• 0

Vozači prelaze 17 mlrd kilometara vraćajući robu: Šoping, gume i kamioni pogubni za planetu

Taj broj je ekvivalentan broju od čak 73 putovanja između planete Zemlje i Marsa

  • 0
kamion, put, roba

Foto: Unsplash

Elektronska trgovina (e-commerce) postaje sve popularniji vid nabavke proizvoda među potrošačima. Kako u svetu, tako i kod nas, prednosti su očigledne. Kupac ne mora da putuje po željenu robu, traži parking mesto u blizini radnje, gubi vreme, a što je najvažnije, ne mora da prekida svoje redovne aktivnosti kako bi izdvojio vreme za šoping.

Prema podacima nemačkog Udruženja za elektronsku trgovinu i trgovinu na daljinu (BEVH), potrošači su samo u toj zemlji od aprila do juna 2020. godine ukupno potrošili 20,2 milijarde evra na kupovinu putem interneta. To je gotovo tri milijarde evra više nego u istom periodu prošle godine.

U isto vreme, iz Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije, stiže informacija da je u prethodne tri godine vrednost realizovanih transakcija u e-komercu u Srbiji porasla za 300 odsto, dok je tokom uvođenja vanrednog stanja većina trgovaca zabeležila rast e-trgovine od 50 do čak 300 odsto.

Nakon ukidanja vanrednog stanja zadržan je rast od oko 100 odsto, u odnosu na isti period prethodne godine.

Međutim, ogroman porast broja porudžbina ima i svoju negativnu stranu. Samo za isporuku robe prevoznici godišnje pređu oko 60 milijardi kilometara u Evropi i SAD, i blizu 17 milijardi kilometara vraćajući tu istu robu.

Ovaj poslednji broj jednak je broju od čak 73 putovanja između planete Zemlje i Marsa.

Poražavajuća je i informacija da se svaki četvrti kamion u proseku koristi za povraćaj robe, pri čemu se emituje oko 1,5 milijardi kilograma ugljen-dioksida. Samim tim, jasno je zašto Evropska unija proizvođače kamiona obavezuje u naporima da učestvuju u smanjenju emitovanja ovog štetnog gasa.

Auto, Automobil, Felne, Točkovi, Gume, Stajling

Gume su jedan od okidača za emitovanje štetnih gasova / Foto: Pixabay

Do 2025. godine, svi proizvođači će morati da smanje emisiju za 15 procenata u poređenju sa prosečnim vrednostima u 2019. godini. Ova cifra do 2030. mora biti smanjena za čak 30 procenata.

Značajnu ulogu u postizanju ovih ambicioznih ciljeva mogu imati gume, poručuju iz kompanije "Continental". Ključni faktor je otpor koji se stvara pri kotrljanju točkova, a koji ima glavni uticaj na potrošnju goriva. Potrošnja se direktno odnosi na emitovanje ugljen-dioksida.

Dakle, odabir pravih guma ima jednake koristi za životnu sredinu, kao i za vozače.

Međutim, nisu samo vozači ti koji u velikoj meri mogu da doprinesu smanjenju emitovanja ugljen-dioksida i zaštiti životne sredine. U borbi protiv klimatskih promena, velika pomoć može doći od svakog ko kupuje proizvod na internetu. Sve što je potrebno je da potrošači izvrše pažljiv odabir prilikom onlajn kupovine i na taj način izbegnu povraćaj velikog dela onoga što stiže na kućne adrese.

Video: Naručio majicu, dobio haljinu: Ovo su najveći horori onlajn kupovine

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke