• 0

Prva zemlja koja će naterati Fejsbuk i Gugl da plate za vesti

Studija iz 2019. je pokazala da je u proteklih deset godina ugašeno 3.000 novinarskih radnih mesta u Australiji

  • 0
Mark Zuckerberg, Mark Zakerberg, Facebook

Foto: Tanjug/AP

Australija će prisiliti tehnološke divove poput Fejsbuka i Gugla da tamošnjim medijima plate za objavljene vesti, a cilj toga je zaštita nezavisnog novinarstva.

Tim potezom ova zemlja postaje prva koja će tražiti od internetskih kompanija da medijskim kućama plaćaju za novinski sadržaj, prema modelu sličnom autorskim pravima, i to će ove godine regulisati zakonom, prenosi Seebiz.

- To bi bilo pošteno za poslovanje australijskih medija. Moramo da osiguramo bolju konkurenciju, bolju zaštitu potrošača i održivo medijsko okruženje - rekao je tamošnji ministar finansija.

Ovaj potez je usledio nakon što su giganti počeli da se brane od strože regulative širom sveta, i dan nakon što su američki zastupnici na kongresnom saslušanju napali Gugl i Fejsbuk za zloupotrebu tržišne moći.

Nakon ispitivanja tržišta medija i moći američkih platformi, australijska vlada je krajem 2019. zatražila od ove dve kompanije da pregovaraju s medijskim kućama o korišćenju njihovog sadržaja.

Google Play Store

Tehnološki divovi ubiraju "kajmak", ali se tome polako staje na put / Foto: Shutterstock

Pregovori, međutim, nisu urodili plodom, pa Kanbera najavljuje da će, ako se dogovor ne postigne na arbitraži u roku od 45 dana, australijska agencija za komunikaciju i medije u ime vlade doneti zakonske obaveze.

Gugl kaže da uredba ignoriše "milijarde klikova", koje šalju australijskim medijskim kućama svake godine.

- To šalje zabrinjavajuću poruku firmama i investitorima da će vlada radije intervenisati nego pustiti da tržište samo radi - izjavio je Mel Silva, izvršni direktor Gugla za Australiju i Novi Zeland.

Fejsbuk se zasad nije oglasio o ovom pitanju.

Studija iz 2019. je pokazala da je u proteklih deset godina ugašeno 3.000 novinarskih radnih mesta u Australiji, jer su tradicionalne medijske kompanije potrošile svoj prihod od oglašavanja na Gugl i Fejsbuk, koji nisu plaćali ništa za medijski sadržaj.

Za svakih 100 dolara, koji se potroše na onlajn oglašavanje u Australiji, ne ubrajajući kratke novinske reklame, gotovo trećina ide Guglu i Fejsbuku. Druge zemlje su probale da ih prisile na dogovor, ali nisu uspele.

Video: Za ovih 10 zanimanja vam ne treba fakultet, a može lepo da se zaradi

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke