• 0

E-trgovina ugrabila svoju šansu: Kupci se ne vraćaju klasičnom šopingu, dok se ne proizvede vakcina

Prodaja kofera je maltene stala, a najviše su se kupovala dezinfekciona sredstva

  • 0
Kuća, park, kancelarija, laptop, rad

Foto: Shutterstock

Elektronska trgovina u Srbiji duplirana je tokom pandemije korona virusa, a najviše su se kupovale namirnice, mali kućni aparati, računari i računarska oprema, odeća i obuća.

Prodaja sredstava za dezinfekciju i za zaštitu od virusa porasla je osam puta, saopštila je digitalna agencija Namics. Očekuje se dalji razvoj e-trgovine, pošto je korona virus počeo da menja navike potrošača.

Stručnjaci digitalne agencije za e-komerc objašnjavaju da ovakva situacija prati dešavanja na svetskom nivou i dodaju da je, prema statistici sajta Ecommerce News Europe, kupovina putem interneta u Evropi porasla za 57 odsto.

Na odluku potrošača da odaberu elektronsku, umesto obične trgovine, uticala je činjenica da su ljudi više vremena provodili kod kuće, a samim tim i više koristili internet. Kupci su u obzir uzimali izmenjeno radno vreme prodavnica, a i želeli su da izbegnu gužve.

- Korona je nesumnjivo promenila navike potrošača, pa su mnogi kupci prvi put koristili usluge e-trgovine, a drugi su samo učvrstili ovaj obrazac ponašanja. Zbog toga je pretpostavka da će e-komerc tek prosperirati. Na primer, istraživanje našeg partnera, platforme Salesforce, pokazuje da 36 odsto potrošača ne planira da se vrati u tradicionalne prodavnice, sve dok ne bude dostupna vakcina protiv korone - navodi Filip Gort iz Namicsa.

Gort podseća da se slična situacija desila 2003. godine tokom epidemije SARS-a, ali ističe da su veća dostupnost interneta i razmere raširenosti korona virusa uticali na to da prelazak na elektronsku trgovinu bude još veći.

- Pandemija se najviše odrazila na prodaju dezinfekcionih sredstava i sredstava za zaštitu protiv virusa. Ovaj segment je porastao čak osam puta, dok je kupovina toalet papira putem interneta skočila dva puta. Onlajn putem se mnogo trgovalo i konzervisanom hranom, ali je sa druge strane izostala kupovina kofera. Taj segment je pao 77 % - kaže Gort.

Navodi i da u martu i aprilu potrošači nisu kupovali ni opremu za organizaciju venčanja, momačkih i devojačkih večeri.

Gort napominje da elektronska trgovina već dugi niz godina oblikuje tržište, a da će korona samo utvrditi koliki su njeni dometi: počev od toga da potrošači upoređuju cene proizvoda na sajtovima i u prodavnicama, pa do toga da prijateljima i porodici preporučuju određene sajtove, elektronska trgovina postala je deo naše svakodnevice.

Video: Šta je zapravo muškarcima u glavi kad se pomene šoping?

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke