Ovo su 3 najprodavanija proizvoda u Srbiji: Jedan košta više od milion dinara
Prethodnih meseci, građani Srbije kupovali su najviše tri proizvoda, i sva tri su kućni uređaji
Kada ste poslednji put detaljno sredili kuću, od poda do plafona? Verovatno tokom karantina. Ako je odgovor da, niste bili jedini. Mnogi su iskoristili period sedenja kod kuće da završe sve ono što su dugo planirali i odlagali, mada su drugi iskoristili to vreme da se opuste i zabave. Pojedini su kombinovali oba.
To najbolje možemo zaključiti na osnovu podatka da su se tokom vanrednog stanja, uvedenog sredinom marta zbog pandemije kovid-19, najbolje prodavala tri proizvoda za kuću: TV, usisivač i džoger.
Dodatno, prema podacima resornog ministarstva, onlajn kupovina hrane u Srbiji povećana je za 200 odsto, odeće za 100 odsto, a tehničkih uređaja i računarske opreme ukupno za 50%.
Iz toga sledi da su ljudi češće gledali televiziju, filmove i serije, zatim sređivali stan/kuću, s fokusom na pod.
Većina stanovnika Srbije mnogo radi, te u toku nedelje ili meseca ne stiže da se detaljno bavi kućnim poslovima. Uz to, dobar deo nacije je uštedeo novac, jer su zarade uglavnom legale na vreme, a nije bilo "izazova" na koje bismo trošili novac, kao što su kafići, restorani, klubovi, bioskop, modni šoping itd.
Treba pomenuti da je onlajn prodaja bila i ostala u porastu: sve više ljudi se odlučuje za ovaj vid kupovine, posebno kada je reč o stvarima za kuću, kao što su tri navedene. Male su šanse da kupac pri odabiru napravi pogrešan izbor, jer ništa "ne mora da proba na sebi". Uglavnom je dovoljno da pročitamo specifikaciju istaknutu na sajtu s kojeg kupujemo, a kako je mnogo ljudi tokom karantina radilo od kuće - mogli su bez problema da sačekaju robu.
Kako smo provodili vreme u karantinu?
Zanimljivo je kako su potrošačke navike slične u svim delovima sveta, a stručnjaci za marketing su to prepoznali. Sređivanje kuće postalo je "zabava" u momentima dokolice, pa su na domaćim i stranim sajtovima nuđeni značajni popusti za kupovinu usisivača ili džogera za brisanje poda. Takođe, ispostavilo se da je uvek pravo vreme pazariti bolji i kvalitetniji TV, sa većim ekranom.
Sličan rast prodaje ovih artikala primećen je od SAD do Indije, tokom karantina. Tamo su ljudi masovno kupovali i mašine za pranje veša/posuđa, uređaje za pročišćavanje vazduha, a zanimljivo je da se u zemljama - gde ljudi nemaju naviku da često kuvaju, više kupovao i šporet. Takav je slučaj s Amerikom.
Istraživali smo kako se sada kreću cene pomenutih uređaja, koji su se najčešće kupovali u Srbiji tokom karantina, a u obzir smo uzeli najpovoljnije cene, proizvode na akciji.
Klasične usisivače po specijalnoj ponudi možete naći za 50 evra, ali je neki prosek 80, 100 ili 150 evra, dok se oni bolji, bežični usisivači kreću od 20.000 pa naviše, u zavisnosti od brenda, snage i mogućnosti uređaja. Zanimljivo je da neke aparate možete uzeti i na "probni period", kako biste videli da li vam odgovaraju. To su, naravno, oni sa višom cenom. A odmah posle usisavanja sledi brisanje poda.
TV danas: potreba ili stvar prestiža?
U tu svrhu naši ljudi su tokom karantina najčešće kupovali džogere. Uglavnom najbolje "prolaze" oni koji imaju perivu mikrofiber krpu, a koštaju od 1.500 do čak 5.000 dinara, opet u zavisnosti od toga kakvog su kvaliteta i šta "rade". Neki imaju rotirajuće četke, pogodne za manje dostupna mesta u kući, i dolaze sa specijalnom kantom koja ima papučicu i otvor za ceđenje (uvrtanje) krpe.
Kada je reč o televizorima, to je verovatno "najzahtevnija" kategorija u kontekstu cene. Na tržištu postoji bezbroj brendova i modela, pa tako cene idu od 100 evra do čak milion i 350 hiljada dinara.
Iako je teško poverovati da jedan TV može toliko da košta, kompanije iz godine u godinu izlaze sa sve inovativnijim modelima koji gledaocu donose nesvakidašnje iskustvo: jedan od najskupljih modela kod nas ima QLED tip ekrana, rezoluciju 8K Ultra HD, sistem Tizen.
Ovo sigurno niste znali
Iako imamo utisak da danas mnogo vremena provodimo van kuće, to je samo donekle tačno. Zaboravljamo vreme kada spavamo, a kada je takođe važno da vazduh u kojem boravimo bude čist. Takođe, verovali ili ne, zaposlenim ljudima koji rade od jutra do mraka ranije nije bilo toliko važno da im kuća bude sređena, kao sada.
Budući da su u njoj boravili mnogo manje, sređivanju nisu pridavali mnogo značaja. To se između ostalog promenilo i kada je krenuo masovni rad od kuće, odnosno kada su domovi širom sveta postali kancelarije. Statistika kaže da prosečna osoba 87 odsto svog vremena provede u zatvorenom prostoru.
Takođe, istraživanja pokazuju da su Britanci dodatno razvili potrošačke navike vezane za kupovinu uređaja za održavanje higijene u kući, jer inače 66 odsto njih na dnevnom nivou čisti sve površine u kući. Učestala potreba za dezinfikovanjem zbog korona virusa, verovatno je dovela do još većeg broja Britanaca koji svakodnevno temeljno čiste svoj dom.
Zanimljivo je i to da je do korone, samo 37 odsto svetske populacije bilo motivisano za "prolećno čišćenje kuće". U tipičnoj kući ima 200 do 500 puta više zagađenja nego napolju, studije su pokazale. Za razliku od 20 odsto muškaraca koji se dnevno bave kućnim poslovima, to radi 51 procenat žena.
Video: Iran predstavio svoju prvu hotelsku kapsulu: Cena jedne kreće se i od 1.000 evra
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Milojko
Mozda ovi 1 posto sto imaju para kupuju ..JA NI SMEDEREVAC NE MOGU DA KUPIM VRATA DE SE LOZI ZATVARAM OKLAGIJOM!
Podelite komentar
Miks
Moj komšija kupio tv od 2,7 miliona tako da ima i skupljih
Podelite komentar