• 0

Evo u čemu je prilika za sve biznise, a stižu i novi trendovi

"Mali biznisi će, ipak, nudeći i mogućnost e-komerca svakako unaprediti svoje poslovanje i postići željene efekte"

  • 0
Zanimljivi nazivi internet domena

Foto: Pixabay

E-trgovina je bila spasonosno rešenje ne samo pre, nego posebno tokom pandemije korona virusa kada je postala još aktuelnija, jer definitivno ulazimo u vreme u kome će se menjati mnogi modeli savremenog poslovanja i interakcija između prodavca i kupca, ocenjeno je na onlajn konferenciji "Elektronska trgovina u Srbiji".

E-trgovina donosi prilike za sve biznise, a član Upravnog odbora eCommerce Asocijacije Srbije i direktor prodaje u Lilly Drogerie Dragan Dugalić kaže da se velike kompanije okreću ka e-komercu i u tom smislu razvijaju svoje strategije, kao jednom od načina da potrošači zadovolje svoje potrebe.

- To je iskustvo velikih kompanija, ali su to isto principi koji su primenljivi za male i srednje biznise koji mogu da odgovore na neke trendove na koje velike kompanije ne mogu da se tako brzo prilagode - rekao je Dugalić na onlajn konferenciji u okviru serije "Konkretno za SME" u organizaciji USAID-ov Projekta saradnje za ekonomski razvoj i ICT HUB.

Bez obzira na početne male efekte, navodi Dugalić, mali biznisi će, ipak, nudeći i mogućnost e-komerca svakako unaprediti svoje poslovanje i postići željene efekte.

Dugalić kaže da ne postoji nijedna multinacionalna kompanija koja ne radi e-komerc, a da je taj model poslovanja, svakako uz neke prednosti, pogodan i za male prodavnice i uslužne delatnosti.

Ekonomska zona, trgovina

Foto: Shutterstock

Kako je rekao, velike kompanije su e-trgovini prepoznale veliki interes, prepoznale su potrebe potrošača kroz lojaliti sistem i marketing istraživanja i prema tome dalje orijentišu svoje strategije.

Dugalić je naveo da uz tradicionalno poslovanje, e-komerc omogućava da potrošnja raste jer, kako je objasnio, velike kompanije su izmerile da potrošač podiže ukupnu potrošnju ako mu je dostupno više kanala za kupovinu, a i povećava se njegova lojalnost prema određenom brendu.

Naveo je da su savremeni trendovi brojni, da se novine dešavaju brzinom koju nismo mogli ni da pretpostavimo i da će se sve više ubrzavati, a jedan od trendova koji dolazi je i personalizacija.

To je nešto što je, kaže Dugalić, jak trend, vidljiv na celom tržištu pre svega razvijenih zemalja, ali i kod nas.

Objasnio je da personalizacija znači da potrošac sada očekuje neku vrstu individualnog tretmana prilikom kupovine kako bi ona bila prilagođena njegovim potrebama i karakteristikama.

- Cene se personalizovane preporuke, počev od sitnih čestki i poklona, pa do toga da se neki proizvod nazove po tek rođenom detetu potrošaca. To mali biznisi mogu da iskoriste, jer su mnogo fleksibilniji - naveo je Dugalić i precizirao da se personalizacija odnosi i na specijalne ponude i trenutne potrebe potrošaca.

Personalizacija je, dodaje, vrlo jednostavna kada je reč o malim biznisama, jer posluju sa malim brojem potrošača i mogu da čak i 1.000 svojih artikala prilagode potrebama kupaca.

Trend personalizacije koji nameću velike kompanije, navodi Dugalić, može da učini male biznise dominantnijim, vidlljivijim, jačim i boljim, a omogućavaju im da budu i prepoznatljiviji od velikih multinacionalnih kompanija.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>