Dijamanti idu ispod cene: Svetski lider pao pod pritiskom krize, manji rivali ga "pojeli"
Oporavak industrije zavisiće od potrošača koji se vrate u prodavnice nakita
"De Beers" je konačno odlučio da smanji cenu svojih dijamanata, u želji da podstakne prodaju nakon što je pandemija korona virusa paralisala tu industriju.
Svetski proizvođač broj 1, rekao je kupcima da smanjuje cenu za krupnije kamenje, za čak 10%, a izvor koji je odao ovu informaciju želeo je da ostane anoniman, piše Blumberg. Portparol kompanije je odbio da komentariše.
Jedinica "Anglo American Plc", zajedno s ruskim rivalom "Alrosa PJSC", ranije je pokušavala svim silama da odbrani vrednost dijamanata, ali je celokupna industrija stala sa zatvaranjem prodavnica i padom prodaje nakita.
U drugom tromesečju, "De Beers" i "Alrosa" zajedno su prodali nebrušene dijamante u vrednosti od 130 miliona američkih dolara, što je značajan pad u odnosu na 2019, kada su "uzeli" 2,1 milijardi USD.
Vodeća svetska kompanija je spustila cenu dijamanata većih od jednog karata, a kod manjih dragulja je cena ostala ista, jer je što se njih tiče - potražnja mala.
Pre smanjenja cena, "De Beers" je napravio velike ustupke u odnosu na svoje standardne uslove kupovine, omogućavajući kupcima da produže ugovor i pogledaju dijamante na alternativnim lokacijama. Ipak, manji rivali prodavali su ih sa 25% popusta, jedući tržišni udeo ove kompanije.
Oporavak industrije zavisiće od potrošača koji se vrate u prodavnice nakita. Iako se potražnja oporavila u Kini, SAD je i dalje najvažnije tržište, koje čini gotovo polovinu globalne prodaje.
Video: Skoro pa prozirni dijamant košta 14 miliona dolara. Koliko bi koštao da je bez greške?
(Telegraf Biznis)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.