Dejan Ljevnaić, direktor OC Jahorina: Ovo je tajna biznisa koji ima istorijske cifre dok sve stoji
"Brze investicije i veliki projekti otvaraju nova radna mesta, povećavaju vrednost zemljišta, privlače investitore ali i turiste koji su željni odmora i putovanja"
U trenutku kada se svetska privreda urušava, oni beleže najbolje rezultate u istoriji. Iako je rekordna letnja sezona tek izmakla, već razmišljaju o zimskoj i kako da gostima obezbede sigurno zimovanje.
Dejan Ljevnaić, direktor OC Jahorina, u intervjuu za Telegraf Biznis govori o izazovima sa kojima se suočava kao privrednik, koliko je teško voditi biznis na ovim prostorima, ali i kako biti najbolji kada sve stoji.
Ne krije gubitke i veruje da će ih nadomesititi, a za sve kaže, duguje i veliku zahvalnost svojim radnicima čiji je broj sačuvao.
- Svetski turizam je teško pogošen korona krizom, ali ne i Jahorina. Olimpijski centar beleži rekordnu posećenost, čak ste naveli da je "istorijska". Da li ste se nadali tome?
- Mogu reći da smo verovali i radili smo predano, sa velikim entuzijazmom kako bismo osigurali najbezbjednije moguće uslove, što je na kraju imalo pozitivan ishod. Uprkos korona virusu, mi beležimo najuspešniju letnju sezonu u istoriji. Prema poslednjem preseku ovog leta smo ostvarili gotovo 65.000 vožnji što je povećanje za više od 5 puta u odnosu na prethodnu godinu koja je bila najuspešnija po svim parametrima. Imali veliku prednost jer se nalazimo na ogromnom prirodnom prostranstvu i sve naše aktivnosti vežu se za čist vazduh i boravak u prirodi. Svakako da uprkos svim prednostima ništa nismo prepustili slučaju, od samog početka se pridržavamo svih preporuka za zaštitu zdravlja i bezbrižnost svih naših gostiju što nam je prioritet u svakom momentu.
- Zbog čega je OC bio toliko privlačan turistima ovog leta, da li ste ponudu učinili bogatijom, nesvakidašnjom za region?
- Pored samih prirodnih potencijala koje Jahorina ima posebno sam ponosan na ulaganje u nove letnje sadržaje koji se mogu videti i probati samo na Jahorini – Tower, Loopster, Skydive, pedaline i lopte za hodanje po vodi. Naš planinski Bob već je najpopularnija adrenalinska atrakcija, a posetioci svakako uživaju u letnjem sankanju na gumama, vožnjama xRaycerom, biciklima i dugim šetnjam označenim planinskim stazama. Pre više od tri godine kada sam sa svojim timom preuzeo upravljanje Olimpijskim centrom Jahorina, letnja sezona gotovo da nije ni postojala i mnogima su naši planovi izgledali neralno, a sada imamo povećanje saobraćaja u odnosu na baznu 2016. godinu za više od 15 puta.
Mnogo toga smo uradili i plan nam je da ulažemo još više jer to daje odlične rezultate čak i u uslovima nemaju baš povoljan uticaj, smatramo da je samo predan rad recept za prevazilaženje problema.
Ono što nam je najvažnije je da nismo otpustili niti jednog radnika u ovom periodu i što su svi uredno primali platu i videli da i u ovakvim okolnostima postoji perspektiva.
- Koji tip turista ste najčešće sretali, iz kojih zemalja?
- Najbrojniji su gosti iz Bosne i Hercegovine i Srbije, ali smo zabeležili i porast broja gostiju iz Crne Gore i Hrvatske. U odnosnu na prethodne godine drastično se povećao broj gostiju a tome su svakako doprinele naše letnje atrakcije i dobra promocija prvenstveno u BIH i Srbiji na šta smo se bazirali u predesezonskom periodu.
- Koje promene u poslovanju, odnosno mere bezbednosti ste morali da primenite otkada je počela pandemija i da li je to, ugrubo, bio veliki trošak za OC Jahorina?
- Situacija u vezi sa Covid-om promenila je naše prioritete i snažno je uticala na naše odnose, rad, slobodno vreme, društveni život i školske aktivnosti. Međutim, naša velika strast za planinom i skijanjem ostala je nepromenjena. Imali smo ogromne gubitke kada smo zaustavili zimsku sezonu pre vremena i nije bilo prijatno obustaviti rad ski centra u danima kada smo imali više nego dovoljnu količinu snega na stazama ali nam je prioritet svakako bilo zdravlje naših zasposlenih i gostiju.
Prema pojekcijama koje smo imali za mesec mart zbog ranog zatvaranja sezone imali smo gubitke od preko 6. 000. 000 KM ali nismo dozvolili da nas to pokoleba. Nastavili smo sa radom i pripremili letnju sezonu koja je najuspešnija u istoriji. I dalje apelujemo na goste da nose maske gde je to neophodno, redukovali smo dozvoljeni broj osoba na korpi šestoseda, svi naši zaposleni nose maske i dezinfekciona sredstva su dostupna na više lokacija na planini. Otkazali smo sve događaje, takmičenja i aktivnosti koje podrazumevaju okupljanje veće grupe ljudi na određenom prostoru. Naš se svet poslednjih meseci potpuno preokrenuo.
- Da li ste primetili neke konkretne greške koje su pravili turistički centri, hoteli, vlasnici apartmana i zabavnih parkova, a zbog kojih su platili ceh ove sezone?
- Većinu svog vremena provodim baveći se Jahorinom i strategijom za razvoj, naravno da pratim i okolne ali i svetske turističke centre ali samo kako bih razvio nove ideje i njihovu dobru praksu prilagodio i primenio na Jahorini. Smatram da iz svake situacije postoji izlaz i da okolnosti koje ne možemo promeniti treba okrenuti u svoju korist. Mi smo se bazirali na domaći turizam i goste, radili smo promociju širom gradova u BiH i to je zaista bio pravi potez, što dokazuju i rezultati poslovanja koje smo ostvarili ovog leta.
- Po čemu je Jahorina jedinstvena? Koliko je tačno ljudi posetilo OC ove godine?
- Jahorina je jedinstvena po svom prirodnom potencijalu, kojim se ne može pohvaliti mnogo planinskih centara. Savršen je spoj netaknute prirode, najboljeg skijanja i adrenalinskih atrakcija koje se mogu videti samo u velikim zabavnim parkovima poput Disneylanda. Jahorina ima i veliku prednost a to je blizina velikog grada Sarajeva i međunarodnog aerodroma koji se nalazi na samo tridesetak minuta vožnje od Jahorine. Ovog leta ostvareno je više od 60.000 letnjih vožnji na našim sadržajima ali je broj posetilaca sigurno još veći zbog svih onih koji su dolazili na Jahorinu samo kako bi uživali u šetnjama planinskim vrhovima, nekom od ugostiteljskih objekata ili jednostavnom odmoru u prirodi.
- Kakav je vaš pogled na svetski turizam u narednoj i ostalim godinama koje dolaze - ima li brzog oporavka?
- Smatram da samo ulaganje u nove projekte i konstatntno usavršavanje ponude omogućava brz oporavak. Bitno je pokrenuti zamajac privrede, podržati ekonomiju i prilagoditi se trenutnim okolnostima.
Brze investicije i veliki projekti otvaraju nova radna mesta, povećavaju vrednost zemljišta, privlače investitore ali i turiste koji su željni odmora i putovanja. Ali, centar i srž svega je bezbedan, bezbrižan i zadovoljan i gost.
Pored već poznatog „Hospitality is part of skiing“ i „Jahorina cares“ će biti naš slogan ove zime i time želimo potvrditi našu apsolutnu posvećenost osiguranju da skijanje bude moguće pod najbezbjednijim uslovima za sve.
Želimo se pobrinuti za sve goste i želimo biti sigurni da će bezbrižno uživati u svom odmoru, spustovima i fantastičnom Jahorinom.
- Nosite titulu i privrednika godine, koliku čast, a koliko odgvornost vam je donela?
- Titula mi je donela ogromnu čast i dodatnu motivaciju za dalji rad i napredak ali naravno i odgovornost da radim još više i još bolje. Titula ne pripada samo meni nego mom timu kojem sam izuzetno zahvalan ali i svim zaposlenim u Olimpijskom centru Jahorina. Dokaz da se predan rad i trud i te cene nam je samo podstrek za nove ideje, projekte i poslovne podvige.
- Koliko je teško, iz vašeg iskustva voditi biznis na ovim prostorima, šta bi, prema vašem mišljenju trebalo da ima dobar menadžer, navedite 5 osobina?
- Uvek kažem da je najvažnije da zaista volite to što radite, ja živim skijanje i planinu 24 časa dnevno i ne bih mogao da zamislim da se bavim nekim poslom koji ne volim.
Jahorina je divna planina i pruža mi ogromnu inspiraciju.
Dobar menadžer mora da voli svoj posao i to je prva i najbitnija stavka za uspeh, potom neophodno je da ulaže u svoje zaposlene i njihovo usavršavanje ali i da obraća pažnju na sitnice.
Mi ne okrećemo glavu ni od jednog problema, sa jednakom posvećenošču rešavamo najsitnije ali i krupne probleme.
Bitno je odrediti prioritete, ciljeve i jasno definisati plan rada i smatram da uspeh ne može izostati u bilo kojoj oblasti.
Video: Pogledajte kako je bilo na Trci poznatih ljubitelja Jahorine
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Tehnolog
Gde je ministarstvo turizma ili kako se već zove?! Da pročitaju "stručnjaci" šta čovek priča. Besplatna lekcija...E Srbijo ovakav čovek je radio kod nas i mi smo uspeli da ga prepustimo BiH. Svaki Skijas zna ko je podigao Kopaonik i sada objašnjava kako se vodi Ski centar u komšiluku. Jahorina je odličan izbor.
Podelite komentar
Srkimaja
Espreso na Jahorini oko 200 dinara 3 km sramota i to u sred ljeta .....
Podelite komentar