan čejs je pratio 30 miliona kreditnih i debitnih kartica mesecima unazad i primetili su upravo da se tamo gde se hrana kupovala u supermarketima virus sporije širio, a gde god se trošilo u restoranima (više) on se širio brzo.
Praćenjem kartica i navika stanovništva i njihovih mera opreza predviđaju sada u kojim delovima SAD će se epidemija širiti u narednom periodu.
Studija JPMorgana je neumoljiva i pokazuje da rast troškova u restoranima prognozira broj slučajeva korone nedeljama kasnije.
JPMorgan je, između ostalog, otkrio da su transakcije „prisutne na karticama“ u restoranima (što znači da je osoba večerala, a ne naručivala putem interneta) „posebno odgovarajuća“ za kasnije širenje virusa.
Ipak, JPMorgan napominje da ta povezanost ne uzima u obzir sve faktore, i navodi da je u porastu primena drugih karakteristika osim potrošnje u restoranima.
Oglasilo se i tamošnje Udruženje ugostitelja koje je saopštilo da je "neodgovorno povezivati porast obolelih na jednoj industriji".
- Restorani su u proteklom periodu uveli visoko bezbednosne protokole i posebne pravilnike o hrani. Dodatno, sada preduzimaju i nove korake kako bi se ispunile smernice za socijalno distanciranje koje zahtevaju državni i savezni zvaničnici. Svi smo odgovorni kada je reč o nošenju maski, pranju ruku i socijalnom distanciranju - navode.
SAD su zabeležile rekordne nove cifre, prijavivši više od 38. 000 novih slučajeva širom zemlje.
Ipak, uprkos masovnim obustavama i recesiji koja je zahvatila ekonomiju u poslednjih nekoliko meseci, čini se da potrošnja potrošača zapravo raste. Potrošnja je u maju porasla 8,2% - što je rekordni skok.
(Telegraf Biznis)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Aca
Cilj demonkrata iz senke da se ukine papirni novac da bude sve na krticama placanje da i oni uvek narofu ako jr ne poslidan blokiraju racun!!!
Podelite komentar
JaPaJa
A, sta ako je polovina tih racuna placeno online za dostavu hrane?
Podelite komentar