Kako se istopilo bogatstvo najbogatijeg Nemca: Imperija u auto-industriji nestaje iz dana u dan
Ove godine, naročito otkako je počela kriza sa koronom koja je uticala i na auto-industriju, u fokus javnosti opet se pojavila kompanija Continental AG. To je poznati proizvođač delova za automobile.
Poslednja vest o njima pojavila se u vezi sa dizelgejtom.
Početkom 2018. godine Georg Schaeffler postao je najbogatija osoba u Nemačkoj jer su porasle deonice te kompanije u kojoj on i njegova majka Maria Elisabeth Schaeffler Thumann imaju većinski udeo. Tada je njihovo zajedničko bogatstvo iznosilo 35 milijardi dolara.
Sada imaju tek četvrtinu tog iznosa. To je delom posledica pandemije, koja je značajno smanjila prodaju automobila, ali i šireg trenda prelaska na električne automobile.
Schaeffleri su svaku od poslednje dve godine završili sa manje novca nego što su započeli, a 2020. može biti ista. Oboje su samo ove godine izgubili oko četvrtine svog bogatstva.
Iako su i dalje imućni, pad bogatstva Schaefflera, koji je jedan je od najvećih među svetskim milijarderima, ukazuje na usporavanje globalne proizvodnje vozila.
Ogromni gubici
Georg (55) i Maria-Elisabeth (78) takođe kontrolišu firmu Schaeffler A, koja se suočila sa sličnim pritiscima kao Continental. Deonice u obe firme ove godine su pale za više od petine. Schaeffleri trenutno vrede 8,5 milijardi dolara.
Druge porodice povezane s auto-industrijom takođe trpe gubitke. Susanne Klatten i Stefan Quandt, glavni deoničari proizvođača automobila Bayerische Motoren Werke AG (BMW), i predsednik Hyundai Motor Group Chung Mong-Koo, doživeli su pad bogatstva ove godine za oko 10 odsto.
Continental je prošle godine objavio planove za temeljne reforme radi povećanja profita. Firma je zatim u martu najavila da će istražiti dodatna smanjenja troškova i potencijalno zatvaranje postrojenja, a kasnije je rekla da će smanjiti isplatu dividendi kako bi uštedela oko 350 miliona evra.
U međuvremenu, Schaeffler razmatra novi program smanjenja troškova.
Počeli od drvenih kolica
Georgov otac i stric osnovali su 1946. godine Schaeffler koji se tada zvao INA-Holding Schaeffler KG, kako bi pravili drvena kolica. Firma se proširila 1949. nakon što je Georgov otac razvio metodu za proizvodnju pouzdanih ključnih komponenti.
Do ranih devedesetih Schaeffler je imao više od 20.000 radnika u fabrikama na tri kontinenta. Kada mu je otac umro 1996. godine, Georg Schaeffler nasledio je 80% kompanije tada već poznate po ležajevima koji nosi njegovo prezime, dok je njegova majka nasledila ostatak.
Kontrolu u Continentalu preuzeli su 2008. godine.
Video: Radnici koji će raditi od kuće do 2021. godine ili - zauvek?!
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Karlo
Ako ne budem mogao da spavam,znaću razlog.
Podelite komentar
534
Kad naletiš na šibicare oni te prvu a neretko i drugu ruku puste da dobiješ da bi te navukli. Ako znaš kad treba da staneš onda si im uzeo pare ali ako ti zine dupe ostaneš bez ičega. Malo mu milioni bili pa hteo milijarde...
Podelite komentar
zeljko
Sada nemaju sta da jedu...
Podelite komentar