Polugodišnji rezultati Atlantic Grupe – potvrda stabilnosti poslovnog modela
Normalizovana dobit iz poslovanja (EBIT) u ovom razdoblju iznosi 31,6 miliona evra i niža je za 5,5 odsto, dok je normalizovana neto dobit u odnosu na prvih šest meseci prošle godine niža 3,7 odsto i iznosi 24,2 miliona evra. Ovogodišnji rezultati dodatno su opterećeni sa 4,6 miliona evra jednokratnih troškova koji se u najvećoj meri odnose na donacije i druge troškove vezane za sprečavanje širenja pandemije.
- Kriza uzrokovana pandemijom koronavirusa značajno je promenila poslovanja mnogih kompanija te je uticala i na promene u ponašanju potrošača. Atlantic Grupa se, zahvaljujući diverzifikovanom portfoliju snažnih brendova, pokazala u velikoj meri otpornom na krizu uzrokovanu pandemijom, te smo i u prvom polugodištu ostvarili odlične poslovne rezultate. Mere koje su uvedene u cilju suzbijanja širenja pandemije rezultirale su, očekivano, padom prodaje u HoReCa kanalu, te padom potrošnje proizvoda namenjenih konzumaciji van kuće i tzv. impulsnog segmenta, ali navedeni negativni uticaji su dobrim delom nadoknađeni izuzetno dobrim rezultatima strateškog poslovnog područja (SPP) Delikatesni namazi, apotekarskog lanca Farmacia i poslovnog područja Donat Mg. Optimizacija poslovnih procesa, stabilna finansijska pozicija i kvalitetno strateško upravljanje, omogućili su nam da održimo sigurnost radnih mesta, povećamo zadovoljstvo i angažovanost naših zaposlenih u novonastalim uslovima rada na daljinu i izazovnog rada na terenu, kao i da održimo poslovne rezultate sa minimalnim negativnim posledicama - komentarisao je Emil Tedeschi, predsednik Uprave Atlantic Grupe. Istakao je i da kompanija nastavlja sa planiranim kapitalnim investicijama u proizvodnu opremu i digitalizaciju poslovanja, a u cilju povećanja efikasnosti i dodatnog osnaživanja naših brendova.
Najviše rasli Argeta i Donat Mg i ključna tržišta EU
Najveći rast prihoda od prodaje u prvom polugodištu ostvarili su Delikatesni namazi s rastom od 21,4 odsto i Donat Mg sa rastom od 2,5 odsto. Kafa se s 66,8 miliona evra prihoda od prodaje, što čini 20,4 odsto učešća u ukupnim prihodima, ističe kao najveća pojedinačna kategorija, a u prvoj je polovini godine, najviše zbog kontrakcije prihoda u HoReCa kanalu, ostvarila pad od 6,0 odsto. Među tržištima je najznačajniji rast tržišta Slovenije, Makedonije i Kosova, kao i primetan rast na ključnim tržištima EU, posebno Austriji i Švajcarskoj, usled rasta prodaje brendova Argeta i Smoki. U ukupnoj prodaji vlastiti brendovi čine 64,0 odsto, a brendovi principala u distribuciji 26,8 odsto. Apotekarski lanac Farmacia čini 9,2 odsto ukupnog prihoda.
Fokus na dalje sprečavanje zaraze i nesmetanu proizvodnju
Kompanija je, zahvaljujući stabilnoj finansijskoj poziciji, uz očuvanje pune zaposlenosti i plata, mogla da se aktivno uključi i pomogne u borbi protiv koronavirusa donirajući ukupno 3,7 miliona evra za suzbijanje pandemije na ključnim tržištima.
U prvoj polovini godine održana je i Glavna skupština Atlantic Grupe na kojoj je doneta odluka o isplati dividende za 2019. godinu u iznosu od 25 kuna po akciji, odnosno sveukupno 11,1 miliona evra**, koliko je akcionarima isplaćeno u julu.
Brojna nezavisna istraživanja tržišta potvrdila su uspešnost ukupne kompanijske strategije, pa je Atlantic Grupa, između ostalog, u izboru kompanije MojPosao proglašena za petog najpoželjnijeg poslodavca u Hrvatskoj, dok je Cedevita prema istraživanju agencije Ipsos najpoželjniji brend u kategoriji bezalkoholnih napitaka u Hrvatskoj i Sloveniji i drugi najpoželjniji u Srbiji.
*Nastavljajući korporativnu strategiju dezinvestiranja non-core poslovnih djelatnosti Atlantic Grupa je u 2019. u cijelosti izašla iz segmenta sportske i aktivne prehrane (Multipower), iz dodataka prehrani (Dietpharm i Multivita) te distribucije vode u galonima. Kompanija usmjerava fokus na glavne kategorije roba široke potrošnje koje čine kava, pića, delikatesni namazi te slatki i slani snack, kao i na daljnji rast i razvoj distribucije te ljekarničkog lanca Farmacia. To uključuje i ciljanu internacionalizaciju s brendovima koji su dokazali međunarodni potencijal.
**tecaj od 7,5
(Telegraf.rs/PR)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.