• 9
 ≫ 

Nokaut za Milku: Omiljena nam čokolada ne sme da bude kvadratnog oblika

 ≫ 

Ovo je konačna odluka koju je doneo sud u Nemačkoj

  • 9
Ritter Sport, Milka Foto-montaža: Shutterstock

Najpre da se podsetimo kako je to bilo: Ritter Sport je osnovan 1912. godine, a prepoznatljiv kvadratni oblik čokolade dizajniran je 1932, kada je suosnivač kompanije, Klara Riter, odlučila da čokoladice moraju da stanu u svaki džep jakne, a da se ne polome.

Standardna pakovanja su uglavnom pravougaonog oblika, i zaista je prva pomisao potrošača kada vidi kvadratnu čokoladu - Ritter, mada je brend Milka 2010. pokušao da im "ukrade slavu". Ipak, nemački vrhovni sud je juče presudio u korist Ritter-a.

Naime, sud smatra da se ne radi samo o funkcionalnosti proizvoda, već i o kreativnom rešenju brenda, koje mora biti zaštićeno od konkurencije. Kako dalje piše u presudi: "Za ostale proizvođače čokolada nije presudno da svoje proizvode nude u kvadratnom obliku".

Takođe, treba napomenuti da se odluka odnosi na prodaju u nemačkim marketima.

Ovom odlukom suda okončana je pravna bitka duga jednu deceniju, a podsetimo, tada je Milka, koja je u vlasništvu Mondeleza, tražila da se ukine ekskluzivno pravo Ritter-a na ovaj specifičan oblik čokolade.

Ritter je naveo da je za njih kvadratni oblik čokolade isto što i za Milku ljubičasta boja - vrednost brenda. Inače, ova marka sa sedištem kraj Štutgarta, kvadratni oblik čokolade je registrovala kao patent davne 1993. godine.

Video: U prestonici srpske kajsije nema šta da se bere, martovski mraz desetkovao rod: Loš godina za voćare

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>