Šta rade državni činovnici u vreme korone? Online obuke porasle, posebno interesovanje za inspektore
Stručno usavršavanje državnih službenika u Srbiji, u okviru reforme javne uprave, nastavljeno je uprkos pandemiji korona virusa. Sprovedene su brojne različite onlajn obuke. To istovremeno pomaže javnoj upravi da se preobrazi u dobu upravu i da efikasno, transparentno i sve više digitalno pruža usluga građanima i privredi.
Kako se taj sektor bori sa koronom, da li se menja njihov način poslovanja i koji su izazovi sa kojima se suočavaju, razgovarali smo sa Jovanom Važić, koja je rukovodilac Grupe za komunikaciju i koordinaciju Nacionalne akademije za javnu upravu.
- Кako vaša institucija funkcioniše i kako komunicirate tokom pandemije? Кako se u ovo vreme obavlja edukacija državnih službenika?
- Novonastale okolnosti prouzrokovane globalnom pandemijom КOVID-19, značajno su uticale na način funkcionisanja i sprovođenja obuka u Nacionalnoj akademiji za javnu upravu, dok se komunikacija i dalje sprovodi u sličnoj dinamici kao i pre pandemije, ali isključivo putem sajta i socijalnih mreža.
LMS platformu za onlajn učenje lansirali smo mesec dana pre pojave korona virusa, tako da smo se na vreme prilagodili novonastaloj situaciji. Sa modela klasičnih obuka u učionicama, prešli smo u potpunosti na model onlajn obuka i vebinara. Platforma omogućava svim državnim službenicima da pohađaju onlajn obuke sa računara, bez obzira na to gde se oni nalaze i dinamikom koja im odgovara. Obuke postaju dostupnije i zaposlenima koji rade u jedinicama lokalnih samouprava, jer imaju mogućnost da pohađaju obuku bez dodatnih troškova putovanja i maksimalno zdravstveno bezbedno.
To nam je omogućilo da se tokom dana izolacije osećamo povezano, blisko i dale nam osećaj da nismo sami.
Ovu kriznu situaciju iskoristili smo kao šansu da unapredimo stručno usavršavanje u upravi i omogućimo da edukacija zaposlenih državnih službenika i konstantno ulaganje u ljude nikada ne prestane, jer ljudi su naš najvažniji resurs.
- Kako su drugi prihvatili platformu?
- Za nekoliko meseci od puštanja u rad, na platformi je registrovano 5.500 korisnika iz preko 400 institucija. Organizovano je 55 vebinara iz 38 različitih tema sa skoro 3.000 polaznika.
Trenutno je na raspolaganju devet onlajn obuka, a dodatne tri su u pripremi.
- Кoje sve obuke sprovodite?
- Državni službenici mogu da steknu znanje iz usko stručnih oblasti kao što su inspekcijski nadzor, ustavno uređenje ili opšti upravni postupak.
Sa druge strane, dostupne su i obuke za razvoj ličnih veština kao što su poslovna i jezička komunikacija ili očuvanje fizičkog zdravlja, a u planu je priprema dodatnih onlajn obuka.
- Upravo su zaposleni u javnoj upravi jedna od vaših ciljnih javnosti. Na koje sve načine sa njima komunicirate? Кoji je cilj te komunikacije?
- Akademija sarađuje sa svim organima i organizacijama javne uprave, preko imenovanih predstavnika ili organizacionih jedinica nadležnih za upravljanje ljudskim resursima i to predstavlja našu mrežu kontakt osoba u organima, preko kojih se odvija direktna komunikacija ka svim institucijama.
Кontakt osobe pravovremeno dobijaju informacije o planu obuka/vebinara za naredni mesec i dalje diseminuju informacije zaposlenima u organima, kako bi na vreme planirali obuku ili vebinar koji će pohađati.
Takođe, naš vebsajt i društvene mreže uvek su dobro mesto za informisanje o aktuelnostima, jer se upravo isključivo preko sajta i platforme vrši prijava na neku od aktuelnih obuka.
- U akademiji postoje i obuke za odnose sa javnošću. Кoja je njihova svrha?
- Odnosi sa javnošću predstavljaju planirane akcije koje upravljaju ugledom i dobrim odnosima sa ciljnim javnostima. Veština komuniciranja, jasnoća dijaloga, sloboda kreativne komunikacije i kontakt sa drugim ljudima predstavljaju srž odnosa sa javnošću.
Svakog dana krize najrazličitijih vrsta utiču na brojne institucije, organizacije, nezavisno od njihove veličine, uspeha ili broja zaposlenih. Stoga, zaposleni u javnoj upravi koji se bave odnosima sa javnošću, moraju da razvijaju veštine pisane i usmene komunikacije, veštinu pregovaranja, kreativnog pisanja, kao i upravljanja i rešavanja kriznih situacija i konflikata.
Ja sam inače jedan od akreditovanih predavača Nacionalne akademije za javnu upravu, koji sa polaznicima radi upravo na usavršavanju ovih veština.
- Kako se nosite sa stresom u ovim okolnostima?
- Sačuvati mentalno zdravlje i biti sabran tokom trajanja pandemije korona virusa i svega što je usledilo kao posledica širenja zaraze važno je skoro isto koliko i pridržavati se saveta Svetske zdravstvene organizacije i nadležnih institucija.
Ne možemo se ponašati kao da se ništa ne događa, ali možemo i moramo mirno i racionalno, hladne glave uzeti u obzir činjenice, potruditi se da se hranimo zdravo, treniramo u skladu sa našim zdravstvenim mogućnostima i formom i pokušamo da radom na sebi svedemo taj nivo stresa na minimum.
Poremećaj svakodnevice i nove emocije sa kojima se suočavamo proizvode strah i zbog toga mentalno zdravlje može biti narušeno, pa je od presudnog značaja biti aktivan ili raditi sve ono što vas relaksira.
U mom slučaju, odabrala sam da budem aktivna i svakodnevno radim vežbe sa tegovima, koje se sada u ovom periodu mogu raditi i na otvorenom, kao i trčanje. To je ono što me drži u balansu i ravnoteži i pomaže mi da što lakše preguram ove novonastale okolnosti, da zadržim fokus i budem maksimalno produktivna.
Video: Najveći ekonomski izazovi u narednih 10 godina
(V.B.)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.