Naše firme se sve više okreću onlajn susretima, a ovo su prednosti nove komunikacije
Više od 300 predstavnika kompanija iz prehrambene, metalske, građevinske industrije, IKT i sektora turizma, iz 25 zemalja, učestvovalo je na onlajn bilateralnim susretima CONNECTO 2020.
Susrete su, u okviru Evropske mreže preduzetništva (EEN), organizovali Privredna komora Srbije i Institut Mihajlo Pupin, u saradnji sa partnerima iz regiona.
Na virtuelnim sastancima od 28. do 30. jula učestvovale su čak 82 kompanije iz Srbije, a učesnici imaju veoma pozitivna iskustva nakon razgovora sa potencijalnim poslovnim partnerima, saopštila je PKS.
Skup je organizovan u saradnji sa kolegama EEN mreže iz Bosne i Hercegovine i regiona, a tokom tri dana, kaže se u saopštenju, sve firme su imale mogućnost da na jednostavan i efikasan način putem platforme identifikuju poslovne partnere, klijente, dobavljače i zakažu onlajn sastanke.
- Važnost ovakvog načina povezivanja igra ključnu ulogu u vreme pandemije i problema sa kojima se suočavaju kompanije i privreda u celini. Većina poslovnih skupova se organizuje onlajn što predstavlja izazov kako za same organizatore, tako i za učesnike, a cilj nam je da podržimo firme da ostanu u kontaktu sa poslovnim partnerima i da nađu nove - izjavila je Katarina Momčilović Matić, iz PKS.
Vlasnik i direktor preduzeća "Znam Ko", Milun Stanojević, koje se bavi izvozom i uvozom delova za auto-industriju i poljomehanizaciju, ističe da se njegova firma delimično uskladila sa novom realnošću, kao i da predstoje tehnička prilagođavanja i edukacija za ovu vrstu komunikacije u budućnosti.
Ističe da je PKS efikasno reagovala i omogućila kompaniji da ostanu u globalnoj ekonomskoj trci.
- Od marta ove godine, kada je počela intenzivnija upotreba novih tehnologija i digitalnih alata, definitivno smo sagledali da je to perspektiva i imperativ u poslu. Onlajn susreti pomažu u pronalaženju novih partnera u novoj realnosti - istakao je Stanojević.
Ivana Čukanović, vlasnica kompanije "Zlatni čajevi", ima iskustva sa onlajn sastancima koji, kako ističe, mogu dosta da pomognu u traženju novih poslovnih partnera.
- Naročito je lako komunicirati sa inostranim poslovnim partnerima koji su navikli na sažete i konkretne razgovore. Smatram da bi bilo veoma korisno da se ovakvi sastanci organizuju po delatnostima, na primer: proizvodnja hrane - distributer - veleprodaja - maloprodaja - špedicija - ugostitelji. To su povezane delatnosti koje se mogu direktno povezati - ocenila je ona.
Evropska mreža preduzetništva predstavlja najveću mrežu koja pruža podršku malim i srednjim preduzećima i pomaže im da poboljšaju i inoviraju svoje poslovanje kroz partnerstvo, informisanje i stručnu pomoć. U prethodnih 12 godina, više od 17.000 domaćih preduzeća je koristilo usluge ove mreže, a najveća zainteresovanost je bila za različite treninge i savetodavne usluge.
Video: Nije se dogodio prekid spoljnotrgovinskih veza sa zemljama sa kojima Srbija ima značajnu razmenu
(Telegraf Biznis)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.