Dijamanti idu ispod cene: Svetski lider pao pod pritiskom krize, manji rivali ga "pojeli"
Oporavak industrije zavisiće od potrošača koji se vrate u prodavnice nakita
"De Beers" je konačno odlučio da smanji cenu svojih dijamanata, u želji da podstakne prodaju nakon što je pandemija korona virusa paralisala tu industriju.
Svetski proizvođač broj 1, rekao je kupcima da smanjuje cenu za krupnije kamenje, za čak 10%, a izvor koji je odao ovu informaciju želeo je da ostane anoniman, piše Blumberg. Portparol kompanije je odbio da komentariše.
Jedinica "Anglo American Plc", zajedno s ruskim rivalom "Alrosa PJSC", ranije je pokušavala svim silama da odbrani vrednost dijamanata, ali je celokupna industrija stala sa zatvaranjem prodavnica i padom prodaje nakita.
U drugom tromesečju, "De Beers" i "Alrosa" zajedno su prodali nebrušene dijamante u vrednosti od 130 miliona američkih dolara, što je značajan pad u odnosu na 2019, kada su "uzeli" 2,1 milijardi USD.
Vodeća svetska kompanija je spustila cenu dijamanata većih od jednog karata, a kod manjih dragulja je cena ostala ista, jer je što se njih tiče - potražnja mala.
Pre smanjenja cena, "De Beers" je napravio velike ustupke u odnosu na svoje standardne uslove kupovine, omogućavajući kupcima da produže ugovor i pogledaju dijamante na alternativnim lokacijama. Ipak, manji rivali prodavali su ih sa 25% popusta, jedući tržišni udeo ove kompanije.
Oporavak industrije zavisiće od potrošača koji se vrate u prodavnice nakita. Iako se potražnja oporavila u Kini, SAD je i dalje najvažnije tržište, koje čini gotovo polovinu globalne prodaje.
Video: Skoro pa prozirni dijamant košta 14 miliona dolara. Koliko bi koštao da je bez greške?
(Telegraf Biznis)
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.