• 0
 ≫ 

Postavljene prve oznake "Čuvarkuća"

 ≫ 

Jedan od kriterijuma da proizvod bude prepoznatljiv kao "Čuvarkuća" jeste da najmanje 80 odsto njegove vrednosti bude stvoreno u Srbiji

  • 0
idea, pks, čuvarkuća Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić

Postavljene su prve oznake "Čuvarkuća", koje su garancija da su proizvodi domaćeg porekla i vrhunskog kvaliteta, a Mihajlo Vesović iz Privredne komore Srbije kaže da je reč o jednom od najvažnijih projekata u okviru akcije "Stvarano u Srbiji", koji se sprovodi zajedno sa privredom Srbije.

Vesović je sa generalnom direktorkom kompanije Merkator-S, Violetom Kovačević, postavio prve oznake "Čuvarkuća" u prodavnici IDEA Beograđanka i poručio da je ta oznaka važna stvar ne samo za potrošače koji će znati koji su proizvodi stvoreni od domaćih vrednosti, domaćih sirovina, sa domaćim radom i sa visokim ili vrhunskim kvalitetom, već da je to izuzetno važno i za druge proizvođače i druge trgovinske lance, za sve one koji se bavi privredom u Srbiji.

- Na ovaj način, dodeljivanjem ovog žiga, mi smo upravo istakli te proizvođače, te proizvode koji promovišu domaći kvalitet. Zahvaljujem Merkatoru koji nam je jaka podrška i pozivam i druge trgovinske lance, i one male i velike, da podrže ovu akciju, jer smatram da je ovo jedna od najvažnijih društveno odgovornih akcija koje ćemo zajedno sprovoditi sa privredom u narednom periodu - kaže Vesović.

Naveo je da se ova akcija ne završava dodelom "Čuvarkuća" i da će ona imati svoj nastavak.

- Želimo na ovaj način da podržimo i male proizvođače i velike koji imaju u svom lancu dobavljača male domaće dobavljače, ali i da pokažemo potrošačima važnost kupovine proizvoda obeleženih ''Čuvarkućom'', jer time ne samo da kupuju kvalitetan domaći proizvod nego i podržavaju celokupnu domaću ekonomiju - naveo je.

Violeta Kovačević je zahvalila PKS na izuzetno važnoj incijativi i projektu "Čuvarkuća", za koji kaže da će doprineti daljem snažnom razvoju i jačanju srpske privrede i domaćih proizvođača.

- Merkator-S je nacionalni trgovinski lanac koji čak 97 odsto vrednosti robe kupuje u Srbiji. Jedno do naših strateških opredeljenja je saradnja sa domaćim dobavljačima, sa posebnim fokusom na male proizvođače - navela je ona.

Novinarima je dalje rekla da je upravo iz takve saradnje još pre nekoliko godina nastao autentičan srpski brend "Ukusi moga kraja", projekat koji je Merkator-S pokrenuo pre pet godina, u saradnji sa malim proizvođačima kojima je bila potrebna podrška za osnaživanje poslovanja i veće prisustvo na domaćem tržištu.

Navela je da je IDEA Beograđanka prva radnja Merkatora-S u kojoj su zajedno sa PKS označili sve artikle koji su dobili znak "Čuvarkuća".

- Već u narednih nekoliko dana naša kuća će biti puna ''Čuvarkuća'', jer ćemo širom Srbije u svim našim Idea, Merkator i Roda objektima označiti sve proizvode sa tim znakom, kako bi kupci mogli lakše da prepoznaju pravi ponos i prave čuvarkuće srpske privrede - poručila je Kovačević.

"Čuvarkuću" je dobilo 19 proizvoda "Ukusi moga kraja" kompanije Merkator-S i to štrudla sa makom, orasima i višnjom, koje proizvodi AS Braća Stanković iz Grocke, suva šljiva i koktel suvog voća, koje proizvodi Agranela iz Valjeva, kiselo mleko i pavlaka, jogurt i Zlatiborski kačkavalj, koje proizvodi Poljoprivredni kombinat Zlatibor, slatka od maline, kupine, šumske jagode i višnje, koje proizvodi Trampex iz Brusa, i kupinovo vino koje proizvodi Moć prirode iz Beograda.

Kako je ranije saopšteno, kompanija Merkator-S je do sada predala kompletnu dokumentaciju za čak 117 proizvoda "Ukusi moga kraja", a u narednih nekoliko nedelja predaće dokumentaciju za kompletan asortiman koji broji 203 proizvoda ovog brenda.

Jedan od kriterijuma da proizvod bude prepoznatljiv kao "Čuvarkuća" jeste da najmanje 80 odsto njegove vrednosti bude stvoreno u Srbiji.

Pravo na žig "Čuvarkuća", u okviru projekta Privredne komore Srbije "Stvarano u Srbiji", dobilo je 75 proizvoda kao potvrdu kvaliteta i domaćeg porekla, a pravo korišćenja "Čuvarkuće" dobija se na tri godine, sa mogućnošću resertifikacije.

Video: U prestonici srpske kajsije se ne bere, martovski mraz desetkovao rod: Loša godina za voćare

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>