Gradnja metroa u Beogradu kreće u decembru 2021, a ovo su putanje za prve dve linije
Domaće arhitekte biće zadužene da osmisle 43 stanice prve dve linije metroa
Zamenik gradonačelnika Beograda, Goran Vesić, izjavio je danas da će izgradnja beogradskog metroa početi u decembru 2021. godine, te da je zatvorena finansijska konstrukcija za tu investiciju.
On je rekao da je taj projekat vredan 4,4 milijarde evra i da prva linija košta 1,8 milijardi evra, a druga 2,2 milijarde evra. Dodao je da su prošle sedmice on i ministar finansija, Siniša Mali, imali sastanak sa ambasadorima Francuske i Kine, a prisutni su bili i predstavnici kompnija "Alstom" i "Power China".
- Tu je napravljen dogovor koji će verifikovati Vlada Kine i Vlada Francuske, kao i Vlada Srbije. "Alstom" će raditi elektromehaniku, vozove, vagone, šine, kompletno električno napajanje, odnosno opremu samog metroa, dok će građevinske radove obaviti kineska kompanija. Odnos će biti 30 prema 70. Oko 70 odsto vrednosti posla će pripadati Kinezima, a ostalo rade Francuzi - rekao je Vesić.
Naveo je i da je Vlada Francuske obezbedila finansiranje dela koji radi njihova kompanija i dodao da nikad nije video da je neko dao povoljnije uslove od onih koje su ponudili Francuzi da bi "Alstom" realizovao taj posao. Kako je dalje pojasnio, "Vlada Kine će obezbediti finansiranje zajedno sa "Power China", za drugi deo posla".
Prema njegovim rečima, u decembru sledeće godine počeće izgradnja depoa na Makiškom polju, što predstavlja početak izgradnje metroa. Dodao je da će tada biti tačno 50 godina otkako je obećan metro u Beogradu.
- Da bismo počeli da gradimo metro, neophodno je da usvojimo plan generalne regulacije šinskih sistema koji će tokom ove jeseni biti usvojen. Taj plan objašnjava kako ćemo razvijati sve šinske sisteme na teritoriji Beograda, i metro, i BG voz, i tramvaje. Na početku ćemo definisati prve dve linije metroa, zatim treću - rekao je Vesić.
Kaže i da francuska kompnaija "Ežis" trenutno radi na projektovanju prve dve linije metroa, što obuhvata studiju izvodljivosti sa projektom za građevinsku dozvolu, a da se za treću liniju metroa rade idejna rešenja. Prva linija počinje od Makiša i ide preko Železnika, Banovog brda, spušta se kod Šećerane, ide uz Radničku ulicu, zatim Savsku i dolazi na Savski trg, gde se ukršta sa drugom linijom.
Zatim ide ka Trgu republike, Luci Beograd, Adi Huji, Karaburmi i Mirijevu. Druga linija budućeg metroa počinje od Železničke stanice Zemun i takođe se završava u Mirijevu. Vesić je rekao da će se raditi i nove linije BG voza, te da je predviđeno širenje linije prema Surčinu i Obrenovcu.
- Povezaćemo deo od Železničke stanice Zemun prema nacionalnom stadionu, Aerodromu Nikola Tesla i centru Surčina, a zatim prema Obrenovcu. Već smo prošle godine povezali Barajevo i Lazarevac, kao i Mladenovac. BG voz će ići i prema Pančevu. Razgovaramo o tome da se ponovo produži ta linija - naveo je.
BG voz bi trebalo da bude kompatibilan sa metroom, a takođe se radi na širenju tramvajske mreže. Beograd posledenje tri i po godine ima oko 4.000 automobila više mesečno, te je kako navodi Vesić, metro vrlo važan.
On je naveo i da je sa glavnim urbanistom Markom Stojčićem postignut dogovor da se za svaku stanicu metroa, a biće ih 43 na prve dve linije, raspiše arhitektonski konkurs i da domaće arhitekte budu zadužene da ih osmisle.
Video: Od Mirijeva do Zemuna za pola sekunde? Nemoguće!
(Telegraf Biznis/Tanjug)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
M48
Jugoslavija pravila po celom svetu puteve, mostove, hidrocentrale..., a sada za svaku sitnicu angažuju se stranci. Eto koliko smo napredovali oslobađanjem od socijalizma i dolaskom demokratije.
Podelite komentar
X
Valjda trebas odmah brzi voz da spojis s Novim Sadom I Bg I Aerodrom a ne da ljudi presedaju imas 20km pruge.
Podelite komentar
Перагеније
Наставак старе емисије "Чекајући метроа"?!
Podelite komentar