• 0
 ≫ 

Digitalna transformacija – ključni preduslov za viši stepen zdravlja pacijenata

 ≫ 

Kao jedan od stubova zdravstvene zaštite pacijenata, farmaceutska industrija može odigrati centralnu ulogu u digitalnoj revoluciji u zdravstvu. Da li ste znali da i u Srbiji imamo primere najbolje prakse?

  • 0
Galenika

Foto: Galenika a.d. Beograd

Digitalna transformacija ima značajan uticaj na promenu poslovanja u raznim industrijama. Digitalizacija i nove digitalne usluge pružaju korisnicima mnoge koristi, ali i povećavaju njihova očekivanja, te kompanije imaju sve veće izazove na koje moraju brzo odgovoriti. Farmaceutski sektor ne predstavlja izuzetak.

Farmaceutska industrija i digitalna revolucija

Farmaceutska delatnost je jedna od delatnosti koja je najviše zakonski regulisana u svetu, a farmaceutska industrija jedna od najkonkurentnijih industrija. Mobilne komunikacije, cloud tehnologija, napredna analitika, i Internet-of-Things predstavljaju inovacije koje transformišu zdravstvenu industriju na način na koji su već transformisale medije, maloprodaju i bankarsku industriju. Digitalizacija iz temelja menja zdravstveni sektor, a farmaceutska industrija, kao jedan od stubova zdravstvene zaštite, nije izuzetak. Pored visokih ulaganja u naučno-istraživački rad za proizvodnju i razvoj lekova, neophodno je sve više ulagati u primenu informacionih tehnologija koje u digitalnom vremenu, predstavljaju jedan od možda najvećih izazova za farmaceutsku industriju.

Pacijenti postaju sve angažovaniji, prevencija je bitna

Naime, u farmaceutskoj industriji brzina je važna. Tehnologija i farmacija moraju da rade zajedno za optimalne rezultate u korist pacijenata. Budućnost je u angažmanu korisnika farmaceutskih proizvoda. U digitalno doba pacijenti su mnogo manje zavisni od lekara za savet, sve sposobniji i voljniji da preuzmu veću kontrolu nad sopstvenim zdravljem. Pored toga, pacijenti postaju pažljiviji u proceni različitih zdravstvenih proizvoda i usluga s obzirom na to da snose sve veći deo troškova. U digitalnom svetu, sposobnost interakcije sa pacijentima dok vrše takve procene mogla bi biti ključ uspeha komercijalnog modela farmaceutskih kompanija. Drugim rečima, pacijenti koji su uključeni i informisani pokazuju bolje rezultate i viši stepen zdravlja. To ukazuje na važnost pomeranja težišta rada farmaceutskih kompanija sa reakcije na prevenciju.

Galenika

Foto: Galenika a.d. Beograd

Važnost tehnologije

Tehnologija i farmacija moraju da rade zajedno, ruku pod ruku, kako bi postigli optimalne rezultate za dobrobit pacijenata. Već vidimo rast digitalizacije u vezi sa proizvodnjom i promocijom farmaceutskih proizvoda, kao i interakcijom lekara, farmaceuta i pacijenata. To će biti još više prisutno u budućnosti. Ubrzani procesi će rezultirati većom interakcijom, ali sa manje direktnog kontakta, licem u lice. Farmaceutska i medicinska stručnost u kombinaciji sa aplikacijama i platformama imaće veliki uticaj na prevenciju i opšte zdravlje nacije.

Uspešan primer iz Srbije – čuvari zdravlja već 75 godina

Od kako je postala deo brazilske NC Grupe u novembru 2017. godine, kompanija Galenika a.d. Beograd koja ove godine slavi 75 godina postojanja, odmah je započela s primenom principa digitalnog poslovanja i Industrije 4.0 i postavila neke važne ciljeve na putu ka održivom rastu ove moderne i konkurentne kompanije.

Naime, Galenika a.d. je prva kompanija u regionu CEE koja je uvela SAP S/4HANA Cloud, jedno od najnaprednijih rešenja za planiranje resursa preduzeća (ERP). To je definitivno jedan od najvećih skokova koje je kompanija napravila od svog osnivanja, što je poboljšalo njeno poslovanje kroz potpunu integraciju procesa i operativnu i troškovnu efikasnost, istovremeno jačajući strateški stub u oblasti digitalizacije i inovacija. U prilog tome, ukazuju i rezultati poslovanja Galenike. Naime, Galenika od 2019. godine beleži najveći rast među top 5 farmaceutskih kompanija na srpskom tržištu, što je izuzetan uspeh. Regionalno i međunarodno prisustvo Galenike konstanto raste, otvara nova izvozna tržišta u EU, Bliskom Istoku i Africi, i to je direktan rezultat nove strategije i vizije. Značajno je napomenuti da je Galenika uvela ovaj inovativni softver za efikasno upravljanje poslovnim procesima, čak i pre kompanija na visokorazvijenim tržištima kao što su Austrija, Mađarska, Poljska, Češka ili Slovačka.

Pored toga, u integraciji sa SAP-om, implementirana je i inovativna prodajna B2B platforma koja Galenikinim klijentima omogućava proces kupovine kroz najsavremenije digitalno iskustvo, u bilo koje vreme, bilo gde. Drugi primer je Internet of Things u proizvodnom pogonu - Smart Manufacturing transformacija sa najnovijom tehnologijom. Takođe, pokrenut je i projekat za Businesss Inteligence & Advanced Analytics platformu koja će pomoći kompaniji u dobijanju informacija za brže i kvalitetnije strateške i operativne odluke. Konačno, izvršena je i migracija na Office365 koja omogućava efikasniju komunikaciju i saradnju svim zaposlenima, bilo kad i bilo gde.

Brzina i predanost, koju je tim Galenike uložio u ovaj proces, su jasna ilustracija kompanijinih odlučnih koraka u budućnost i primer celoj industriji. Nakon toliko godina, kvalitet proizvoda i usluga podudara se sa savremenim zahtevima tržišta, a Galenika predstavlja stabilnog partnera za zajednicu i tržište – partnera koji donosi inovacije i ne krije ambicije da s pravom ponovo postane regionalni lider.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>