• 0

Seoba u jeku: Slave praznik i ne mare za koronu, karte za "svetsko čudo" rasprodate u roku

Tokom prva četiri dana "nacionalnog odmora", koji je počeo 1. oktobra, oko 425 miliona ljudi je putovalo širom zemlje, a to je 80% prošlogodišnjeg prometa

  • 0
Kineski zid

Kineski zid / Foto: Shutterstock

Kinezi su se aktivirali: ako već nema stranih turista - oni će oporaviti domaći turizam, koji je pandemija kovid-19 ugrožavala mesecima, a ni sada nije sjajna situacija.

Hoteli su digli cene usluga, a karte za posetu Kineskom zidu su rasprodate u roku. Nakon 9 dugih meseci, blokada i karantina, pola milijarde Kineza konačno odlazi na odmor. Iako smo navikli da ih viđamo na ulicama evropskih metropola, ove godine će uglavnom preskočiti tu avanturu.

U toku je jedna od dve Zlatne nedelje (nacionalni praznik), kada nastupa prava seoba naroda: najveći deo stanovništva putuje po domovini i inostranstvu, s tim što će ove godine teže nalaziti smeštaj u lokalnim hotelima. Oni koriste tu situaciju da profitiraju. Druga Zlatna nedelja se obično dešava u januaru/februaru.

Inače, kineska nacija je poslednjih godina drastično uvećala broj svojih putovanja. Prema nekim podacima, 28 miliona Kineza putovalo je tokom prve Zlatne nedelje za Nacionalni dan 1999, a samo osam godine kasnije - taj broj se "popeo" na 120 miliona. I tu nije kraj, rast je tek usledio.

Prošle godine, za praznike je samo unutar Kine putovalo više od 780 miliona Kineza, što je turističkom sektoru donelo rast pd 95 milijardi dolara.

"Seoba Kineza" ovih dana ponovo vraća veru u oporavak ekonomije i turizma te zemlje. Tokom prva četiri dana "nacionalnog odmora", koji je počeo 1. oktobra, oko 425 miliona ljudi je putovalo širom zemlje, a to je 80% prošlogodišnjeg prometa, prenosi Ministarstvo kulture i turizma.

Nema više straha?

Nagli rast aktivnosti u potpunoj je suprotnosti sa ostatkom sveta - očekuje se da će globalna turistička industrija izgubiti najmanje 1,2 biliona dolara u 2020. godini. OECD je za ovu godinu prognozirao rast od 1,8%, stavljajući samo Kinu u red zemalja koje će ubrzati rast, među G20 članicama.

Kineske vlasti apeluju na građane da izbegavaju nepotrebna putovanja u inostranstvo, zato što je ceo svet i dalje u dubokoj krizi. Dosta samouveren stav dolazi iz ove zemlje, pa se čini da je strah sve manji, mada neki gradovi i dalje traže "zeleni kod" - potvrdu da je putnik zdrav.

tibet, budizam

Tibet / Foto: Pixabay

Ta pozitivna perspektiva pretpostavlja da zemlja može da izbegne novi talas korona virusa i "agresivne" blokade. Dok milioni obeležavaju osnivanje Narodne Republike Kine 1949. godine, nisu im potrebni ni testovi ni izolacija, rizik od zaraze, ipak, raste. Prošlog meseca, Kina je otvorila svoje granice samo za strance s boravišnom vizom.

Kina nije prijavila nijednu lokalnu zarazu od 15. avgusta, iako je krajem septembra pronašla dva asimptomatska slučaja, a Vlada je ublažila gotovo sva svoja najviša ograničenja vezana za putovanja doba kovida. Zabrana grupnih tura ukinuta je sredinom jula, svaki okrug u svakom gradu proglašen je "niskim rizikom", a rezultati testova na korona virus više nisu potrebni za putovanja u provincije.

Kinezi upoznaju svoju zemlju

Rezervacije letova za praznik porasle su 11% u poređenju sa 2019. godinom, navodi se u izveštaju agencije "Cirium". Rezervacije za domaće hotele počele su da rastu krajem avgusta, a porasle su i cene: od 10. septembra, prosečna rezervacija u hotelu ove godine koštala je oko 20% više u odnosu na prošlu godinu.

Otprilike 11,7 miliona putnika putovalo je vozom 3. oktobra, što je manje za samo 15% u odnosu na 2019. godinu. Istog dana, ulaznice za obilazak Kineskog zida rasprodate su odmah ujutru, što je prvi put od kraja marta, da su dnevne karte rasprodate. Pre početka praznika, Kinezi su rezervisali i sve popularne lokacije.

Tokom 1. i 2. oktobra, domaći turisti su najviše trošili u regionima Tibet, Ksinjan i Ningkia Hui. Potrošnja u hotelima na Tibetu više je nego udvostručena u odnosu na godinu ranije, a potrošnja hrane i pića skočila je 49%.

Video: Iran predstavio svoju prvu hotelsku kapsulu: Cena jedne kreće se i od 1.000 evra

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke