• 0

Prva zemlja koja će naterati Fejsbuk i Gugl da plate za vesti

Studija iz 2019. je pokazala da je u proteklih deset godina ugašeno 3.000 novinarskih radnih mesta u Australiji

  • 0
Mark Zuckerberg, Mark Zakerberg, Facebook Foto: Tanjug/AP

Australija će prisiliti tehnološke divove poput Fejsbuka i Gugla da tamošnjim medijima plate za objavljene vesti, a cilj toga je zaštita nezavisnog novinarstva.

Tim potezom ova zemlja postaje prva koja će tražiti od internetskih kompanija da medijskim kućama plaćaju za novinski sadržaj, prema modelu sličnom autorskim pravima, i to će ove godine regulisati zakonom, prenosi Seebiz.

- To bi bilo pošteno za poslovanje australijskih medija. Moramo da osiguramo bolju konkurenciju, bolju zaštitu potrošača i održivo medijsko okruženje - rekao je tamošnji ministar finansija.

Ovaj potez je usledio nakon što su giganti počeli da se brane od strože regulative širom sveta, i dan nakon što su američki zastupnici na kongresnom saslušanju napali Gugl i Fejsbuk za zloupotrebu tržišne moći.

Nakon ispitivanja tržišta medija i moći američkih platformi, australijska vlada je krajem 2019. zatražila od ove dve kompanije da pregovaraju s medijskim kućama o korišćenju njihovog sadržaja.

Google Play Store Tehnološki divovi ubiraju "kajmak", ali se tome polako staje na put / Foto: Shutterstock

Pregovori, međutim, nisu urodili plodom, pa Kanbera najavljuje da će, ako se dogovor ne postigne na arbitraži u roku od 45 dana, australijska agencija za komunikaciju i medije u ime vlade doneti zakonske obaveze.

Gugl kaže da uredba ignoriše "milijarde klikova", koje šalju australijskim medijskim kućama svake godine.

- To šalje zabrinjavajuću poruku firmama i investitorima da će vlada radije intervenisati nego pustiti da tržište samo radi - izjavio je Mel Silva, izvršni direktor Gugla za Australiju i Novi Zeland.

Fejsbuk se zasad nije oglasio o ovom pitanju.

Studija iz 2019. je pokazala da je u proteklih deset godina ugašeno 3.000 novinarskih radnih mesta u Australiji, jer su tradicionalne medijske kompanije potrošile svoj prihod od oglašavanja na Gugl i Fejsbuk, koji nisu plaćali ništa za medijski sadržaj.

Za svakih 100 dolara, koji se potroše na onlajn oglašavanje u Australiji, ne ubrajajući kratke novinske reklame, gotovo trećina ide Guglu i Fejsbuku. Druge zemlje su probale da ih prisile na dogovor, ali nisu uspele.

Video: Za ovih 10 zanimanja vam ne treba fakultet, a može lepo da se zaradi

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>